deppresief door (over)gewicht

de laatste tijden ben ik heel deppresief,
dit komt vooral door m’n overgewicht.
dit heb ik al sinds ik klein ben en werd er toen heel erg mee gepest.
heel vaak ben ik bij diëtistes geweest maar het hielp nooit,
hoe hard ik ook probeerde.
sind een half jaar zit ik weer bij een diëtiste omdat ik dat graag wou.
de eerste 2x viel ik wel af maar daarna kwam ik alleen maar weer aan.
toenet ben ik er ook weer geweest en ben ik weer een kilo aangekomen.
ik zit nou gewoon de hele tijd te huilen omdat ik het zo erg vind.
want wat ik ook doe; ik val niet af!
ook word ik de laatste tijd weer gepest en doordat ik zoveel weeg ben ik gestopt met judowedstrijden,
iets wat ik heel graag deed.

zijn er mensen die me kunnen helpen??

wat erg voor je dat je er zo mee zit :frowning_face:
Maar als je huilbuien hebt, kan ik me voorstellen dat je genoeg dingen als chocola naar binnen werkt. Dat helpt dan natuurlijk niet.
Ik weet niet of dit het geval is maar daar kan je dan mee beginnen om mee te stoppen, hoe moeilijk het ook is.

Vervolgens zou ik zeggen, ONTBIJT VEEL! twee broodjes ofzo.
Dit is echt heel belangrijk, omdat daardoor je spijsvertering op gang komt waardoor je meer verbrand dus meer afvalt.
Doe je dit niet zal het ook niet helpen.

En ik weet niet of je veel snoep eet verder,
maar dan zou i khet rustig afbouwen.
Als je bijvoorbeeld drie broodjes met hagelslag eet,
doe er dan eerst twee en een met een gezond beleg,
en dan zo verder afbouwen.

En veel water drinken!

Maar ik vind het echt heel kut voor je dat mensen je er zo mee pesten.
Maar probeer je er zo min mogelijk van aan te trekken.
Het gaat om het innerlijk uiteindelijk!

succes :wink:
xx

kut voor je!
maar ben je echt te dik, of zit je zo diep in de shit dat je dat alleen maar denkt?

het probleem bij is ook nog dat ik helemaal neit veel snoep, bijna geen chocola eet
ik eet veel fruit en probeer altijd gezond beleg op brood te doen…

Sport je?

Wat je maar veel noemt. Dit hoort ‘normaal’ te zijn.

nee, ik ben echt te dik
ik heb obesitas of hoe je t schrijft,
ernstig overgewicht dus…

Eet je al op vaste tijden?

ik fiets elke dag ongeveer 1,5/2 uur naar school en dan nog gym van school (100min), judo (1uur) en majorettes (1uur)

jah, door de weeks zowiezo
in het weekend soms niet maar dat heeft iedereen lijkt mij denk ik wel

Heb je je al laten testen op ziektes bijv. die met je stofwisseling te maken hebben?

En ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien komt het door de puberteit dat je zo veel aankomt, als dit het is kan het ook zijn dat je later weer afvalt of juist gaat groeien zodat je weer een gezond gewicht krijgt.

Als je echt de lijstjes van de diëtist goed aanhoudt (dus niet stiekem snoepen of toch cola drinken ofzo) en ook nog sport, en nog steeds niet afvalt, dan zou het misschien kunnen zijn dat je een afwijking hebt aan je schildklier? Ben je al eens medisch onderzocht op dat gebied?
(ik zeg niet dat het zo is hoor, maar het zou kunnen)
xxx

Misschien kun je ook nog gaan hardlopen?
Mag ik vragen wat je bmi is?

ik ben 14,
ik heb me niet op ziektes laten testen,
maar mijn vader is ook (heel) groot dus daar heb ik het ook van
en het heeft denk ik neit met de puberteit te maken want ik ben al van kinds af aan dik

is het uitgesloten dat het niet door een ziekte/afwijking kan komen?

Edit: was net telaat!
Ik zou dit eerst uitsluiten hoor…

ik denk niet dat hardlopen wat voor mij is xd
ik kan wel gaan mountainbiken maar dan moet de sneeuw wel een beetje weg zijn
ik probeer me moeder ook al overte halen me weer op fitness te doen
mijn bmi zit rond de 33/34

nee, dat niet
ik kan wel eens naar de dokter gaan en er naar vragen of ik daarvoor onderzocht kan worden

Ik denk dat je je gewoon moet laten testen op ziektes, als je het niet hebt weet je zeker dat je dat kan uitsluiten, en anders heb je de oorzaak gevonden.

Ik heb een paar jaar geleden ook een test gehad, en ik had geen schildklier ziekte gelukkig. Maar met hulp van de dietist ben ik toch afgevallen, dus misschien nog langer doorgaan? Het is normaal dat je niet gelijk heel veel afvalt, zoiets heeft tijd nodig.

Die mensen die jou pesten zijn gewoon losers. Van zulke mensen moet je jezelf echt niets aantrekken! Misschien lukt het je nu nog niet, maar over een tijdje denk je er misschien al heel anders over. Sowieso bereiken zij niets met opmerkingen over jouw gewicht en is het dus eigenlijk zinloos. Ik hoop dat je er zo naar leert kijken.

Edit: Oh ik heb het al teruggelezen. Dan is het misschien goed dat je jezelf laat onderzoeken inderdaad!

dit klinkt idd heel erg als een schildklierafwijking, maar dan zal je er wel mee moeten leren leven mocht het zo zijn.

maar het is echt hoe je je gedraagd, bij sommige mensen merk je niet eens dat ze dik zijn door de zelfvertrouwen die zij uitstralen.