decentrale selectie cijfers

Hayy ben ik weer, ik wil volgend jaar in utrecht meedoen aan de decentrale selectie (nog niet zeker voor welke studie, maar waarschijnlijk geneeskunde). Weet iemand in hoeverre je overgangscijfers belangrijk zijn? En gaat het om alle cijfers of alleen de cijfers voor de verplichte vakken?
Mijn overgangscijfers zijn namelijk niet súper hoog, zo’n beetje rond de 6, maar maak ik dan nog wel kans?
xx

Ik ga over twee jaar meedoen met de selectie in Utrecht en van wat ik gelezen en begrepen heb, zijn overgangscijfers ongeveer 5%-10% van het hele selectieproces. Je begint natuurlijk eerst met de kennistoets, die is het belangrijkste en vervolgens de communicatietoets. Als je beide toetsen goed hebt gemaakt, gaan ze eerst nog kijken naar je CV en motivatie en pas als laatste je overgangscijfers.

Dus als je je voorbereidt als een malle voor de kennistoets heb je zeker wel kans hoor! Misschien dat je je CV ook een beetje eruit kan laten springen? Succes!

ja dankjewel!! ik ga proberen er het beste van te maken hahah, jij ook succes over 2 jaar :kissing_heart:

jepp klopt het wordt ook ieder jaar strenger :frowning_face: