Delf scolaire

heeft iemand dat al gedaan?
zo ja;
is het moeilijk?
en weten jullie wat je eraan hebt , als je bijvoorbeeld a2 hebt?

oh waarom staat dit bij creabea…
oke sorry was niet de bedoeling

wat is dat : $?
Nja weet je ook gelijk dat ik dat niet gedaan heb…

Oh haha, een diploma of examen ding dat je voor frans kan doen op mijn school
en ook op andere scholen maarja.

Ik wil er volgend jaar aan mee gaan doen. Ik heb er helaas dus nog geen ervaring mee dus upje!

Oh okee,
weet je al wel wat je er allemaal aan hebt ofzo?
want ik weet nog niet of het veel nut heeft enzo

Volgens mij is het zo dat als je zo’n diploma hebt, ze overal weten op welk niveau je met Frans zit.

Vanaf een bepaald niveau mag je volgens mij ook gaan studeren aan een Franse universiteit, als je andere cijfers etc. het natuurlijk toelaten. :stuck_out_tongue:

haha daar ben ik ook benieuwd naar, volg het nu ook maar het stelt bij ons niet zoveel voor dusja, ben benieuwd of ik mijn examen ga halen… :S

oh en ik doe trouwens B1… dus niet echt het hoogste niveau

Een klasgenootje doet B1 en lijkt het niet erg moeilijk te vinden.
Als ik van te voren had geweten dat zoiets kon, had ik het ook graag gedaan.
Helaas kreeg ik het aan het begin van het schooljaar pas te horen…

Ik heb het gedaan. Voor niveau A2 en ik wil volgend jaar voor mijn B1. A2 is echt niet zo heel moeilijk. Ik zat toen in 3 vwo.
Ik heb tot nu toe nog niets er aan gehad. Maar dat komt ook omdat ik sinds dien niet in Frankrijk ben geweest. Ik weet wel dat als je B2 doet dat ze je dan bijvoorbeeld in Frankrijk mag studeren en niet eerst een test hoeft te doen voor je Frans. (Ik dacht in ieder geval dat dat het verhaal was.) Het is ook wel handig als je van plan bent om in de zomer op een camping daar te gaan werken of zoiets. Ik weet alleen niet of je dan iets hebt aan A2. Wij kregen op school ook extra les Frans als je Delf Scolair ging doen, en dat was wel handig.