Decentrale Selectie Tandheelkunde Amsterdam!!

@ Irlijn:

Na de middelbare school wist ik niet precies wat ik wilde en het leek me wel leuk om accountant te worden vandaar. Vind ik nog steeds leuk, maar ik mis beetje biologie en scheikunde en een echte uitdaging. Ook de praktische kant van de studie en het beroep lijkt mij echt heel tof. Helaas was ik vorig jaar uitgeloot en heb ook geen decentrale gedaan. Dit jaar wil ik er dus helemaal voor gaan en het is inderdaad een flinke switch, maar ik wil er later geen spijt van krijgen zegmaar.

Welke studie had jij hiervoor gedaan?

Accountant vond ik ook altijd een interessant beroep :slightly_smiling_face: Alleen het feit dat je zoveel achter een bureau zit (dat stel ik me althans zo voor) was voor mij al een no go. Maar zeker een goede studie om op zak te hebben!

En ik herken wat je zegt. Ik zit nu zelf in mijn laatste bachelorjaar Psychologie, en ik mis ook gigantisch het concreet bezig zijn. De studie heeft mij veel goede dingen geleerd, maar het is allemaal zo ‘vaag’ en mijn toekomstperspectief is levenslang onderzoek doen (want ik wil geen klinisch psycholoog worden)… Dan heb ik net als jij liever dat ik nu het roer omgooi en iets ga doen wat ik echt leuk vind. Alleen kwam ik pas een jaar geleden er achter wat dat echt is, en toen wilde ik psychologie wel afmaken (:

Ik hoop in ieder geval dat het je lukt om binnen te komen! Aan motivatie geen gebrek zo te lezen :grinning: In mijn worst case scenario word ik zowel in Nederland als Belgie niet aangenomen en wordt het een tussenjaar. Hoe heb jij dat dit jaar aangepakt?

Ik ben ook nog bezig met het officieel afronden van mijn bachelor, druk met de scriptie en laatste vakken. Ik kan het me goed voorstellen dat je je bachelor af wilt maken, dan houd je er tenminste nog iets aan over en heb je toch mooi het papiertje binnen. Ik heb gemerkt dat ik vooral het contact met mensen beetje zal missen bij accountancy, de meeste tijd ben je toch zelfstandig bezig en zeker bij de grotere kantoren is er weinig overleggen bij met de klant.

Psychologie is inderdaad ook een hele interessante studie en ik moet je ook eerlijk zeggen dat onderzoeken ook zeker niet mijn ding is. Dus als je geen psycholoog wilt worden, dan begrijp ik je switch heel goed. Beter laat dan nooit. Ook kun je het natuurlijk gebruiken om later angsttandarts oid te worden. En ik vind het studentenleven nog steeds te leuk om achter mij te laten, dus die extra jaren neem ik voor lief :slightly_smiling_face:

Trouwens ook knap dat je het nog in België gaat meedoen, het lijkt me wel zwaar, zeker met het afronden van je bachelor erbij.

Waauw jongens wat zijn jullie allemaal goed bezig! Ik denk echt dat het voor jullie beide heel mooi meegenomen is dat jullie al zoveel ervaring hebben.

Ik ben pas in 2014 begonnen met studeren terwijl ik al jaar ervoor me diploma had behaald, maar was uitgeloot voor tandheelkunde en deed ook geen decentrale en dat kwam hard en wist niet meer wat ik wou.
Nu doe ik bio-farmaceutische wetenschappen in Leiden en precies wat jullie hebben klikt het studie gewoon niet met wat ik wil.
Btw ik doe ook mee in Belgie :upside_down_face: hahaha ik wil nu ook echt helemaal voor gaan! Dan weet ik zeker dat ik alles heb gegeven zoals jullie dat ook doen!

Precies, ik denk dat ik zes jaar studie ook wel overleef! Jij trouwens succes met de laatste lootjes van bedrijfskunde. Een extra stimulans om dat goed af te ronden als je straks binnen bent bij tandheelkunde!

