Decentrale Selectie Tandheelkunde Amsterdam!!

Succes vandaag dames! :upside_down_face:

Veel succes aan iedereen die vandaag mee doet in Groningen!.

Zelf sta ik ingeschreven voor decentrale selectie aan de ACTA. Uitslag voor de eerste ronde wordt uiterlijk 27 februari verwacht.

Voor mij alweer de derde en laatste poging om mee te loten. Vorige twee keer uitgeloot. Ben ook niet meer de jongste.

Pff, het zit er op! Ik heb gister heerlijk bijgetankt in de sauna, alle stress er uit en helemaal fris nu =D Dus ik zal snel eens even vertellen hoe het er zaterdag aan toe ging :slightly_smiling_face:

Voor mij begon de dag redelijk stressvol toen bleek dat er tussen Deventer en Zwolle iemand voor de trein was gesprongen. De NS raadde ons aan om om te reizen via Utrecht. Achteraf gezien oerstom, want er reden gewoon bussen tussen het afgesloten traject, maar toch maar naar de conducteur geluisterd. En toen hebben we de overvolle huishoudbeurstrein naar Utrecht ook maar meegepakt :’) Uiteindelijk kwamen we precies op tijd aan in Groningen aangezien we twee uur vroeger dan nodig waren vertrokken, en kon het feest beginnen.

De toets ging naar mijn idee best oké. Ik had goed geleerd en op één vraag na (waar ik nog steeds ontzettend van baal) alle vragen ingevuld op basis van wat ik had geleerd. Ik ben wel bang dat ik de toets niet als beste heb gemaakt, maar in de groep net daaronder val. Maar goed, ik ging dus redelijk optimistisch het non-cognitieve deel in. Maar wat een ramp was dat… Je had veel te weinig tijd, waardoor ik het gevoel had een geschiedenis toets te maken: je schrijft aan één stuk door, weet halverwege de zin al niet meer waar je heen wilde dus brabbel je er maar iets van. Bovendien verwacht ik dat ze ook naar de lay-out kijken, maar mijn handschrift werd hoe langer hoe lelijker en ik heb op een gegeven moment ook moeten doorstrepen… Kortom, het ging echt totaal niet zoals ik gehoopt/verwacht had. Ik vrees dan ook dat ik door die tweede toets niet door ben naar de volgende ronde. Klein lichtpuntje: iedereen om mij heen had hetzelfde. Dus we hebben afgesloten met “Tot de decentrale selectie in Nijmegen” :cold_sweat:

Dus ik wacht nu vol spanning af tot de 23e! Ondertussen duim ik superhard dat jullie vrijdag allemaal goed nieuws krijgen, en dat de Nijmegenaren ook door zijn naar de volgende ronde. Succes allemaal! :slightly_smiling_face:

Irlijn bedankt voor je uitgebreide verslag. Het lijkt me inderdaad stressvol als de treinen ermee ophouden op dé dag. 2 uur is dus een veilige marge :slightly_smiling_face:.

Gelukkig ging het cognitieve deel zoals je had geleerd en verwacht, er is dus goede hoop dat je al met het cognitieve deel geselecteerd wordt. De helft wordt toch hierop geselecteerd als ik het goed heb?

Jammer wel van het cognitieve deel, maar dit deel is volgens mij ook lastig te beoordelen voor jezelf. Ook omdat dit niet zo zwart-wit is als het cognitieve deel. En ik had het inderdaad gehoord dat er weinig tijd was, dus over je handschrift moet je je ook helemaal geen zorgen maken. En als iedereen het had, dan kun je alsnog door. Ook kijken ze in deze ronde naar je cv etc.

Van wat je zegt heb ik echt goede hoop voor je dat je direct geselecteerd wordt of in ieder geval nog een keer mag komen. En ik zou het wel gezellig vinden in Nijmegen, maar ik hoop echt voor je dat het lukt in Groningen. En nu kun je er ook niets meer aandoen en is het lange wachten begonnen voor je :slightly_smiling_face:. Met 23e bedoel je 23 maart neem ik aan?

