Deelcertificaten halen Luzac Geneeskunde

Hoi!

Ik zit momenteel in mijn examenjaar Atheneum E&M, ik weet echter sinds twee jaar dat ik graag voor Geneeskunde wil gaan. Dit wil ik gaan doen in Groningen, aan de RUG.
Hiervoor moet ik alleen nog wel mijn deelcertificaten halen, dit wil ik liever niet op een vavo doen omdat ik graag gebruik wil maken van de begeleiding van een particuliere school om zo goed mogelijk te scoren. Ik weet dat sommige mensen particuliere scholen onzin vinden maar dit is mijn keuze, ik hoef daar dus geen reacties over. Ook is geld in principe geen probleem.
Voor degenen die dit willen weten: in de derde stond ik gemiddeld tot goed voor de exacte vakken, zevens en achten. Ik denk echter dat ik genoeg gemotiveerd ben om de vakken te halen.

Wel hoor ik graag van mensen die of via het Luzac of een andere particuliere instelling de deelcertificaten Scheikunde, Biologie en Natuurkunde hebben gehaald, hoe zij dit ervaren hebben en wat ze vonden van de instelling.

Ook hoor ik graag van iemand die een basiscursus scheikunde aan kan raden, mij is namelijk verteld dat Natuurkunde en Biologie zonder veel voorkennis kunnen worden gevolgd maar dat ik Scheikunde alvast zoveel mogelijk moet opkrikken tot niveau VWO4.

Dat was een lang verhaal :wink: dankjewel voor wie het helemaal gelezen heeft en nog meer dank aan diegenen die reageren!

Ik zit zelf op het vavo en mijn oud scheikundeleraar die ik vorig jaar in havo 4 had gaf ook les op het luzac. Hij zegt dat je op het luzac meer begeleiding krijgt maar dat het vooral ook aan je eigen instelling ligt. Er zijn genoeg mensen die daar zakken. Ik heb zelf ook overwogen om naar het luzac te gaan omdat ik vwo 6 in 1 jaar wil doen, maar vind het zelf zonde van mijn geld. De vavo waar ik nu op zit kan ook begeleiding geven bij bepaalde vakken. Maar als het voor jou qua geld mogelijk is, tsja dan kun je het luzac overwegen, maar het is echt geen superschool.

Dankjewel voor je reactie! Ik begrijp dat het geen superschool is :slightly_smiling_face:
Het zijn ook wel meerdere redenen waarom ik het Luzac voor mij een goede keuze vind, zo heb ik al een gesprek daar gehad wat echt heel fijn was en voel ik me meer thuis in een kleinschalig schoolgebouw dan op een vavo. Daarom kies ik ook voor Groningen om geneeskunde te doen → daar werk je samen met ongeveer 100 lln in je community, buiten sommige colleges om dan.
Ook denk ik dat het voor mij meer zekerheid, rust en stabiliteit geeft om een jaar met het Luzac naar mijn certificaten toe te werken, ik heb een heel druk jaar achter de rug en heb behoefte aan wat regelmaat en orde… Ik weet ook dat het Luzac geen garantie op slagen geeft maar voor mijn gevoel is het wel stabieler ofzo, ik kan het niet zo goed uitleggen.