Denk jij aan de dood..??

Hoi,
denken jullie aan de dood… hoe je dood gaat en wanneer?? Hoe oud je bent waar enz…

Schrijf het hier onder ik ben benieuwd :slightly_smiling_face:)

Ja soms wel. Best veel denk ik. Daar wil ik trouwens graag vanaf :wink:.

17 en nee. Ik ben een beetje bang voor de dood.

Eigenlijk deed ik dat nooit maar sinds een tijdje (door bepaalde redenen) denk ik er over na ja. Ik denk nu bijna elke dag eigenlijk morgen kan ik dood zijn niet echt fijne gedachte vroeger was ik nooit bang voor de dood maar nu oppeens wel…

ik droom het vaak, niet dat ik dood wil ofzo. maar als ik dood ga is dat in me dromen. En hoe denken jullie als jullie dood zijn. Ik ben echt bang als ik oud ben en ik ga dood waar ik naar toe ga… :S echt bizar maar ik denk daar gewoon aan af en toe. Ik ben niet enige ^^

Ik heb een periode gehad (rond mijn 12e) dat ik mezelf zowat in slaap jankte omdat ik er niet tegen kon dat er ooit een einde aan het leven zou komen.
Maar goed, ik probeer er nu niet echt meer aan te denken, want het geeft alleen maar een enorm rotgevoel. Ik ben er nog wel steeds enorm bang voor.

awh…

Nee eigenlijk nooit, daar heb ik ook helemaal geen tijd voor, sws ben ik super positief ingesteld.

Nah niks awh. :’)
Als klein kind denk je daar gewoon wat heftiger over.

Toen ik klein was was ik best een gek kind soms, toen d8 ik voor het slapen gaan soms van ooh nee straks word ik nooit meer wakker en dan zie k mn moeder, broer etc niet meer. Nu denk ik eigenlijk nooit aan de dood en ik ben er ook niet bang voor

Ja vaak genoeg.

@Negative Mag ik vragen waar jouw sign op slaat? (serieuze vraag)

Ik denk best veel aan de dood, ben totaal niet bang om dood te gaan, maar vooral praktische redenen. Wat ik op mijn begrafenis zou willen. Zoals ik al zeg, ben niet bang om dood te gaan, en verwacht ook niet dat het snel gebeurt, maar het kan zomaar over zijn en dan vind ik het wel fijn om ergens duidelijk te hebben hoe ik bijvoorbeeld m’n uitvaart zou willen.

Maar verder niet per se op welke leeftijd ik denk dood te gaan. Waarschijnlijk heb ik het na een jaar of 80 wel gehad, dus dat lijkt me wel een prima leeftijd, in het uiterste geval.

Ja. Ik ben 16 en denk er steeds vaker over na.
Ik zou het vréselijk vinden om nu dood te gaan omdat ik nóg niet heb geleefd.
Mijn leven is net begonnen en als dat nu al zou eindigen…

Ik ben daarom ook zo dankbaar dat ik gezond ben en geen rare misvormingen heb.

Ik ben er ook best wel bang voor omdat ik niet weet of er wel iets ná de dood is…

ja ik denk vaak aan de dood.
ik ben namelijk heel erg angstig voor het feit dat er mensen en dieren niet meer zullen zijn die heel veel voor me betekenen.
ik denk er vaak aan wat er kan gaan gebeuren als je dood bent, op de een beetje filosofische manier zeg maar.

ik denk dat het juist is bedoeld van “je zou je baby nooit die dingen aandoen, dus waarom jezelf wel”

ze zeggen dat als je dood bent naar miljoen jaren als nieuw persoon op de aarde komt echt raar :flushed:

Ja, ik denk er best veel over na. Maar ik probeer het niet echt te beseffen wat voor impact de dood heeft, want ik geloof niet in een god, dus naar mijn idee is dood gewoon echt dood. En dat vind ik best wel eng. Ik ben daar ook nog helemaal niet klaar voor, ik vind het ook eng dat ik al op 14% van m’n leven ben en dat ik nog niet eens wat heb bereikt, of dat het vandaag net zo goed allemaal zou kunnen ophouden. De dood maakt me bang. Ik wil niet dood.

Ja, ik heb precies hetzelfde. Maar ik geloof ook dat er niets is na de dood, dus dan merk je het toch niet meer. Het idee van eeuwig leven vind ik pas echt eng.

Niet super vaak, maar als ik er aan denk, dan denk ik er niet over een verschrikkelijke manier over na. Ben niet bang voor de dood.