Definitief ontharing vraagjes

Hoi, ik heb een paar vragen over definitief ontharing

Is 't waar dat je na 't laserbehandeling pigment vlekken kan krijgen
en waarom moet je niet in de zomer laser ontharing doen?? wat zijn de voordelen vn 't?

In de zomer moet je het niet doen omdat je dan juist die lelijke vlekken krijgt… je kan het beste in de herfst beginnen, dan is de zon niet meer zo scherp als in de zomer…

Maar het ligt eraan of je lichte of donkere haartjes hebt. Ik laat eens in de zoveel tijd het haar boven mijn bovenlip laseren. Maar daar kon ik tot de zomervakantie elke dag zonnebrand 60+ opsmeren. Als je bijvoorbeeld je benen zou doen, zou ik in de herfst beginnen.

Als je lichte haartjes hebt, kunnen ze niet laseren en dan doen ze elektrisch epileren ofzo. (dat doet mijn moeder)
if u want to know more… note me!

oh oke, per behandeling moet je toch betalen?
en is het echt voor altijd weg of ik had gelezen dat je op de paar jaar ofzomoet gaan omdat de slapende haartjes dan wakker worden en dan groeien ze ofzo ;/

ja idd… je betaald per behandeling. waar ik zit is het voor de haren boven mijn bovenlip 85 euro. en daarvan wordt 75% door de verzekering vergoed.

Ik ben in de 2de klas begonnen (zit nu in de 4de), toen moest ik om de 6weken laseren. nu is het eens per half jaar ofzo (als je de haartjes weer begint te zien)
met laseren maken ze de haarzakjes zegmaar kapot, waardoor er geen nieuwe haartjes kunnen komen. natuurlijk gaan niet altijd alle haarzakjes kapot en zal daardoor wel een paar haartjes blijven, maar niet zo erg als eerst en ze worden ook lichter bij mij.

Ö 75% door de verzekering terugbetaad?
maar jij woont in Nederland zeker?

word het bij jullie altijd terugbetaald of alleen alst echt storend is zoals een snor?

ik woon idd in nederland
maar ik ging er eerst mee naar de dokter, en die heeft toen gezegt dat het echt nodig was. dus het is op dokter advies en dan wordt het altijd vergoed (denk ik… ik weet het niet precies over die betalingen dat doet mijn moeder xD)

nou, ik ging naar de dokter het was er supererg bij mij ze zei dat hte normaal wasomdat ze zelf een snor had O.o
maar alle haarzakjes die kapot zijn komen dus niet meer je kan toch net zoalng gaan totdat echt alle haarzakjes kapot zijn?
hoeveel behandelingen heb je nou al gehad?

Het wordt alleen vergoed als het ook echt erg is, haar in het gezicht die duidelijk zichtbaar zijn worden vergoed zoals bijv. de bovenlip.
Maar de bikinilijn of bovenbenen worden (vaak) niet vergoed.

En je moet sowieso zéker 6 tot 10 behandelingen hebben wil het blijvend resultaat hebben, en de kans dat het voor ALTIJD weg is is maar 60% ofzo. En je kan niet heeeeel je been in 1 keer doen dus je moet vaker terugkomen om je been te laseren en dat moet je 6 tot 10 keer herhalen.
Als je pech hebt doet het nog pijn ook nog…

hmm ik twijfel wel aan de ene kant wil ik ht aan de andere kant weer niet…
dan moeten wachten tot het herfst ofzo is als ik nou in de zomer doe dan kan ik niet in de zon liggen ;l

Volgens mij word het ook vergoed als je psychisch onder lijd.

het ligt er denk ik ook aan of het allemaal blonde haartjes zijn of echt zwarte… en de ene dokter oordeelt er anders over dan de andere.
en ik heb nu ongeveer 15 behandelingen gehad