Decentrale selectie geneeskunde

Dit topic gaat ook over decentrale selectie voor geneeskunde, maar niet specifiek voor één universiteit.

Ja, echt jammer! Dit gaat helemaal niet over de stof die we moeten leren en de dingen die we moeten doen…

Maar het is wél een topic voor decentrale selectie. Jullie kunnen hier gewoon verder praten en het andere topic is er nog, dus je ziet ook wat er al gezegd is.

Ik doe mee met tandheelkunde.

Ga nachtje slapen bij university hotel Groningen, omdat ik om 8 uur moet beginnen. En ik woon best ver weg.

Wowwww super stom dit.

Nouja, laten we dan maar verder gaan met de stof!

Ik heb alles behoorlijk vaak grondig doorgelezen, heeeel veel filmpjes bekeken en toch ben ik nog steeds bang dat ik niet alles begrijp haha!

Hoe staan de zenuwen bij jullie? Ik ben echt benieuwd hoeveel ze in verhouding gaan vragen en wat voor vragen.

Ik hoorde van een vriendinnetje dat er geen gokcorrectie op zat vorig jaar trouwens!

Ik vraag me nog steeds af of het verslag (+artikelen) wél of niét in het dossier moet?

Haha dat vraag ik mij ook nog steeds af. In het word doc. die je moet invullen staat volgens mij dat je het wel moet doen en in het pdf bestand niet…

Zijn er hier mensen die één van de Engelse learning communities willen gaan doen in Groningen?
Ik heb namelijk geen idee wat ik bij D.3 in moet vullen…

Ik denk trouwens dat het geen kwaad kan om de artikelen + verslag wel in je dossier te doen hoor.

Ik wil ook een engelse gaan doen: Global Health!
Ik heb daar helemaal niets aangekruist, niets was voor mij van toepassing.
Ik ga wel in april een Anglia examen maken, dus ik heb wel aangekruist:
I will be taking the following test, …, etc.

Ik doe inderdaad ook voor de zekerheid het verslag wél in het dossier.

Het slaat inderdaad nergens op! Er zijn ook decentrale selectie forums specifiek voor Utrecht bijvoorbeeld.

Ik heb het verslag en de twee artikelen wel bijgevoegd overigens, voor de zekerheid. Want ze zeggen inderdaad de ene keer wat anders dan de andere keer.

Maar goed, zal je daar alles krijgen wat je nodig hebt, pen en water enzo?
Of zal je zelf dingen mogen meenemen? Drinken, dextro, pen, potlood, etc.
Ik dacht dit ergens gelezen te hebben, maar ik kan het niet meer vinden…
Weet een van jullie dit?

Ik doe overigens ook Engelse community, Molecular Medicine en heb bij D.3 alleen mijn cijfer van mijn examen ingevuld. Aangezien ik vorig jaar examen heb gedaan. Ik had paar weken geleden gemaild met de vraag of het belangrijk was om een Engels certificaat te hebben. En dit was niet van belang voor Nederlandse scholieren die hun VWO prima hebben afgerond maar alleen voor buitenlandse studenten. Dus als je niks invult is dat prima daar.

Okee, gelukkig dat het niet erg is als je bij D.3 niets aankruist!
Dit staat er in de mail:
Zorg dat u weet wat uw kandidaatnummer (2664755) is. Dit heeft u nodig voor de toetsen. Alles wat u verder nodig heeft bij het maken van deze toetsen, krijgt u van ons. Er zal koffie, thee en flesjes water aanwezig zijn. Bij beide toetsen legt u uw identiteitsbewijs op de hoek van de tafel. Verder mag u tijdens de toetsen geen andere materialen gebruiken.

Zijn er denk je kluisjes om je mobiel in te doen?

Ik heb daar wel eens tentamen gehad, en die zijn er naar mijn weten niet.
Maar bij tentamens mag je altijd gewoon je tas naast je stoel hebben, zolang je tas dicht is en je die dicht houdt is dat nooit een probleem. Ik verwacht dat dit morgen ook zo is, ze zullen je niet verplichten om je tas onbeheerd op de gang te laten.

In de mail staat dat Alleen de referenties in je dossier moeten van de bijlagen die je ook morgen zelf nodig hebt. Ook staat er ergens dat je niets extra’s mag toevoegen aan je dossier, dus ik heb het niet gedAan. Maar was wel aan het twijfelen

Ik heb een vraagje:
Treg cellen onderdrukken de immuunrespons, maar: afname in Th17cellen en toename in Treg cellen dragen bij aan lokale en systematische immuunactivatie.

Ik snap niet helemaal waarom het zo is dat Treg cellen onderdrukken maar ook zorgen voor immuunactivatie?

Hoi! Ik doe ook mee in Groningen dit jaar. Heb mn dossier gelukkig bijna af, alleen de artikelen nog. Alles al geleerd :slightly_smiling_face:. Ik had wel een vraagje, hoe doen jullie dat met die artikelen? Ik snap de laatste zin niet goed van de opdracht namelijk. “Geef aan welk gerelateerd wetenschappelijk onderzoek je hierbij wenselijk zou vinden.” Moet je dan zelf een onderzoek schrijven? Of een onderzoek zoeken die hierbij past… Volgens mij lees ik het heel raar haha. Nog een vraagje! Leren jullie ook al die percentages in het laatste artikel? In welke landen hoe vaak voor en na HAART de laesie voorkomt enzo?

Jaa precies dit, ik twijfelde eerst ook en dacht ik doe het er gewoon bij. Maar de laatste mail heeft wel duidelijk gemaakt dat dit niet hoeft.

Vertel! ik ben echt heel erg benieuwd hoe hij bij jullie allemaal ging!!

Eerste gedeelte bevatte te veel details die ik niet wist. En de non-cognitieve toetsen kon ik niet af krijgen ivm. tijdgebrek

Ik verwacht er niet veel van

Ik had het persoonlijk wat anders verwacht. Vooral het eerste gedeelte. Het zouden toepassingsvragen zijn, wat op het formulier stond, maar dit waren gewoon domweg feitjes. En bij de tweede toets had ik een computer verwacht, maar helaas moesten we dus alles schrijven;s