Decentrale Selectie Tandheelkunde Amsterdam!!

haha wow :upside_down_face: Hoezo heb je geen Nijmegen gekozen?
En aan de andere kant, groningen kan je toch goed voorbereiden? Dus het hangt helemaal van jezelf af :wink: en als je het heeeel graag wil en je best doet kan je er toch wel inkomen :slightly_smiling_face:

Door de eerste strenge selectie op basis van je cijfer in 5 VWO (ik had een 6,2). Maar nu denk ik dat iedereen wel bekeken wordt in Nijmegen, maarja, dat wist je van tevoren niet…

En daar heb je wel gelijk in! Ik heb nu alles samengevat en ben weer over mijn dipje heen haha. Vol goede moed doorknallen naar de 21e. Moet jij nog iets doen voor de eerste ronde?

In Groningen waren er toch 48 plaatsen? Ik doe btw mee in Nijmegen en hiervoor heb ik een brief en cv opgestuurd voor de 1e ronde.

Ik heb ook mn cv en cijferlijst enzo opgestuurd, vrijdag is de deadline, dan zullen we wel zien of ik in de tweede ronde kom

Én, er zullen altijd mensen niet naar de decentrale selectie komen! Zeker een stuk of 10! En ik heb m’n spulletjes ook opgestuurd, ik hoor het al binnen 2 weken spannnendddd

Haha spannend meerx :upside_down_face:

Weet jij toevallig wanneer wij uitslag krijgen of we naar de toets mogen komen? En wanneer we te weten krijgen of we geselecteerd zijn?

Ook nog geen idee eigenlijk, ergens tussen nu en 11 april :slightly_smiling_face:

Ik rekende de tien 8+ers die er de afgelopen jaren waren alvast mee in mijn kansberekening :stuck_out_tongue:

En wat spannend dat je het in Amsterdam al zo snel te horen krijgt! Ik duim voor jullie :grinning:

Damess heel veel succes!! :slightly_smiling_face:

Even vragen van stresskipje beantwoorden:

• Nee het is niet erg scheikundig, vooral biologisch
  • Ja, zelfstandigheid is wel belangrijk, je moet naast de praktijkdagen ook zelf in je eigen tijd in de zogenaamde skillslab oefenen en sowieso gaat niemand meer achter je aan op de universiteit dat je je huiswerk moet maken of naar colleges moet komen of moet leren, dat is je eigen verantwoordelijkheid. (weet niet of je dit bedoelt met zelfstandigheid?)
  • Ik stond ook zoiets in de 4e klas gemiddeld, maar je eindcijfers voor de hoofdvakken (sk, na, ne, en, bi, wi) in 5 vwo zijn de cijfers die meetellen voor decentraal (dus probeer volgend jaar echt goed te scoren) en voor de loting tellen je cijfers van de eindexamenklas (die bepalen in welke lotingsklasse je komt en als je gaat voor de 8 gemiddeld hoef je niet eens meer te loten!)

Ik hoop je vragen zo beantwoord te hebben :wink:

En ja in Nijmegen maak je best veel kans als je voldoet aan de toegangseis van de 5vwo cijfers. Ik kan me herinneren dat in de tweede ronde 70 mensen waren op 30 te vergeven plaatsen. Alleen vond ik de decentraal in Amsterdam makkelijker, omdat je ervoor kon leren. De opdrachten op de selectiedag in Nijmegen vond ik pittig en vooral… raar… :cold_sweat: Ik had aan het einde van de dag echt geen idee of ik het nou goed of slecht had gedaan…

Ik heb trouwens al een wo bachelor in een andere richting, kan dit nadelig zijn?

70 mensen op de toetsdag? zijn dat de 70 die als enige de 42 punten hadden? Of wordt er echt al geselecteerd? En waar kijken ze dan naar?:stuck_out_tongue:

Iemand idee hoeveel aanmeldingen er in Amsterdam zijn?

```

• Universiteit van Amsterdam: 312 aanmeldingen;
  • Vrije Universiteit Amsterdam: 308 aanmeldingen.

:slightly_smiling_face:

```

Volgens mij waren dat idd 70 mensen die als enige aan de toelatingseisen voldeden (vond het zelf ook errrggg weinig!!) Volgens mij hadden ze nog niet geselecteerd, als je alle documenten optijd had verzonden en je voldeed aan de toelatingseisen dan mocht je naar de selectiedag…

Hello Girlsssss,

Ik doe dit jaar voor het eerst mee aan decentrale selectie in Groningen… Zijn er nog andere mensen die dat doen? En zijn er mensen die ervaring mee hebben? Ik ben zo zenuwachtig het is aankomende zaterdag al en weet niet zo goed wat me te wachten staat… :flushed:

En btw vind echt tof om te zien hoe jullie elkaar hier steunen en helpen :sob::muscle:

Jaaa, nog iemand die naar Groningen gaat! =D Zit je toevallig ook in de middag poel? Ik leef de laatste week echt tussen twee uiterste haha: de ene keer denk ik: hell yeah dit gaat ‘m worden, en daarna: oh fuck, 220 anderen… :’) Maar goed, meer dan ons best kunnen we niet doen! Ben je al ver met de voorbereidingen? :slightly_smiling_face:

Trouwens: iemand vroeg of een WO bachelor een nadeel zou kunnen zijn. Wel: als je een HBO/WO bachelor in de zorg hebt ben je de pineut en kost het belachelijk veel om tandheelkunde te gaan doen. Maar ik neem aan dat je dat al uitgezocht hebt :slightly_smiling_face: Voor de decentrale selectie hangt het er denk ik van af hoe je het hebt gepresenteerd in je motivatiebrief. Ik heb het in ieder geval als iets positiefs genoemd haha.

Jeeej wat toevallig ik zit ook in de middag poel! Ja ik heb echt precies hetzelfde. Ene moment denk ik JA dit gaat’m zo worden en dan weer nee haha ik ga zo hard falen… Ja heb me dossier al compleet en leren ook wel zo een beetje, maar ik zit vast met dat non-cogentieve deel… Ik weet niet waar ik artikelen vandaan moet halen en een juist onderwerp kiezen ervoor haha… Hoe zit het bij jou?

En het is misschien nadelig om WO bachelor te hebben vanwege het geld, maar het lijkt me juist goed meegenomen als je kunt laten zien dat je het niveau van WO aankan toch? Dus ja het is zeker positief!!!

Dat is al snel voor de Groningers dan, succes allemaal zaterdag!
Mooi dat een andere bachelor (Bedrijfskunde) niet direct als nadeel wordt gezien.
Uiteraard heb ik in de motivatiebrief aangegeven wat ik ervan heb geleerd en hoe ik dit allemaal ook kan gebruiken. En inderdaad gelukkig geen bachelor in de gezondheidszorg, dat zou wel onbetaalbaar worden :sunglasses:

Wat leuk! :slightly_smiling_face: En precies dat hahaha. Ik zit nu ook met dat non-cognitieve deel. Ik denk dat je over ieder onderwerp wel iets kunt zeggen eigenlijk, maar dan moet je wel een goed artikel vinden voor een ‘breed, goed geïnformeerd publiek’. En daar loop ik al op vast :’) Vanavond maar eens alle krantenarchieven doorspeuren!
Verder ben ik met leren redelijk ver en heb ik alle benodigde papieren voor mijn dossier (moet hem alleen nog in elkaar zetten). Ik ben alleen nog niet tevreden over mijn motivatiebrief. Ik denk dat ik die tot vrijdagavond nog blijf aanpassen :cold_sweat:

Stranger, ik denk dat bedrijfskunde echt heel handig is als tandarts, zeker als je een eigen praktijk hebt :j Nu hopen dat je die kennis binnen de Tandheelkunde in de praktijk kan brengen! Ik ben alleen wel benieuwd: hoe kom je van bedrijfskunde bij Tandheelkunde terecht? Dat is op het managen van een eigen praktijk na echt iets totaal anders, of niet?