Dekt de verzekering een (cosmetische) ingreep?

Hoi,

Ik ben 18 jaar en krijg al mijn hele leven vervelende opmerkingen over mijn lippen… Dit heeft mij over de jaren heel erg onzeker gemaakt, en ik wil ze graag verkleinen. Dit kost alleen enorm veel geld, maar ik dacht ergens gelezen te hebben op het forum dat een borstverkleining in sommige gevallen ook werd vergoedt. Weet iemand hier iets van af? En mensen die iets soortgelijks hebben gedaan/meegemaakt?

Nee, bij een borstverkleining is het zo dat die mensen er ook fysiek last van hebben (rug, schouders enzo) het is goedkoper op lange termijn voor een verzekeraar om een borstverkleining te doen dan fysiotherapie en misschien nog een rugoperatie als ze niet verkleind worden.

Denk niet dat jouw lippen zo groot zijn dat je nekklachten ofzo ervan krijgt? Wist niet eens dat er zoiets als een lipverkleining bestond… Kan je ze ook niet optisch kleiner maken door gebruik van bepaalde kleuren?
Verder de enige manier waarop je verzekeraar misschien omgepraat kan worden is door de psychologische schade die je door je lippen oploopt, maar ik acht je kansen niet erg groot.

Miiamore heeft gelijk… Dat wordt waarschijnlijk niet verzekerd…

Nee, maar het valt altijd te proberen.
Ikzelf heb toen ik een uurtje oud was een geklapte long en dubbele navelbreuk gehad, en een paar jaar geleden hebben ze het litteken iets opgeknapt op mn buik en dat werd uiteindelijk wel vergoed, maar dat was omdat het litteken me belemmerde in dagelijkse bezigheden, omdat het heel erg trok waardoor ik niet goed kon buigen etc.

(en even een lullig vraagje… waarom heb je eigenlijk een plaatje van lippen/een mond? ik snap de link niet zo goed…?)

Het wordt niet verzekerd, en dat vind ik ook logisch.

Grote lippen zijn juist mooi!

Nee wordt niet verzekerd, geloof ik.

Dikke lippen zijnn zo mooi! Heb je foto van je lippen ?

Als je er andere lichamelijke klachten van krijgt, wordt het vaak vergoedt.
Anders niet, en dat is ook harstikke logisch.

Oh, ik moet wel even zeggen dat het ook ligt aan waar je bent verzekerd en wat voor polis je hebt.

Inderdaad! Ik zie ook weleens meisjes met hele dunne lippen of die geen boven lip hebben. Dat laatste vind ik geen gezicht.

Zou je moeten navragen bij je verzekering, flapoorcorrecties of neuscorrecties kunnen (tot je 18e) volgensmij iig wel (als het echt opvalt). Je zou even moeten bellen denk ik voor zulke specifieke dingen!

En ja, ik zou ook zeggen dat het juist mooi is, maar als het jezelf echt vreselijk onzeker maakt, kunnen anderen zeggen wat ze willen, maar dat maakt dan toch niet uit ; )

Nee, alleen als je er een medische reden voor hebt. Zoals last van nek en rug bij borstverkleining.

Er zijn meiden die moorden zouden begaan voor vollere lippen :confused: Doe eens foto idd.

Die mensen die je daar slecht om doen voelen moeten gewoon een leven zoeken… Je gaat je toch niet laten doen door hen?

uhm… neuscorrectie mag pas vanaf je 18e :stuck_out_tongue: maar beetje offtopic

nee word (waarschijnlijk) niet vergoed, maar dat was je al duidelijk, denk ik :wink:

idd want een flapoor corectie is enkel een klein reepje huis weg halen zo dat de oren naar achter vallen als het ware , bij een neus operatie breken ze je neus en zo …

en ik geef je idd weinig kans , tenzij je overstapt naar een hele dure verzekering die zo’n beetje alles vergoed … maar dat kost je ook een rib uit je lijf , mijn tip gewoon sparen , als het echt zo erg in de weg zit is dat het wel waard denk ik