Déjà-vu, wat het precies is

Ik ben zoooooo blij dat ik eindelijk weet wat déjà-vu (ja een rotwoord om te typen) is. Want ik had dat best vaak, ik dacht zoiets van HUH :astonished:
Voorde mensen die het niet weten: déjà-vu is dat als je iets ziet, je al het een keer eerder hebt gezien (of hebt meegemaakt). Dat het beeld er dan heel bekend uit ziet. Ik hoor van best veel mensen dat ze dat ook hebben. Maar het heeft niks met spiri-wiri te maken, het is gewoon dat je hersenen een kortsluiting hebben. JE ogen brengen een beeld naar de hersenen. Die zorgen dat je bewust raakt van wat je ziet. Daarna word het opgeslagen in je geheugen. Bij een déjà-vu is het zo dat je hersenen het beeld eerst opslaan en word je je pas daarna bewust van datgene wat je hebt gezien. Snap je het nog? Het staat in de Girlz! dus als je het precies wilt lezen moet je nummer11 kopen 2009:)
xxx

Ik had dat een jaar geleden, heel vaak. Dan zei iemand iets en dan had ik zoiets van ‘HUH dat zei ze toen ook…’ echt vaag. xD

Heb ik ook gelezen, maar uit onderzoek blijkt dat blinde mensen ook déjà-vu hebben, maar dan met geluid of gevoelens of wat dan ook.

haha, fijn voor je dat je het nu ook weet ;p!
ik heb ook echt héél vaak déjà-vu, maar de laatste tijd duren die steeds langer, en ik weet nu gewoon al precies wat iemand zal zeggen ofzo … :
echt heel raar, ook pasgeleden:
twee vrouwen waren aan het praten, toen kreeg ik mijn: “Hé, déjà-vu!”-gevoel, en in mijn hoofd was ik al het hele verhaal aan het vertellen, en die vrouw wat dus zeg maar aan het woord was zei steeds 2 seconden later ofzo precies de woorden die ik in mijn hoofd had… :\

het is echt zoo raar een dejavu, vroeger wist ik t nooit te plaatsen nu wel. soms heb je er eentje die echt een halve minuut duurt, dat is gewoon niet meer grappig.

Ik heb heeel vaak dat ik 's nachts iets droom , en dat dat dan de volgende dag datgene precies gebeurd , terwijl ik het dan niet expres na ga spelen ofzo :stuck_out_tongue:
En dan denk ik wel altijd 'hé , dit stukje ken ik al '.

Nee, wij kunnen geen google gebruiken.

Ook ooit een keertje had ik een heeel lang déjà-vu gevoel en toen ging ik hele vreemde dingen doen die niet in die ‘droom’ voorkwamen, maar ik had nog steeds een déjà-vu gevoel xD

Deja vu vertaald van het frans naar nederlands betekent “al gezien” haha

Ja dat heb ik echt heel vaak.
Dan ben ik ergens of zie ik iets, en dan word ik me opeens bewust dat ik het al eerder heb gehoord/meegemaakt. En dan denk ik bij me zelf ‘huh?! is dit echt!? dit ken ik al/heb ik al eens meegemaakt’
Heb het ook steeds vaker dat ik iets droom en dan vervolgens een tijdje later stukjes uit die droom echt gebeuren. Heel raar allemaal.

Normaal zou ik het met je eens zijn, maar als je de dingen ziet waarvan zoveel meisjes hier nog denken ‘OH MIJN GOD HET IS EEN SPIRITUELE ERVARING IK BEN HELDERZIEND/SPIRITUEEL BEGAAFD’ dan denk je ook van ‘…google het en je bent binnen een minuut van je desillusies af’.

Wauw. nieuws. Trouwens, wat jij nu zegt stond LETTERLIJK in mijn schoolagenda vorig jaar.

Ja, het is een error in je hersenen

Ik heb dat ook vaak!
Maar vind wel grappig, dan wete je gewoon ook al wat er nog komen gaat, en dan denken vrienden dat je de toekomst kan voorspellen:P

:ok_woman:

Ik wist niet precies hoe het werkte,
maar zoals jij het zegt klinkt het heel logisch.

Ik vind dat altijd zo’n raar gevoel haha,
maar wel grappig =P

Haha ja dat heb ik ook, en dn denk ik er ging toch nog iets grappigs ofzo gebeuren en dn zeg ik dt tegen een vriendin & dn kijkt die me egt aan van wtf?! :open_mouth:

-

-

gehehe dat wist ik al heel lang