Denken vrouwen dan toch zo anders dan mannen?

Hallo, ik zit in een situatie dat redelijk vervelend is en ik heb gewoon meningen nodig om te zien of ik echt zo verkeerd denk.
Het begon 10 jaar geleden, wij woonden toen in een buurt met veel kinderen waarmee wij de hele dag speelden ook met een jonge die ik toen ook erg leuk vond maar hij was toen verliefd op mijn nicht. Wij hebben daar lang gewoont maar die jongen is 2 jaar later verhuisd en ik wist er niks meer van.
Jaren later is hij bevriend geworden met mijn neef en ik ben één jaar geleden teweten gekomen dat zijn vader gestorven is, ik heb hem dan opgezocht en sterkte gewenst waarop hij dank u zei.
3 maanden geleden heb ik hem bij mijn neef gezien en goeiendag gezegd en dan daarna nog eens op straat gezien daarna voegde hij mij toe op facebook maar stuurde niks. 1 maand geleden begon hij actief te sturen via facebook en vervolgens vroeg hij achter mijn nummer en wij stuurden de hele dag door naar elkaar en hij belde ook en vroeg om is af te spreken. Wij zijn met mijn hond gaan wandelen en terug smsen en ineens begon hij met een gesprek van ‘ik wil ni dta je mij verkeerd begrijpt maar ik hoop dat je mij ook als een broer ziet want jou zie ik als een zus’ euuuuummm?!!! :woman_facepalming:
Toen ben ik wel op hem gevlogen want tuurlijk denk ik niet zo hoezo na 10 jaar zoveel sturen en gewoon als broer en zus? en niet als gewoon vrienden maar broer en zus?! ruzie was gedaan ik heb het maar gelaten tot later omdat ik dacht dat hij het maar zegt omdat hij nu sowieso geen relatie wilt (hij heeft het gezegd tegen mij) daarna heb ik hem eens jaloers proberen te maken door te zeggen dat ik met iemand afspreek een idd hij was jaloers en gaf ook toe en toen er weer een gesprek ging over broer en zus en toen ik zei van zweer dat je dan zo denkt wou hij het niet doen en zei hij zeg nooit nooit
sinds 3 dagen geleden was hij heel weinig ant sturen en ik vroeg hoe het kwam. Eerst wou hij niks zeggen en daarna zei hij dat het niet goed is voor ons om zoveel te smsen want misschien gaan wij verliefd worden op elkaar en dat is niet nodig. Ik ben zo boos geworden op hem dat ik vanalles heb gezegd (wat volgens mij klopt) maar niet erg verstandig was. Ik zei dat hij het vroeger ook kon denken voor hij zoveel begon te sturen en om afspraakjes vroeg waarop hij weer zei dat het puur voor oude vriendschap was. Ik zei ook dat hij het veel eerder had kunnen doen en ik was niet de enigste van die buurt waarmee hij kon chatten maar toch doet hij het alleen met mij
Hij vond dat ik onbeleefd ben en dat ik helemaal verkeerd denk en wij praten nu niet meer tegen elkaar.
Ben ik dan zo fout aan het denken? :frowning_face:

Hij vind je momenteel niet leuk, hij kan het alleen heel goed met je vinden, hij vertrouwt je en je hebt hem nu zelf weg gedreven.
Wees blij dat hij nog een hechte band met je wilt hebben maar madam gaat daar ruzie over maken omdat het niet naar HAAR zin is.
Denk maar hoe jij het zou vinden als iemand dat bij jou deed, ik zou maar snel sorry zeggen als ik jou was en eventueel opbiechten dat je hem al zo lang leuk vind voordat je hem helemaal kwijt wilt… tenzij je dat wilt.

Ik wil niet maar een vriend zijn voor hem waar hij naartoe kan als hij ruzie heeft met zijn vriendin?
Moest hij wat ruimte laten voor evolutie dus verandering van status in onze relatie dan zou ik niet zo boos zijn maar eerst neemt hij stappen die volgens mij iets meer dan gewoon vrienden zijn betekend en daarna gaat hij terug achteruit.

Leer eerst fatsoenlijke teksten maken met interpuntie aub. De manier waarop je reageert is heel kinderachtig en asociaal vind ik. leg je bij zijn keuze neer.

Eens met alles wat hier boven wordt gezegd!

Ik had het echt als een compliment op gevat hebben als iemand me zou zien als zus ipv een vriend :x

Jullie zijn hier erg lief bezig hoor erg bedankt voor de raad en batman tis interpunCtie??? als het jou zo stoort lees het dan niet!!

Anna, je moet simpelweg iets duidelijker schrijven, zodat wij jou beter begrijpen.

Ik ben het eens met Flappie. Hij ziet een vriendje-vriendinnetje relatie (op dit moment) niet zitten. En als ik jou goed begrijp, vindt jij dat hij jou in dat geval de verkeerde signalen stuurt. Toch heeft hij duidelijk aangegeven dat een hechte vriendschap zijn voorkeur heeft. Hij wil jullie vriendschap niet laten verpesten door verliefde gevoelens. Dit heb jij te accepteren…

Ook ik vond het moeilijk te volgen, dus ik hoop dat ik het ‘goed’ gelezen heb.

Het is overduidelijk een kwestie van ‘jij wilt meer dan hem’ en dat geeft niet, maar onthou wel dat wanneer jij hem probeert te dwingen dat je hem wegduwt. En dat is nu gebeurd. Je hebt het over 10 jaar geleden, mannen willen niets horen over 10 jaar geleden, tenzij het over sex gaat :wink:. Het is een wonder als ze nog weten wat jij een uur geleden tegen ze heb gezegd! Door te ‘zaniken’ over vroeger en waarom geen vrienden. Big turn off!!

Mannen denken anders, punt. Ze zijn simpeler en analyseren niet ALLES, zodat wij wel doen. Ook houden ze niet van spelletjes en ik denk dat hij zich zo nu een beetje voelt. Je heb een vriendschap opgebouwd met hem en hij beschouwd je als een zus, misschien JUIST omdat het al 10 jaar is, zonder romance. Bij mannen is het vaak zwart/wit en ze doen wat ze voelen. Zeg hij dat hij geen relatie wilt en daarom niet meer zoveel met je wilt appen, dan bedoelt hij dat ook. Hij is lief! Hij denkt aan jou! Hij wilt niet dat jij gevoelens voor hem krijg (en hij weet dondersgoed dat jij ze al heb, maar mannen zien dat ALTIJD te laat) die hij niet voor jou heeft. Vele jongens doen hem dat niet na! :bowing_man: