Deelvragen economie.

Ik moet voor economie 5 deelvragen hebben en ik loop echt vast en heb geen idee wat voor dingen ik nog meer kan behandelen… Mijn onderwerp is sport en de economische effecten hiervan in Brazilië.

Als hoofdvraag heb ik: Hoe beïnvloedden deze evenementen de economie van Brazilie?
Deelvraag1: Waar krijg je mee te maken als land zijnde bij deze evenementen? (Dus wat moet het land organiseren, bouwen etc. Denk hierbij bijvoorbeeld aan infrastructuur en stadia.)
Deelvraag2: Wat is het effect van het WK op de economische situatie in Brazilie?

Nee het is niet de bedoeling dat jullie mijn huiswerk maken, maar ik loop gewoon echt vast!

welke evenementen zijn er in Brazilië??

Jeetje, wat moeilijk!

Dit moest ik voor me profielwerkstuk ook doen :wink:
Was wel lang denken ja.
-Misschien kan je per deelvraag een belangrijke economisch effect beschrijven?
-Wat gebeurt er met de verhouding tussen het buitenland en brazilië?
Misschien nog paar begrippen die je kan gebruiken: Wisselkoers, deelrekeningen etc? (naja puur omdat ik nu hiermee bezig ben :wink:)
Succes!

zomerspelen 2016 zijn in brazilie als ik het me niet vergis, misschien kun je hier iets mee. Iets in de trant van zal de positite van brazilie op de internationale markt veranderen door dit soort evenementen? zullen de onderlinge verschillen tussen bevolkingsgroepen hierdoor positief beinvloedt worden? oid het is wel goed zoals hierboven al is beschreven om per deelvraag een ander economisch verschijnsel te beschrijven.

[i]Stijgt de welvaard van de bevolking ( inkomst per hoofd van de bevolking)
Welke sectoren profiteren hier van?
Heeft het gevolgen voor de maatschappelijke kosten?

Veder weet ik het ook niet egt…
Hoop dat je er wat aan heb (A)[/i]