Den Bosch, leuk voor studenten?

Hoi hoi, ik ben al heel erg lang op zoek naar een leuke opleiding. Nu is er wel een grote kans dat ik een opleiding in den Bosch wil gaan volgen. Maar ik kom uit het hoge Noorden, en heb dus geen idee wat voor stad Den Bosch is. Het wordt nooit echt aangegeven als een studentenstad, komt dan ook omdat er geen uni is, gok ik. Maar woont iemand hier? Of kent iemand mensen die hier studeren? Zijn er veel studenten? Kun je er een beetje leuk stappen? Of weet iemand iets van de HAS? Beetje goede school? Groot/klein? Heb je iets van een introductie dag/week etc?
Haha, nogal wat vraagjes, maar het gaat er even meer om dat ik een (wat beter) beeld krijg van den Bosch, de HAS en het studentenleven daar.
(Uiteindelijk vind ik mijn studie het belangrijkste hoor!)
Super als iemand mij een beetje kan helpen!

liefs
(geen idee of ik dit hier goed heb gepost trouwens, anders excuses)

Het is Brabant. Tuurlijk is het leuk :"D. Daarbij vind ik Den Bosch echt fantastisch om te stappen! Heel erg gezellig, gewoon idd dat ‘Brabantse’ én carnaval is echt leuk daar!

hahah, ik moet zeggen dat ik zelfs nog nooit in Brabant ben geweest. Kom jij uit Den Bosch? Er zijn daar voornamelijk barretjes en café’s toch? Heb je ook iets wat in de buurt komt van een ‘echte’ club?
Ik ben ook altijd heeel erg benieuwd naar carnaval ((: Daar hoor ik zoveel leuks over!!

Nee, ik studeer in Breda, maar een vriendin van me woont op kamers in Den Bosch (: Dus ik weet er ook niet alles van hoor, haha. Gewoon 'n aantal keer uitgeweest daar en shoppen natuurlijk!

Oh een vriendin van me woont ook in Breda! Klinkt altijd super leuk daar! Maar weet jij dan of er ook studentenwijken zijn in Den Bosch? Groningen heeft dat namelijk wel, en anders zou ik geen idee hebben waar ik een kamer zou moeten zoeken. (:

Haha, is ook heel erg leuk! Maar zou 't niet weten. Zij woont zelf ook niet echt in 'n ‘studentenwijk.’ Heb ook niet het idee dat die daar zijn. Ze woont wel in 'n groot studentenhuis, zo’n 5 a 10 minuten van het centrum af.

Nou goed kunnen winkelen vind ik ook erg fijn!! (:

Ik vind Den Bosch een hele leuke stad, dus zou me daar zeker niet door tegen laten houden! (: Ik studeer zelf in Tilburg dus weet verder niet hoe Den Bosch is qua studentenstad/uitgaan enzo, maar er wonen daar vast ook genoeg studenten dus dat zal wel los lopen. En als je een keer een ‘echte’ studentenstad wil (met universiteit/meer studenten), zit je ook zo in Nijmegen, Utrecht, Tilburg of Eindhoven!

Ik kom er vandaan en ik kan je vertellen dat het heel leuk is! Er is inderdaad geen uni en daarmee zijn er ook minder echte studentendingen zoals je die wel in Groningen of Amsterdam of zo hebt, maar het is er wel heel gezellig. Het stappen is ook leuk, er zijn veel jonge mensen en ik heb het idee dat de HAS ook wel veel doet voor studenten. De HAS heeft trouwens ook haar eigen studentenvereniging.

Studentenvereniging waar die vriendin bij zit heet ; damesdispuut Flair.

Ze zijn er dus wel :"D.

^ Gremio Unio heet die vereniging geloof ik.

Ik kom af en toe in Den Bosch en een vriendin van mij woont daar ook. Ik vind het uitgaan en het winkelen erg leuk. Den Bosch is ook niet zo massaal, dat vind ik ook fijn. Ik weet niet hoe het er is met studeren.

Als je in het Hoge Noorden woont zou ik toch in Groningen gaan studeren.

Ik woon er niet erg dichtbij (woon zelf bij Tilburg) maar zit in Waalwijk op school (middelbaar) en ga dan ook vaak naar Den bosch. Het uit gaan is er echt heel leuk! Winkelen ook wel, alleen slaag ik nóóit. Misschien omdat ik Tilburg gewend ben… Cafetaria’s enzo zijn er ook veel, en leuk! Verder een erge gezellige stad, maar ik kies later toch voor Tilburg of Amsterdam.

Den Bosch is leuk om te wonen! Ik woon er sinds dit schooljaar (zit nu in het tweede jaar) en ben erg blij dat ik er ben gaan wonen! Het stappen is erg gezellig en sowieso is Den Bosch erg leuk. Bij de HAS zit inderdaad een studentenvereniging. Een vriend van mij zit daar namelijk bij! Het voordeel is dat er geen verplichtingen verder bij die vereniging zitten. Het is natuurlijk niet een ‘echte’ studentenstad zoals Amsterdam, Nijmegen of Groningen, maar meer gewoon een gezellige Brabantse stad met gezellige mensen. Ik kan het je wel aanraden in ieder geval!

tja, maar die studie die mij leuk lijkt zit alleen in Den Bosch. En ik vind toch wel dat de studie belangrijker is dan de stad. En met Groningen ben ik ook wel een beetje klaar ( t is een superleuke stad, daar niet van maar ik wil gewoon even wat nieuws) en daarom wil ik juist wel (ver) weg. Het liefst Utrecht, maar daar zijn helaas niet echt studies die mij ook interesseren…

Je kunt er iig leuk winkelen! Haha

Den Boooosch :slightly_smiling_face:
Dat vind ik echt een onwijs leuke stad! Ik ben er nog niet vaak geweest, maar elke keer dat ik er was vond ik het zo leuk haha
Zelf kom ik uit Breda en ben juist van Brabant naar het iets minder hoge noorden verhuisd. De sfeerverandering merk je wel hoor. Brabant is op dat gebied gewoon echt leuker dan Zwolle.
Ik ken ook iemand die daar op kamers woont. Een echte studentenstad is het nog niet echt volgens mij, maar er zullen vast wel wat buurten zijn waar wat meer studenten naar elkaar kruipen zegmaar!

Waarom ben jij dan geïnteresseerd in die school? Ben ik wel even benieuwd naar haha (:

Heujh Breda