En tja, als ik iets wil, dan ga ik er ook voor haha. En het is altijd te proberen :slightly_smiling_face: Dus Siefjepiefje, wie weet kunnen we ook nog samen voorbereiden op België als we er in Groningen niks van bakken! Zijn er meer mensen die België als tweede optie hebben?

Dit was trouwens wel de reden dat ik niet in Amsterdam mee wilde doen aan de decentrale selectie. Volgens mij zijn er zó veel mensen die niet direct vanaf het vwo binnen willen of kunnen komen bij Tandheelkunde. Ik ben ook benieuwd naar de leeftijd van alle eerstejaars, volgens mij is dat behoorlijk variërend.

Irlijn

Over je motivatie brief trouwens, ik heb het site van RUG bij genomen en gekeken naar de eisen die ze stellen en wat ze allemaal van een leerling verwachten en zo mijn motivatiebrief in elkaar gezet. Misschien helpt dit je tot vrijdagavond hahaha

Jaaa lijkt me serieus tof om dan samen voor België te gaan haha! Ik ken verder niemand die dat doet, nu kunnen we mekaar op weg helpen…

Uiteraard hoop ik van harte dat we toch allebei doorkomen! Maar zoniet vind ik dit een mooi tweede plan voor ons…

Bedankt voor de tip, goede! :slightly_smiling_face:

En precies. Heel girlscene op weg naar België haha!

Denk dat je over je leeftijd geen zorgen hoeft te maken. Deze ligt door de strenge selectie hoger dan bij andere studies heb ik gehoord. Ik heb inderdaad ook goed gekeken waar ik de grootste kans op toelating had. En inderdaad jammer dat Amsterdam een aparte track heeft voor niet 6 vwo kandidaten. Hopelijk wordt jullie de toelatingstoetsen in België bespaard en kunnen jullie thk mooi in Nederland studeren.

Kan ik me ook voorstellen, dat is dan weer een voordeel :slightly_smiling_face:

Wanneer krijgt Nijmegen eigenlijk de eerste uitslag te horen?

Is helaas niet bekendgemaakt, je krijgt vanzelf een brief met een uitnodiging of afwijzing.

Dankjewel Stanger! Hopelijk jij ook in Nijmegen!!!

Ik denk btw dat ik wel stuk ouder dan de meeste studenten daar :$…

Oef, spannend Stranger! Laat het ons in ieder geval weten zodra je iets binnen hebt :slightly_smiling_face:

En Siefjepiefje, hoe oud ben je dan? Want de meesten uit dit topic hebben al een bachelor of extra jaar achter de rug volgens mij, dus wij zijn ook geen 17 meer! (Kleine toevoeging: ik zie er wel uit als die leeftijd dus wat dat betreft kun je je wel ouder voelen haha :cold_sweat:)

Hahhhaha jaa nou maar goed ook dan! Ik ben nu 22 jaar oud/jong?
En jullie dan?

17 jaar :wink:

Ik zal jullie op de hoogte houden :slightly_smiling_face:. En laat even weten hoe het zaterdag is verlopen (heel dichtbij!) :stuck_out_tongue:

Oooh spannend! Hoop echt dat het jullie goed af gaat in Groningen!
Ik denk wel dat het goed komt, ik heb vertrouwen in jullie! Jullie kunnen het!

Ik hoor volgende week m’n uitslag van de eerste ronde, zooooo spannend. Behoooorlijk zenuwslopend!

En ja ik ga ook meedoen in België, maar wel pas in augustus want ik ben in juli in het buitenland :frowning_face:

Ik wil iedereen vast heel veel succes wensen morgen voor Groningen! Misschien kom ik jullie nog tegen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hoop dat we een beetje rustig kunnen slapen vannacht, ben al aardig zenuwachtig…
:couplekiss_man_woman: :dancing_women:

Pfff ik knijp hem ook al behoorlijk! Ik ben nog allemaal laatste dingen aan het doen en ik mis nog steeds een artikel… :frowning_face: Dus snel internet afspeuren, de boel nog eens doorlezen en dan morgen knallen. Alle Groningers trouwens ook heel veel succes natuurlijk!

En Summerxox, zo fijn dat jullie de uitslag dan al weten! Wel super spannend, ik duim voor je!