Decentrale selectie en loting.

Ik had een vraag en dacht misschien weten jullie dat.
Je mag je niet voor twee studies met een loting aanmelden, maar mag je je wel aanmelden voor een studie met loting en een studie met een decentrale selectie?
Of geld dit ook nog steeds als loting en mag je je maar voor een aanmelden.

Alvast bedankt voor het reageren!

Meestal is het zo dat je eerder in moet schrijven voor een decentrale selectie, en als je dan niet door bent sta je automatisch ingeschreven voor de loting. Dan kun je jezelf dus niet inschrijven voor een andere loting.

Ja maar ik bedoel dat je je voor een loting inschrijft in Groningen en voor de decentrale in Nijmegen. Dus niet op de zelfde school.

ik wil graag fysiotherapie doen, en dat is overal een loting maar in Nijmegen een decentrale selectie. Dus vroeg ik me af of ik me daar in kon schrijven en in Groningen.

Je kan je alleen voor decentraal inschrijven als je je inschrijft bij die uni. dus stel je schrijft je in bij nijmegen( bij de centrale loting ) daarna kan je pas aanvinken of je wel of niet decentraal wil doen.

Dit vraag ik mij ook af!

Als je mee wilt doen aan de decentrale selectie in Nijmegen, moet je je daar ook aanmelden voor de centrale loting in Nijmegen. Als je door de decentrale selectie komt dan wordt je dus in Nijmegen geplaatst. Als dat niet lukt, doe je automatisch mee aan de centrale loting met als eerste voorkeur nijmegen. Wanneer je de uitslag hebt van de decentrale selectie kun je via studielink je voorkeur voor de centrale loting geloof ik nog wijzigen naar Groningen, dit moet wel voor een bepaalde datum, maar de uitslag van decentraal is volgens mij wel voor die datum. Tenminste, zo heb ik het gedaan bij geneeskunde, ik denk dat het bij fysiotherapie hetzelfde werkt.

Een studie met decentrale selectie geldt ook als lotingstudie, wat hierboven wordt gezegd: als je niet door de decentrale selectie heen komt word je automatisch in de lotingsprocedure geplaatst.
Inschrijven voor een studie met decentrale selectie (wat ook een lotingsstudie is) én een ‘gewone’ lotingsstudie kan dus niet.