Depressie

Hoi,
ik voel me al een heel lange tijd enorm klote.
Een tijd van ongeveer een jaar.
In het begin kreeg ik iedere dag minstens een paar keer een paniekaanval, heel erg warm en moest ik ineens heel erg huilen.
Dat neemt af, maar soms komt het ineens keihard terug.

Nu is mijn grote probleem, dat ik geen zielige reden heb.
Mijn ouders zijn geweldig, mijn vrienden ook enzovoort.
Maar ik voel me gewoon vaak erg alleen, terwijl er altijd iemand is.
En een jongen van school heeft mijn dagboek een keer meegenomen en ik ben steeds zo bang dat iemand er in kijkt.
Er staan echt de meest domme dingen in die ik nu nooit meer zou zeggen.

Hierdoor voel ik me een beetje alsof ik er “alleen” voor sta en ik weet dat het enorm dom klinkt, maar ik heb er wel enorm last van.

Ik voel me nu ok erg klote, heb het de laatste dagen heel erg warm ( nee, ik heb geen koorts, en het is niet warm ) en moet vaak huilen, zonder reden, of met xD Echt heel vervelend. En dan krijg ik stemmingsverwisselingen, dat ik ineens heel blij ben, naar chagrijnig naar je ouders toe ofzo :S

Echt vet raar

-

warm in de zin van opvliegers?

Ja, in de zin van opvliegers ja.

En bedankt! <3
Maar die jongen is zo onaardig en zo respectloos dat dat niet helpt.
Anders had hij het ook nooit meegenomen natuurlijk.
Maar ik zal er inderdaad maar eens met een vriendin over praten, als ik dat durf…

ik zal er idd met een vriendin over praten dat lucht echt op!
maar als je je echt kloten voelt dan moet je ook met je ouders praten hoe moeilijk dat ook is… ik weet zeker dat ze je zullen steunen.
en anders kan je ook altijd naar een vertrouwenspersoon op school gaan. die kan je ook goed helpen!

Misschien klinkt het heel radicaal, maar heb je wel eens gedacht om naar de huisarts te gaan. Depressie kan heel veel oorzaken hebben. Zowel lichamelijk als geestelijk.

Heej,
ik was/ben ook depressief en ik heb een soort cursus gedaan en het heeft wel geholpen, misschien kan je via je school of huisarts ook een met iemand gaan praten?
veel sterkte iniedergeval :couplekiss_man_woman:

Heej, ik heb een vorm van een depressie; dysthyme stoornis’. Dat is een lichtere vorm van depressie, want ik kan wel normaal functioneren, zegmaar school/ werk enzo. Bij een dikke depressie gaat dat niet. Je kan naar de huisarts gaan, heb ik ook gedaan. Die kan je doorverwijzen! Ik had ook niet echt een aanleiding, gewoon dingen die zich opstapelde enzo.

ps: een depressie/dysthyme stoornis is een stemmingstoornis. Dus vandaar je stemming. Bij dystymie stoornis voel je je het meerendeel van de dag kut en kan je niet echt genieten van dingen. Ook huilen kan een vorm van uiten zijn.

Soms twijfel ik ook wel dat ik in depressie ben, terwijl mijn leven ook zo goed gaat! Heb hele lieve ouders, lieve vriend en goeie vriendinnen.
Maar toch heb ik heel vaak opeens van die huil-buien, wat ik echt ontzettend vervelend vind! Of dat ik opeens heel erg en heel snel boos word om niks :confused: ?
En vooral als het om mn vriend gaat ? Laats zei hij ; dombo tegen me en toen begon ik al gelijk te janken. Ik maak ook een heel groot probleem van alles.
Komt dit jullie bekend voor? En wat kan ik er aan doen.
( Het heeft geen nut om een nieuwe topic te openen, daarom vraag ik het hier ) @ Topicstarter ; zoals je ziet heb ik zelf ook geen oplossing.

ik voel me eigenlijk heel vaak klote, terwijl er niet een duidelijke reden voor is, dan ga ik gewoon een hele dag huilen en dan hoeft iemand maar een opmerking te maken of ik begin nog harder te huilen, ook irriteer ik me altijd heel erg vaak aan mijn zusjes en ouders en dan zeggen mijn ouders daar wat van en dan voel ik me een hele dag kut en ga ik de hele dag huilen

het is niet echt logisch, maar toch vind ik het vreemd

ik snap je helemaal,
ik had er ook last van (soms nog een beetje) dus ff wat tips:

1. praat erover
  2. Ga iets afleidends doen(vrienden, hobby)
  3. Luister muziek (bedenk eerst wat voor… als je van jankmuziek verdrietig wordt moet je iets anders nemen, zelf wordt ik altijd happy van depressieve nummers (die dan weer wel mooi klinken en dan 1 happy song))
  4. Ga vooral niet nadenken hoe het komt want daar kom je niet uit wordt het alleen maar erger
  5. Probeer jezelf van buitenaf te zien en probeer boven jezelf te gaan hangen en opbouwende kritiek geven op jezelf
  6. staar lang naar 1 plek en denk nergens aan (en dan ook echt nergensaan dat lukt soms als je in zo’n stemming bent misschien)

succes en indd ga eens naar de huisarst misschien dat hij/zij kan helpen
Xx

Ja, wel eens. Maar ik heb er een soort oorzaak voor en ik denk niet dat hij me kan helpen…

Dit heb ik dus ook >.<
En dan komt er ook nog eens bij dat ik echt bang ben dat ik blijf zitten
Waardoor mijn ouders ook vet irritant tegen me gaan doen

ik begrijp volgens mij precies wat je bedoelt!
op school kan ik het (vooral in de pauzes) echt heel erg naar mn zin hebben
ik kan heel erg met mn vriendinnen lachen enzo
maar dan kom ik alleen thuis en dan voel ik me zo ontzettend leeg
dan moet ik echt heel erg huilen en raak ik een soort van in paniek.
ik probeer afleiding te zoeken, maar het lijkt alsof het me altijd achtervolgd.
mn moeder heeft een afspraak met jeugdzorg gemaakt en ik heb binnenkort een gesprek.

hoop dat het inmiddels al wat beter met je gaat!
liefs!

Probeer het leuke van het leven te zien.
Ga iedere donderdag (bijv.) met een vriendin sporten, of ga gewoon leuke dingen doen. Zoals winkelen, rondje wandelen met de hond en je moeder, bioscoopje pakken met een vriendin.

En als dat soort dingen niet werken, probeer dan erover te praten met je moeder? Misschien dat zij je kan opfleuren.
En als dat niet werkt, de huisarts, voor eventuele antidepressiva.

edit: wooooooooo super oud topic! Hoe gaat het inmiddels met je?

Misschien niet helemaal de bedoeling, maar ken je ‘nervovit forte’? Dat zijn pilletjes, kan je gewoon bij de apotheek en vgm zelfs bij de kruidvat enzo kopen…dan krijg je wat meer rust in je hoofd en raak je minder snel in paniek.
Dit hielp bij mij heel erg…natuurlijk moet je zelf verder de omschakeling maken en praten, veel praten! Maar deze pilletjes zijn niet zwaar ofzo, maar het geeft net wat meer rust.
Succes ermee!

ff voor de mensen die in dit topic kijken? kan er iets kloppen aan die tests op internet. ik voel me al een tijd niet goed en ik huil nogal vaak (zeker al een jaar eigenlijk) ik heb wat tests gedaan en daar kwam uit allemaal dat ik en grote kans had dat ik (licht) depressief ben. maar ik weet niet of ik er wat mee opschiet.