Denken jullie ook veel te veel na over van alles?

Hee,
Ik heb altijd dat ik heel erg veel pieker over dingen. En in mijn hoofd hele grote drama’s maak. Maar op dat moment voelt het ook echt zo. Alsof de hele wereld vergaat.

Het zal vast ook wel bij de puberteit horen. Maar volgens mij heb ik het echt nog een tikkeltje sterker.

Hoe kan je stoppen met nadenken? Piekeren?
Mediteren helpt wel, voor een tijdje, totdat je stopt. Dan komt alles weer terug.

help. x

Ooo dat heb ik ook altijd!
Over de kleinste dingen denk je dan al veel te veel over na en maak je er een groot probleem van enzo. Echt heel irritant.
Ik zat ook al na te denken over mediteren, maar ik vergeet het toch altijd. Maar ik weet wel hoe je je voelt :stuck_out_tongue:

ik heb dit ook.
ik heb een cursus gedaan er vanaf te komen, omdat ik er depressief van werd.
ik kan eigelijk niet in het kort uitleggen hoe je er vanaf komt, maar afleiding helpt in elk geval. probeer jezelf te beperken in je denkruimte, omdat je er niks aan hebt zoveel te piekeren. spreek met jezelf af hoelang je per dag mag piekeren, een kwartier ofzo. als je langer dan dat piekert, ga je op zoek naar afleiding ofzo.

het is een beetje zoeken naar wat het beste voor jou werkt. :slightly_smiling_face: succes!

Ja heb ik ook. Word er soms ook best wel onzeker of depri van.
Maar ik schrijf dan gewoon alles van me af in mn dagboek, of ik maakt gedichten of tekeningen. Helpt meestal wel. En anders praat ik gewoon met iemand erover.

Ik herken het helemaal. Proefwerkweken (waar ik op dit moment middenin zit) beheersen mijn humeur (en op dat moment mijn leven) en wanneer ik een onvoldoende haal ben ik bang dat ik mijn examen niet zal halen. Daarnaast ben ik vaak constant aan het filosoferen waardoor ik extreem ingewikkelde theorieën bedenk over de zin van het leven en soortgelijke zware onderwerpen. Én wanneer ik iets tegen iemand zeg denk ik vaak “Oh, hij/zij denkt nu vast dat ik denk dat hij/zij dit denkt. En zou hij/zij weten dat ik nu denk dat hij/zij denkt dat ik denk dat hij/zij weet wat ik denk? Of ben ik de enige die zo ingewikkeld denk en is hij/zij nu over iets totáál anders aan het denken?”. Om maar even een paar voorbeelden te noemen x].

Ik ken het ook. Ik denk te veel na over het leven, over hoe wij ons hier gedragen en dat we maar verwent zijn. Heel vaag… Niet perse over wat andere mensen van die kleding vinden (voorbeeld) maar echt over ons leven en dingen zoals Darwin…

Ja, maar vooral filosoferen of dat ik me ineens iets raars afvraag.

Ik denk echt heel veel na,
maar het zit wel bij ons in de familie.
maar dat is wel echt kut ;p
maarja, moet er mee leren leven!

x

Ja ik heb het ook vaak.
Ik zoek ook te veel achter de meeste dingen, ook heel vervelend.

Maar of ik er van af wil? Nee.

same here

Oh, gelukkig veel mensen hebben dat dus.
Hm, met te lang piekeren schiet je eigenlijk niks op.
Ik denk dat gewoon afleiding zoeken ook een goede manier is, maar dan ga ik altijd lopen piekeren over welke afleiding het beste is xD
En als ik dan bijvoorbeeld denk, even naar een vriendin toe gaan.
Dan ga ik piekeren of zij wel een vriendin van mij is. Heel raar.
Dus mijn hoofd is ‘fucked-up’.

Dat heb ik dus ook! Over de gekste dingen lig ik al een uur na te denken.
Ik slaap altijd heel laat, als ik om 10 uur naar bed ga, en ik ga gewoon proberen te slapen, dan slaap ik alsnog tussen 12 en half 1.
Ik denk dat het komt omdat ik heel veel lig te denken over vanalles. Heeft iemand hier ook last van? Of weet iemand wat ik ertegen kan doen?

Naja, ik heb dat zowieso ook.
Maar ik denk zeg maar over ALLES.
Van problemen thuis, vrienden, tot hoe de wereld zal vergaan.
ofzo.
Maar ik vind het juist wel interessant om over de wereld na te denken. Of over geesten. Dat vind ik echt interessant.

Maar dat gepieker over verkeerde opmerkingen die ik heb gemaakt, of dat ik nooit iets goed doe. Of dat ik twijfel aan alles en niet weet wat ik nu moet gaan doen. Daar wordt ik helemaal gestoord van.

x

Piekeren is stom, want ik heb het ook heel erg.
Ontspannen denk ik? En dan de keuze maken.

Ik had het ook heel erg, maar ik heb er nu medicijnen voor.

Dat heb ik ook.
Ik pieker teveel over alles.
Zal ik dit kiezen,over de stomste dingen.

Ik vind het ook wel interessant om over te denken en over te praten met mensen, maar om er nou de hele avond over te zitten denken… daar word ik dus helemaal gek van! Je wilt dan stoppen met erover te denken maar dan ga je je zelf toch weer dingen afvragen enzo.

ik heb het ook ja…

en helaas geen tips ofzo…
soms ik het wel lekker om een stukje te lopen met muziek in je horen…
en gewoon met de tekst mee te zingen/mompelen…
dan voel je je helemaal rustig worden

ik ging net ook gewoon ff lekker stukkie fietsen…

misschien helpt het

toch wel een tip (A)

ik heb niet zo zeer dat ik over dramatische dingen nadenk, meer over gewoon allemaal kleine dingetjes… ben ook wel een piekeraar, maar niet zo erg. ik denk eerder na over het leven en allemaal filosofische dingetjes… ook wel over onzinnige dingen trouwens :’)