Decal paper

Toen ik op zoek was naar enkele nieuwe DIY-projecten kwam ik op leuke blogs die vaak gebruik maken van decal paper, iets waar ik nog nooit van gehoord had. Ik ging dus op zoek naar meer informatie, maar heel veel kon ik niet vinden…

Dankzij Hacker kan ik hier nog wat meer info geven:

Met dit decal papier kunt u zelf uw decals printen.
Het is bedoeld voor decoratie materiaal en niet voor producten die veelvoudige gebruikt en nat worden gemaakt.
Mocht u dit echter wel willen dan is de nodige afwerking met blanke lak, of giet epoxy (envirotex) nodig.
Het papier kan gebruikt worden op vrijwel alle ondergronden, zolang deze maar glad zijn.
Denk hierbij aan: afgelakt/geverft hout, kaarsen, glas, kunstof, keramiek, polyester, metaal.
Enkele voorbeelden waar het decal papier veelvoudig word toegepast is bij het maken/decoreren van:
Kunstaas(hengelsport), modelbouw, nail-art, kaarten, kaarsen, glazen of bekers als decoratie object en nog veel meer.

De clear (doorzichtige) variant is bedoeld voor als u de ondergrond niet wil bedekken op niet geprinte delen, of als u de ondergrond(denk aan kleur, structuur) wil mee laten spelen in decal.
Let wel op dat de geprinte afbeelding wat tranparant is, dan kan bijvoorbeeld een gele sticker op clear decal paier op een blauwe ondergrond wat groen of donkerder uitkomen.
De hoeveelheid transparantie van inkt varieerd per type en merk inkt.
Wilt u liever geen kleur invload hebben door de achtergrond en vind u het niet erg om op niet geprinte plekken wit te zien dan kunt u beter voor de witte variant kiezen.

Maar nu is mijn vraag, hebben jullie er al mee gewerkt? Zo ja, wat hebben jullie ermee gemaakt en hoe hebben jullie het gebruikt? En waar hebben jullie het gekocht?

http://www.etchglassaustralia.com.au/100_1500.JPG

Eerste hit van google:

http://www.paperspecials.nl/index.php?route=product/product&product_id=668

Best wel cool om daarmee saaien borden enzo te beplakken :")

^Hier geeft Google enkel Engelse verkoopsites…