Demons

Hier hang ik dan, demonen zwart als roet cirkelen om mij heen, hopende dat ik los ga laten. Waarom is er niemand om mij te helpen? Ik kan mezelf niet hier eeuwig laten hangen. Tranen stromen over mij wangen terwijl ik langzaam een hand loslaat. Ik zie mensen onder mij geschokt kijken. Maar ze snappen het niet. Ze snappen niet hoe moeilijk het is om met demonen in je hoofd te leven, hoe het is om je eigen wil te verliezen, niet instaat te zijn om te doen wat je zelf wilt doen, om geen controle te hebben en nooit echt alleen te zijn
Ik hoor ze lachen in mijn achterhoofd, ze willen dat ik loslaat. Ze willen mij hier niet. Ik ben hier nutteloos. Waarom zouden mensen ooit om mij geven?
De demonen lachen harder, ze schreeuwen en gillen en ik gil mee, ik gil de longen uit mijn lijf. De pijn is onbeschrijfelijk. Alsof ik uit een gescheurd word terwijl ik de vlammen om mij heen zie verschijnen. Ze zijn er niet, maar ze zijn er toch wel. Wat weerhoud mij er eigenlijk van om niet los te laten? Misschien dan ene rotstemmetje ergens achter in mijn hoofd die zegt dat mijn taak er nog niet opzit? Maar als dat zo is, waarom moet ik dan deze lijdensweg nog langer volgen, wat is het nut ervan?
Ze gillen, harder en harder, alsof ze een duivelse bezwering over mij uitspreken. Ik raak de controle over mezelf meer kwijt maar dit keer ga ik vechten. Ik gil en schreeuw en vecht totdat ik weer met mijn andere hand bij de reling kan. De demonen cirkelen sneller en sneller maar vliegen dan, plotseling weg.
Ik trek me op aan de reling en sta dan weer op het dak van de flat. Ik kijk naar beneden. Niemand te zien. Ik kijk om me heen. Niemand te zien. Ineens voel ik een duw in mijn rug en ik van de diepte in.

Even voor de duidelijkheid, ik heb zelf dit topic gemaakt om mensen die ineens een inspiratie boost hebben om iets te schrijven maar veel te weinig hebben voor een boek ofzo, die kunnen dat verhaal (als ze willen) hier droppen zodat ze het alsnog kunnen delen met mensen zonder dat ze er een heel verhaal van moeten maken :wink:

Xxx RoseJane

edit:
Bij nader inzien ga ik Voldermort’s raad maar opvolgen (Wow, dat klinkt net alsof ik slecht ben, get it, harry potter cx , zo’n slechte humor hahaha) En mag je hier wel je verhalen droppen maar het wordt meer een eigen topic waar ik mijn eigen verhalen neerzet :wink:

Edit: als je dit verandert in je eigen verhalentopic kan het wel!

Korte verhalen delen mensen in topics waar ze zelf willen.
Sommige leden maken een eigen topic aan voor al hun korte schrijfsels, en anderen doen dit per verhaal.
Zulke topics als deze zijn al vaker aangemaakt en gaan niet werken.

Oh, en we hebben ook een schrijfkring waar je altijd korte schrijfsels mag delen :slightly_smiling_face:

Slotje?

Mag ik er iets opzeggen? Het is een goed stuk en je beschrijft het heel leuk, maar cijfers tot en met de tien moeten languit geschreven worden en alinea’s zijn fijner om mee te lezen. Maar voor der rest is het echt een goed stuk

@Canis Lupus, Thanks! Het inderdaad wel een beetje rommelig. Ik luisterde een liedje en ik kreeg ineens heel veel inspiratie en schreef in een keer door… maar heel erg bedankt voor de tips!