Hallo allemaal,
Ik ben een meisje van 22 en ben gediagnosticeerd met depressie. Ik loop hier eigenlijk al sinds de middelbare school mee rond, maar sinds mijn 18e is het veel zwaarder en heb ik het heel moeilijk. Ik heb daardoor niet goed kunnen presteren op school. Ik heb geen motivatie en zie geen uitweg meer. Ik voel me als een gevangene in mijn eigen lichaam. Sinds kort krijg ik medicijnen. Ik merk nog geen verschil. Gisteravond zou ik met mijn moeder naar de film bridget jones gaan. Ik wilde snel even douchen voordat we weggingen. Toen ik boven was hoorde ik mijn moeder praten met mijn vader. Ze zei dat ik maar mbo moest gaan doen, want dan zijn zij ook van mij af. Dit kwam voor mij als een klap. Ik kan er niks aan doen dat ik nu in een depressie zit. En dit komt door veel omstandigheden vanuit huis.
Ook heeft mijn vriend niet zo lang geleden het contact verbroken. Hij was eerst heel enthousiast dat we wat hadden; hij wilde kinderen met me en zag al helemaal voor zich hoe we een huis in Frankrijk zouden kopen. In eens maakte hij het uit via whatsapp met de reden dat hij niks meer voor me voelt. Hij heeft me helemaal uitgescholden nadat ik hem belde (want ik wilde graag uitleg).
Dit is de reden dat ik eigenlijk geen zin meer heb om te leven. Het enige perfecte wat ik had was mijn vriend en dat is nu weg. We hadden dezelfde doelen en ik zag mezelf oud met hem worden.
Ook weet ik dat ik niet gemist zal worden, omdat ik mijn ouders alleen maar tot last ben en sowieso niet echt vriendinnen heb.