Delicious Brownies!

Hey girls!

Ik heb een heel lekker recept voor brownies. Ik dacht, misschien willen jullie deze ook wel een keer bakken ofzo, dus ik post m ff :wink:. Dit recept komt uit de krant “NRC-next”, en de vrouw die dit erin heeft gezet zei dat ze zelf helemaal moe wordt van de kurkdroge brownies, en heeft daarom een super-recept erin gezet. Ikzelf vind ze superlekker. Enjoy!

Brownies

Wat heb je ervoor nodig?

• Een vierkant bakblik (24 bij 24 cm), ingevet met boter of bekleed met bakpapier;
  • 225 g roomboter, in stukken;
  • 225 g pure chocolade (met minimaal 64% cacao, grof gehakt;
  • 4 eieren;
  • 1,5 tl zout;
  • 200 g bruine basterdsuiker;
  • 190 g fijne kristalsuiker;
  • 125 g bloem;
  • Eventueel 75 g walnoten, grof gehakt.

How to:

Verwarm de oven voor op 175 graden. Smelt de boter samen met de chocolade in een steelpannetje op heel laag vuur en laat het mengsel afkoelen tot het lauw is. Strooi(eventueel) de walnoten uit over een bakplaat en rooster ze 5-8 minuten in de oven. Breek de eieren boven een beslagkom en klop ze met een elektrische mixer schuimig. Voeg het zout en de suiker toe en blijf kloppen tot een dikke vla. Roer er eerst de chocoladeboter en de walnoten door en spatel er daarna zo luchtig mogelijk het meel door. Schenk het beslag in het bakblik en bak de brownies in het midden van de oven in 35-45 minuten gaar. Laat de cake afkoelen in de vrom en snijd hem in blokken.

Ik heb zonder walnoten gedaan, en het smaakte heerlijk. Wel zou ik wachten tot ze helemaal zijn afgekoeld, want dan vind ik ze het lekkerst. Nouja, smaken verschillen .

xox

Ik koop altijd zo’n pak waar je alleen nog water bij moet doen XD. Die zijn ook wel gewoon lekker (en niet droog). Ik doe er ook altijd walnoten/noten bij, super lekker :slightly_smiling_face:

die zijn echt lekker haha

Lekker! Dat ga ik ook een keer bakken!

MM! Ook lekker is tarte au chocolat of arretjescake :}}

Lijken me ook lekker, alleen ik vind het persoonlijk leuker om ze helemaal zelf te maken, ben je dan ook “trotser” op :stuck_out_tongue:.

Ik denk dat ik deze vandaag maar eens even ga maken! :grinning:

Ik ga hem nu maken(A)

Het komt er toch niet van vandaag, maar goed, morgen nog een dag :grinning:

ze zijn lekker hoor maar ik had hem tevroeg uit de oven gehaald naja :blush: ook lekker haha.

Ja, heb alles ook in huis, ga het zo maar even maken, ziet er chill uit! Thank youuu.

Deze ga ik echt een keer maken! :grinning: