depressie

Hoi iedereen,
Ik ben 17 jaar en zit al 4 á 5 maanden in een depressie. Ik ben in deze depressie voornamelijk gekomen, door mijn nichtje die in een hele heftige depressie zat en ik bij niemand me gevoel kwijt kon en ‘gepest’ ben hierdoor. Gister had ik mijn diplomauitreiking en is mijn moeder naar haar toegelopen en heeft zij gevraagd waarom ze niet meer langskwam. Zij zei dat we uit elkaar zijn gegroeid ,omdat ik te veel met een ander meisje omging en een andere ‘ex-vriendin’ tegen haar heeft gezegd dat ik haar niet meer mag. Ik mis haar heel erg ,maar zij mij waarschijnlijk totaal niet. Ze is helemaal happy met die andere vriendin. Ik ben nu zo wanhopig dat ik me vandaag voor het eerst heb gesneden in me bovenbeen. In totaal 6 sneetjes… Ik kan er met niemand over praten, want ik heb ruzie met me familie en die zullen denken dat het gewoon aandacht te kort is aangezien me nichtje net beter is. Ik heb op misschien 3 mensen na geen vrienden meer… Waar ik ook niet mee over dit soort dingen kan praten. Één van hen weet wel dat ik in een depressie zit ,maar denkt dat het nu goed gaat. Naar de huisarts of psycholoog kan niet, aangzien er altijd wel iemand thuis is… Kan iemand me helpen? Moet ik met die vriendin gaan praten? Ik weet wel dat ik niet dood wil en mezelf niet pijn moet doen…

Wat heeft naar een huisarts of psycholoog gaan te maken met dat er altijd wel iemand thuis is? Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan, die kan ten eerste een diagnose stellen en ten tweede zorgen dat jij de juiste hulp hiervoor krijgt bij een psycholoog.
Wat je ook kunt doen is op school praten met een maatschappelijk werkster, of met een vertrouwenspersoon :slightly_smiling_face:

Wil je hieruit komen zal je naar een huisarts/psycholoog toe moeten gaan. Dit ga je niet alleen trekken meid, en echt, doe het nu… Voordat het allemaal veel meer uit de hand gaat lopen. Sterkte. :sob::muscle:

Zoek hulp. Je komt niet in je eentje uit een depressie.