Definitief ongesteldheid stopzetten (?)

Dit is misschien heel raar, maar ik weet zeker dat ik geen kinderen wil, nooit. Ik weet zeker dat ik nooit zwanger wil worden. 100%
Ik wou dat ik mijn vruchtbaarheid toch aan iemand die geen kids kan krijgen, en wel kinderen wil kon geven. Maar volgens mij, helaas, kan dat niet hè (?)

Ik vraag me eigenlijk wel af of er een ‘oplossing’ is voor het ongesteld zijn? Dus eigenlijk: Is het mogelijk om gewoon nooit meer ongesteld te worden en dus onvruchtbaar te worden gemaakt?

Er bestaan permanente mogelijkheden ja, maar volgens mij doen ze dat nooit bij jonge vrouwen. Wat je misschien wel kan doen is kijken of je eicellen kan doneren, dat helpt wel.

Dat bestaat zeker maar word niet gedaan als je daar geen serieuze medische klachten van ondervind of ieder geval als je zo jong bent.

Volgens mij heb ik gelezen dat je pas geschikt bent als donor van eicellen als je 30 jaar bent!

Hmm dus dat weigeren ze? Een vriendin van me heeft iets in haar arm, ze zegt dat ze zo niet zwanger wordt. Geen idee wát het is, en of het ook de ongesteldheid stopt.

Dat is gewoon anticonceptie (staafje). Of je dan niet meer ongesteld word is bij iedereen anders gezien iede lichaam anders gereageerd op anticonceptiehormomen.

Dat zal een hormoonstaafje zijn, een anticonceptiemiddel. Het kan wel invloed hebben op je ongesteldheid, maar de kans dat de ongesteldheid volledig stopt is klein (komt overigens wel voor).

Oh dat zou best kunnen dat het vanaf 30 is, dan gaat het niet helaas. Ik zou dan gewoon eens langs de huisarts of gyn gaan en zeggen dat je een anticonceptiemiddel wil waarmee je gewoon niet meer ongesteld wordt. Voor sommigen werkt het doorslikken van de pil prima, maar ik hoor ook goede verhalen over de prikpil. Van zo’n hormoonstaafje hoor ik erg weinig positiefs.

Een vriendin van mij heeft een pil waarvan elke strip 4 weken is ipv 3 weken. Zij krijgt dus ook haar menstruatie niet meer, en moet enkel stoppen met de pil als ze van plan is om zwanger te worden. Misschien eens informeren bij de huisarts?

ik zit inmiddels 4 jaar aan de prikpil en ben dus ook inmiddels al 4 jaar niet meer ongesteld.

Bedenk je wel dat de pil in wat voor vorm dan ook niet zomaar een pilletje is. Ja ongesteldheid kan heel kut zijn maar vgm is de pil doorslikken niet erg gezond en überhaupt komt het slikken van de pil met bijwerkingen, ik zou der eerst eens goed onderzoek naar doen en idd in gesprek met de huisarts.

Dat valt prima mee, doorslikken is niet schadelijk.

Je zou ook kunnen gaan voor een mirena, dan stopt de ongesteldheid ook bij veel vrouwen en hoef je 5 jaar lang niet aan anticonceptie te denken.

^ De mirena is alleen best duur om even zo uit te proberen of het de ongesteldheid stopt en het percentage vrouwen wat met een mirena echt niet meer ongesteld wordt is echt heel heel klein, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht.

er zitten sowieso wel hormonen in de pil en dat kan veel bijwerkingen geven. Bij de ene persoon meer dan de ander, maar toch. Het is zeker wel waard om even onderzoek naar te doen.

ja maar jij zegt, de pil doorslikken is niet gezond. Dat is niet waar, de pil is oorspronkelijk bedoeld om altijd door te slikken, maar omdat vrouwen dat niet fijn vonden is de stopweek bedacht.

Voorlopig de pil slikken, spiraal nemen en laten steriliseren

Ik slik de pil door en word zoo nooooooit meer ongesteld. Of ja, tot ik stop met de pil. En nee, dit is NIET ONGEZOND. Het kan gewoon. Mijn huisarts heeft het mij aangeraden.

Dat mag toch nog niet bij jonge meiden?

Ik denk dat ze later bedoelt in plaats van laten. Dus over 10-15 jaar.