Delf scolaire

heeft iemand dat al gedaan?
zo ja;
is het moeilijk?
en weten jullie wat je eraan hebt , als je bijvoorbeeld a2 hebt?

oh waarom staat dit bij creabea…
oke sorry was niet de bedoeling

wat is dat : $?
Nja weet je ook gelijk dat ik dat niet gedaan heb…

Oh haha, een diploma of examen ding dat je voor frans kan doen op mijn school
en ook op andere scholen maarja.

Ik wil er volgend jaar aan mee gaan doen. Ik heb er helaas dus nog geen ervaring mee dus upje!

Oh okee,
weet je al wel wat je er allemaal aan hebt ofzo?
want ik weet nog niet of het veel nut heeft enzo

Volgens mij is het zo dat als je zo’n diploma hebt, ze overal weten op welk niveau je met Frans zit.

Vanaf een bepaald niveau mag je volgens mij ook gaan studeren aan een Franse universiteit, als je andere cijfers etc. het natuurlijk toelaten. :stuck_out_tongue:

haha daar ben ik ook benieuwd naar, volg het nu ook maar het stelt bij ons niet zoveel voor dusja, ben benieuwd of ik mijn examen ga halen… :S

oh en ik doe trouwens B1… dus niet echt het hoogste niveau

Een klasgenootje doet B1 en lijkt het niet erg moeilijk te vinden.
Als ik van te voren had geweten dat zoiets kon, had ik het ook graag gedaan.
Helaas kreeg ik het aan het begin van het schooljaar pas te horen…

Ik heb het gedaan. Voor niveau A2 en ik wil volgend jaar voor mijn B1. A2 is echt niet zo heel moeilijk. Ik zat toen in 3 vwo.
Ik heb tot nu toe nog niets er aan gehad. Maar dat komt ook omdat ik sinds dien niet in Frankrijk ben geweest. Ik weet wel dat als je B2 doet dat ze je dan bijvoorbeeld in Frankrijk mag studeren en niet eerst een test hoeft te doen voor je Frans. (Ik dacht in ieder geval dat dat het verhaal was.) Het is ook wel handig als je van plan bent om in de zomer op een camping daar te gaan werken of zoiets. Ik weet alleen niet of je dan iets hebt aan A2. Wij kregen op school ook extra les Frans als je Delf Scolair ging doen, en dat was wel handig.

haha naar mijn idee is DELF SCOLAIRE gewoon een boek voor frans, met schrijf-luister en lees-opdrachten.

Oh oke bedankt (:
ja ik zit nu in 3 vwo, maar ik weet/denk niet dat ik b2 kan of ooit zou kunnen ofzo.
maarja dat kan ik nu nog niet zeggen
ik ga het wel halen hoop ik (:

Hey!!
Ik heb vandaag examen gehad in a2 niveau en zaterdag mn mondeling…ik hoop dat ik er wat aan heb…iig wel qua gewoon voor frana praten…dat oefenen voor mondeling heeft mij wel HEEL erg geholpen en mn luistervaardigheid is vooruit gegaan…verder misschien…kijk…na a2 kun je weer een hoger niveau doen en dan WEER…dan kan je t oo een gegeven moment wel op je cv zetten als je frans docent wilt worden ofzoiets denk…hoop dat je er iets aan hebt xD

Ik verplaats je topic even. :wink:

Ik heb mijn B2 gehaald dit jaar, maar meer omdat het mij toch niet zo heel veel moeite zou kosten en het staat mooi op je CV (puur dat je iets extra’s doet) en inderdaad als je naar een franse universiteit gaat/in het buitenland wil werken e.d. is het een voordeel. Ook als je in het bedrijfsleven gaat werken waar misschien veel contact met Frankrijk is zul je er wel baat bij hebben.

Voor mij scheelde het ook dat ik gewoon extra heb geoefend voor delf dús mijn schoolexamens + eindexamen ook beter heb gemaakt.

Maar eerlijk gezegd, doe je VWO? Want als je dan je eindexamen frans haalt is dit niveau al hoger dan A2. Dus dan zou ik geen A2 doen maar bijvoorbeeld over een jaar B1 proberen.

Ik heb vorige maand A2 gedaan en geslaagd. Ik zit in 3vwo en het is echt niet moeilijk. Ik had op het onderdeel lezen zelfs 0 fout. En je hoeft overal maar de helft goed te hebben, dus de kans dat je slaagt is heel groot.

Ja ik doe vwo, maar ik zit nu pas in de 3e en volgend jaar kan ik dat nog niet doen.
maar ik heb het idd ook net gehad, en moet zaterdag mondeling doen.
daar ben ik wel echt superzenuwachtig voor.

;O
zit je op het cals n’gein?

nee haha. ik woon in nijmegen

Ik had een keer een hele handige tabel gevonden, waarin je precies kon zien wat welk niveau inhoudt, maar kan hem zo snel niet vinden…

Maar als je je VWO gewoon afrondt zit je al boven A2 als het goed is, dus ik zou wel een hoger niveau doen als dat kan. Kan je hier niet een gesprek over aanvragen ofzo, dat ze je kunnen adviseren? :]

Ik ben zelf bezig met C1/C2, maar doe dat gewoon naast mijn studie.