Den Bosch, leuk voor studenten?

Ik heb 4 jaar in Den Bosch op school gezeten, maar ik ben geen typische student dus ik kan je hier weinig advies op geven. Ik vind Den Bosch wel een ontzettend leuke stad en mijn klasgenoten uit Den Bosch waren ook altijd ontzettend lief. Maar ik ben nooit wezen stappen, dus daar heb ik zelf geen ervaring mee. Al hoor ik daar ook altijd positieve verhalen over hoor.

Welke opleiding wil je eigenlijk gaan doen? Daar ben ik nu wel benieuwd naar.

Ik woon in den bosch maar ben 12 dus over uitgaan, stappen en studeren weet ik niet erg veel. Het is in iedergeval erg gezellig en je kan er goed shoppen :slightly_smiling_face:

Nouja binnenkort is de opendag, dus dan maar even proberen een goede indruk te krijgen (:
Food design & innovation lijkt me erg leuk! En stad & streekontwikkeling sprak me opzich ook wel aan.

Natuurlijk de studie! Maar je voelt je er dus al helemaal thuis? Dat is iets wat ik dan juist wel belangrijk vind, ik houd die 4 jaar niet vol als ik me niet op m’n plek voel daar. En eigenlijk wil ik me ook niet aansluiten bij een studentenvereniging, dus daar ben ik dan weer niet op zoek. Studie vereniging zou wel leuk zijn maar die is er helaas niet van die studie. Maar ik vind het wel leuk als er veel leeftijdsgenoten in de stad wonen, ipv dat je ze echt op moet zoeken op bepaalde plekken. En mag ik vragen waar je vandaan komt? Want ben wel benieuwd of hier ook mensen zijn die van heel ver weg komen.

Trouwens, ik kan niets over die introductiedagen vinden op de site? Wat ik wel steeds vind is het introfestival voor hbo ofzo

oh, wat leuk! mijn beste vriendin is dit jaar begonnen met die opleiding, ook in den bosch!

Den Bosch is een prima stad om te studeren. Uitgaan is leuk, mensen zijn gezellig, voldoende eetgelegenheden en je kunt er ook fijn shoppen. Er is niet echt een studentenbuurt waar alleen studentenflats staan.
De HAS staat naast Avans (HBO), KW1C (MBO) en tegenover Stedelijk Gymnasium dus je komt er voldoende studenten tegen en met 10 minuten lopen sta je midden in het centrum van den Bosch.
Er is in den Bosch geen introductieweek zoals in Tilburg of Eindhoven dat je een week hebt met alle nieuwe studenten van alle opleidingen in die stad, maar de HAS heeft wel eigen intro’s. Het HBO introfestival dat je tegen komt op internet is één avond per jaar op een terrein naast je school. Leuk feestje waar je ook heen kunt als je geen eerstejaars student bent.

Echt? leuk om te horen! En bevalt het haar? (:

Ah bedankt iedereen voor de info! super fijn!

Ja, de studie bevalt haar erg goed!

En, klinkt misschien stom, maar heeft ze het gevoel dat ze veel leert? Ik heb liever een studie die naar de universitaire kant neigt dan naar de mbo kant. Maar voor mijn gevoel is het enorm veel praktijk, opzich niet erg, maar ik houd ook wel van ingewikkelde dingen en leren uit een boek en wat verdieping hahah.

Uhmmm… Ik weet het niet precies, maar ze komt van het mbo af en ze zegt dat ze wel erg moet wennen aan de stap tussen het mbo en hbo…