Decentrale selectie geneeskunde Nijmegen ervaringen??

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die mee hebben gedaan aan de decentrale selectie Geneeskunde in Nijmegen route A.

Ik wilde graag weten of de toets die je krijgt erg moeilijk was en of je ook echt de 80 uur hebt geleerd die er voor staat. Heb je in de maand voor je examens nog wel tijd om zoveel aan iets anders te doen? En kan je daarbij ook nog gewoon werken?

Zelf heb ik niet meegedaan, zit nu in 6vwo en ga zelf ook meedoen aan de decentrale selectie route A.
Omdat ik zelf ook wat meer duidelijkheid wilde heb ik een beetje op internet gezocht.

Ik kwam op deze site: http://decentralegeneeskunde.nl/ervaringen/ervaringen-run/
Hopelijk heb je er iets aan.

Hee! Ik ga dit jaar zelf ook meedoen met de selectie route A. Mijn zus heeft in 2012 meegedaan aan de selectie en toen ging het over dementie. Ze was het jaar ervoor gezakt voor VWO 6 en had dus al een keer examen gedaan. Hierdoor hoefde ze niet meer zo heel veel te doen voor de examens als normale leerlingen uit Atheneum 6. Toch had ze goed gepland en ook ik die maand iets aan haar examens gedaan.
De meeste deelnemers zijn wel zo’n 90 tot 100 uur bezig en daarom heb je je zaterdag ook nodig. Een bijbaantje voor in het weekend is daarom denk ik niet zo handig.
wat volgens mij ook wel fijn is om te weten is dat een groot deel van de deelnemers amper leert voor de selectie, omdat ze voor de examens leren eb dus op goed geluk de selectietoets maken. Dan heb je ook nog mensen die niet eens komen opdagen op die dag. Als je zelf gewoon goed leert en al in februari en maart begint met leren voor de examens, is je inlotingskans erg groot.
Op ikwildokterworden.nl kun je ook een forum volgen over decentrale selectie Radbous UMC.
Hoop dat je hier iets aan hebt. Veel succes!