Hoe weet je dat we vrijdag de uitslag krijgen van de eerste ronde in Nijmegen, ik heb nog helemaal niets gehoord namelijk.

Irlijn ik duim voor je! :wink:

En stanger, vrijdag is de uiterste datum voor de mensen uit amsterdam dacht ik, want Nijmegen had er niets over gezegd

Stranger, ik bedoelde inderdaad met vrijdag iedereen die in Amsterdam mee doet :slightly_smiling_face: Want voor Nijmegen is geen datum gegeven toch?

En ik weet niet precies hoe in Groningen geselecteerd wordt. Ik dacht dat de helft van het aantal plaatsen nu vergeven wordt op basis van de cognitieve én non-cognitieve toets, maar vorig jaar gold volgens mij dat je meteen binnen kon zijn als je de cognitieve toets goed had gemaakt. En met 23e bedoel ik inderdaad 23 maart. Dan krijgen wij het verlossende woord!

Ah oke. Voor Nijmegen hebben ze voor de eerste ronde inderdaad geen datum genoemd. Je hebt inderdaad gelijk over de selectieprocedure dit jaar, vorig was dat anders. Het lange wachten kan dus beginnen, succes in ieder geval! :slightly_smiling_face:

Dankjewel, jij ook!

Jeminee had niet verwacht dat dit zoveel zenuwen kon opleveren… :hammer:

Summerxox begrijpelijk, inmiddels al het verlossende bericht ontvangen?

JAAAAAA IK BEN DOOR! Zojuist 5 minuten alleen maar door het hele huis gesprongen en geschreeuwd! :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face:

Jaaaa gefeliciteeerd!! :slightly_smiling_face:) Vorig jaar mailden ze ook al zo last minute de uitslag van de eerste ronde…

Was je nou uiteindelijk de enige van deze topic die meedeed in Amsterdam?

En maak je niet druk over je leeftijd hoor meiden! Ik heb nu in mijn jaar studiegenoten van 17 tot 43 jaar en alles wat daar tussen zit :grinning: Veel mensen die hiervoor al een studie hebben gedaan.

Nee volgens mij was er nog een meisje toch die meedeed!
Maar de toets is ookal over 2 weken, spannend!

Hoe is de spanning bij derest van de meiden? Wanneer wordt de uitslag bekend bij Nijmegen? En hoe is het met de groningenmeiden, al zenuwen haha?

Vandaag brief binnengekregen van Nijmegen:) volgens mij selecteren ze niet echt in de eerste ronde, kijken alleen of je voldoet aan de eisen… maar ik weet het niet zeker

Super summerxox gefeliciteerd ! :slightly_smiling_face: Op naar de volgende ronde, weet je ook je score t.o.v. andere kandidaten?
En Tasty kun je iets vertellen over de strekking van de brief, ik ben nu namelijk bij mijn ouders in Brabant…

omggg ik volg deze topic al een tijdje, summer gefelicteerd ik ben ook door:)
Maar wat moet ik verwachten vand ie schrijftoets?! wat voor toets is dat?! en die sociale toets?!?!

Stanger, in die brief wordt je either uitgenodigd of afgewezen voor de toetsdag. Jij hebt alles optijd ingeleverd en voldoet aan de eisen toch? dan neem ik aan dat je een uitnodiging krijgt. Hierin staat dan het programma van de toetsdag op 11 april. Je krijgt zoals verwacht een psychomotorische toets en een lees/schrijf opdracht. verder willen ze helaas geen info geven :frowning_face:
Maar er staat ook nog iets over hoe je het moet bereiken via OV enzo.

In welke uni doe jij mee?

Oke chill, ik voldoe inderdaad aan de eisen.

Acta en jij?