Deelname aan kookcursus, wat is eerlijk?

Ik heb laatst met veel plezier deelgenomen aan een kookcursus in plaats A. Nu geven deze mensen (een vrouw en haar dochter) binnenkort het vervolg op deze kookcursus en deze wordt gegeven in H. (ik heb cursus A gedaan en wil nu de vervolgcursus hier op gaan doen).

Nu wilde ik mij opgeven, maar aan de telefoon zeiden ze dat er zich al wat mensen opgegeven hadden, maar dat er ook nog mensen op de wachtlijst staan die ook al cursus A gedaan hebben (deze mensen hebben cursus A in H. gedaan). Of nou ja, wachtlijst is misschien een verkeerd woord? Want cursus B is nog nooit eerder gegeven in H.

Cursus B. (vervolgcursus) staat ook al gepland voor plaats A. maar volgende week maandag zou cursus A. in plaats A. starten maar daarvoor was te weinig deelname. Ook is cursus B. al 2x dit jaar gegeven in plaats A. en hij start later dan dat de cursus B. in H. start. Dus daarom had ik besloten dat ik cursus B. beter in H. kan volgen omdat de kans groot is dat hij in plaats A. niet door zal gaan (omdat ie al 2x gegeven is en omdat A. ook al niet doorging). Cursus A. wordt nu voor de 4e x gegeven in H. en cursus B. is daar nog nooit gegeven.

Ik begrijp dat ze willen afwachten wie van de wachtlijst zich op geeft voor cursus B in H. Maar ik vind wel dat ze met twee maten meten. Want ze hebben dus eerst mensen zich laten opgeven voor cursus B in H. Maar nu gaan ze dus alle mensen die op de wachtlijst staan voor cursus B in H. benaderen of ze die cursus nog steeds willen volgen en of ze de data die gepland staan kunnen. Ik heb zoiets van, had dan eerst alle mensen van de wachtlijst benaderd. Want nu mag even niemand zich opgeven tot ze bericht hebben gehad van de mensen die op de wachtlijst staan.

De 14e start cursus B in H. als ze voldoende aanmeldingen hebben. Ze zitten nu op 5 of 6 aanmeldingen. Ik ga het weekend van 10 t/m 13 oktober weg (ga vrijdagochtend weg en kom maandagavond thuis). Omdat er al grote kans is dat de cursus vol zal raken (omdat ie voor eerst gegeven wordt en er mensen op de wachtlijst staan) en ik ook voor ik dat weekend weg ga wil weten of ik mee kan doen heb ik de mensen van de kookcursus gemaild.

Ik heb gemaild dat ik het reeël/eerlijk zou vinden als ze dinsdag de 7e bekijken hoeveel mensen zich hebben aangemeld (incl. de mensen van de wachtlijst) en dat als er dan nog plaats is dat ik dan mee mag doen. En dat als de cursus daarna vol zou zijn en er zich dan nog mensen van de wachtlijst willen opgeven (er kunnen max. 12 mee doen) dat die dan niet mee kunnen doen en dat ik dan niet weer van de lijst gehaald wordt.

Ik heb gewoon geen zin om tot en met maandagavond te moeten afwachten of ik mee kan doen, ook vind ik dit niet eerlijk. Wat vinden jullie hiervan? De cursus en data staan ook al aangekondigd op hun Facebook & site, dus de mensen hebben al ruim op tijd kunnen zien dat hij gegeven gaat worden. Wanneer vinden jullie het reeël dat ik bericht krijg of ik wel/niet mee kan doen? Normaal gesproken berichten ze mensen die zich opgegeven hebben een week voor aanvang of ze genoeg deelname hebben.

Korte samenvatting, ik wil dus mee doen aan cursus B in H. Door dat er mensen zijn die op de wachtlijst staan en deze nog terug moeten reageren op de vraag of ze op de geplande data kunnen (en nog willen) deelnemen weet ik nog niet of dit mogelijk is aangezien zijn voorrang hebben. Maar ik vind het dus wel reeël als ik een week voor aanvang weet of ik wel/niet kan deelnemen. Ik vind het niet eerlijk als ze tot en met de laatste dag voor de aanvang van deze cursus gaan afwachten of de mensen van de wachtlijst mee kunnen/willen doen. Graag zou ik jullie mening hierover willen wat jullie hiervan vinden. Ook vind ik het dus een beetje stom dat ze met twee maten meten omdat ze dus eerst mensen zich laten opgeven en dan gaan afwachten wie van de wachtlijst wil/kan mee doen en daarna/als er nog plaats is weer andere mensen zich laten opgeven.

Ik snap er echt helemaal niks van :’)

Ten eerste snap ik er vrij weinig van, ten tweede geven die mensen de kookcursus dus ik vind het een beetje raar dat jij gaat bepalen wanneer ze dingen moeten laten weten.

+ Hier maak je jezelf ook niet echt populair mee, sowieso dat ze jou onderop de wachtlijst zetten nu. :’)

Ik vind dat je er een beetje een groot drama van maakt.

Ik dacht dat het alleen aan mij lag…

Even een samenvatting (als ik het goed begrijp):
ze wil naar een cursus maar ze weet niet zeker of ze mee mag doen

en daarom heeft ze de mensen van de kookcursus gemaild met de eis dat ze dat zsm bekend maken omdat ze op vakantie gaat en ze daar voor antwoord wil hebben :’)

Ik snap er echt geen bal van met al die letters.

Ik heb het idee dat jij altijd de touwtjes in handen wil hebben. Dit is al het zoveelste topic over een kookcursus en in alle topics heb je wel commentaar op de manier hoe het gegeven wordt. Natuurlijk mag je er van vinden wat je wilt, maar realiseer je ook dat niet altijd alles op jouw manier kan gaan.

Ik snap er ook echt niets van. En sowieso heb je al gemaild dus wil je alleen bevestiging dat je het (on)juiste hebt gevraagd?
Daarnaast zal het die mensen echt niets interesseren wat jij wel of niet eerlijk vind, zij geven die cursussen en hebben regels opgesteld waarvan ze verwachten dat iedereen gewoon netjes geduld heeft.

Ooooooh was jij ook die ene van dat je wilde dat ze jou zouden aannemen op de kookcursus ofzo en er was allemaal drama enzo
en dat je ze ging mailen en bellen en alles…
Ik zou me er niet zo druk over maken jeetje. Je hoort vanzelf wel of het wel of niet doorgaat.

Hahaha omg dan hou ik gelijk op met advies geven want als dit inderdaad zo is, neemt ze toch van niemand advies aan en doet toch waar ze zelf zi in heeft :’) nu herinner ik me idd oudere topics…

Found it. http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/proefles-kookcursus-284421.0.html

That’s the one, herinner me er ook nog een met dobbelspelletjes maar kan op mijn telefoon niet zo snel zoeken haha

Ik wil niet de touwtjes in handen hebben. Maar ik vind het niet eerlijk als ik tot en met de dag voor aanvang moet afwachten of ik wel/niet kan mee doen. Bovendien hebben zij geen duidelijke regels (ze hebben ook geen voorwaarden), dus daardoor ontstaat er bij mij ook verwarring over wanneer ik duidelijkheid kan verwachten. Ik weet nu dus niet of ik die maandagavond uiterlijk bericht krijg of al eerder en wil dit graag weten. En ik vind het ook niet heel onredelijk om hierover een afspraak te maken met hen. Bovendien heb ik in mei de beginnerscursus gevolgd en ik wacht ook al een hele tijd tot er een vervolgcursus komt. Omdat de plaats (A.) minder deelname trekt en de kans groot is dat hij daar niet door zal gaan (ik kan dit wel afwachten maar in A. start hij later dan in H.) en bovendien al meer malen gegeven is in A. wil ik hem in H. volgen.

Dit is inderdaad niet mijn eerste topic over een kookcursus, maar dat lijkt mij niet terzake te doen. Er zijn ook genoeg op het forum hier die over tig onzin dingen iets posten en de een post meer over het een dan over het andere. Ik wil graag de mening van andere mensen of het onredelijk is wat ik verwacht. En ik ben ook een beetje boos omdat ze eerst mensen zich laten opgeven, dan wachtlijst afwachten en dan weer normale opgave toelaten.

Dit is haar 5e topic over zoiets. :’)

Deze mensen zijn van Indiase afkomst en communiceren zelf heel vaak niet duidelijk met de potentiële deelnemers en in dit geval was er achteraf sprake van een miscommunicatie. Maar dat is/was niet geheel aan mij te wijten.

Hopelijk zijn er ook nog mensen die nog wel volwassen willen reageren. Ik weet gewoon niet goed of het redelijk is wat ik vraag/verwacht en wat ik het beste kan doen.

Dat topic wat hierboven geplaatst is ging overigens over een andere persoon dan de mensen die deze cursus gaven. Wanneer ik me niets van de meningen van andere aan zou trekken zou ik hier geen topic voor aangemaakt hebben, maar dat verplicht mij nog niet om te reageren zoals hier gezegd wordt dat ik zou moeten reageren.

Hun antwoord afwachten. Misschien willen ze het je eerder vertellen, dan is dat fijn voor je. Willen ze dat niet, dan is dat hun goed recht en heb je dat te accepteren.