Debat

We moeten voor school een debat voeren, maar eerst moeten we argumenten opschrijven en indienen, ook moeten we kijken hoeveel mensen er voor en tegen zijn…
Nu de stelling is; Gewelddadige videogames leiden tot agressie
zijn jullie voor of tegen?
en wat zijn je argumenten?
x

Dat is geen stelling, dat is een vraag.
Een stelling is bijvoorbeeld: Gewelddadige videogames leiden tot agressie.

ahn oké, ik pas het even aan! dankje

Hihi wij moesten ook debatteren op school , en uiteindelijk kwam er een winnaar uit en dat was ik (:
Maar even OT , uhm ik vind van wel want zo’n video game beïnvloed je wel.
Vooral de wat jongere , en meestal wordt er in zo’n game niks anders gedaan dan gevochten dus leren de mensen die het spelen automatisch aan dat er geen ander oplossing is dan vechten , ipv praten.

Voor de wat kleinere kinderen onder ons heeft het zeker wel wat invloed op hun gedrag (ervaring:broertje) maar het is niet extreem, en naarmate we ouder worden mindert het volgens mij wel, dus ik ben niet tegen geweldadige games.

Graag gedaan =)

Ik denk dat gewelddadige spelletjes invloed hebben op gedrag, maar eerder tijdelijk. Jongens (en meisjes) raken bij het spelen vaak ene beetje opgefokt, maar dat betekent niet meteen dat ze een agressief persoon zijn ofzo.

dat moet jij toch zelf doen? gewoon je eigen mening er in verwerken.

Jaajaa eerst moet ik m’n eigen mening en dan kijken hoeveel op hoeveel mensen voor of tegen zijn… en ook wat hun argumenten zijn, ik heb het ookal aan familie en vrienden gevraagd, maar ik wil meer meningen hebben.

Wij hebben afgelopen jaar ook moeten debatteren, alleen hebben wij geleerd dat de stelling zo moest worden geformuleerd dat er een verandering plaats vond. Bijv; op dit moment heeft Nederland een koningshuis. En dan kan je stelling zijn; Het koningshuis van Nederland moet worden afgeschaft.
Dan moet deze stelling toch eigenlijk zo worden geformuleerd; Gewelddadige videogames moeten worden afgeschaft. En dan als argument; ze leiden tot agressie.
Zomaar een opmerking even. Ik weet natuurlijk niet of jullie het ook zo moeten doen!
OT kan ik eig niks over zeggen. Sorry! Haha, ik heb het niet zo op videogames en heb ook nog nooit meegemaakt dat iemand er agressief van werd ofzo.

Hmm wel een interessante stelling. (:

Ik denk dat dat zeker invloed heeft, vooral als het al op jonge leeftijd begint. Maar ik denk dat het ook meespeelt hoelang iemand erachter zit. Ik denk dat als je het elke dag een uurtje doet ofzo dat het wel meevalt, maar sommigen zijn echt verslaafd, ik denk dat die op het laatst de werkelijkheid ook nog maar moeilijk van virtueel kunnen scheiden. Dus ja ik denk wel dat het tot agressie kan leiden.

Mijn broertje is vet verslaafd aan de playstation 3 en dan met name aan de call of duty ofzo, die zit er serieus de hele dag achter.

Dat is ook geen stelling, dat is een conclusie.

Stellingen moeten verandering aantonen en er moet het werkwoord moeten in staan.

De stelling zou dus kunnen zijn: Gewelddadige games moeten verboden worden.
Een argument daarvoor is dat zij kunnen leiden tot agressie.

Als je naar deze stelling kijkt, ben ik tegen.
Maargoed, het gaat erom wat jij bent en dat moet je beargumenteren. Hiervoor moet je zelf sterke argumenten bedenken en anders googlen, dan vind je heel veel. Wij moeten trouwens ook zoveel mogelijk, het liefst bij elk argument, een bron hebben die jouw argument ondersteunt. Cijfers, onderzoeken ga zo maar door. Dit zorgt ervoor dat je een sterk argument hebt, indien je een betrouwbare bron hebt. Cijfers zijn het beste, dit zijn namelijk feiten, en daar kan niemand omheen.

Edit: Ik zie net dat iemand anders hierboven dat ook al zei.

http://www2.hku.nl/~brian/Gewelddadigegames.doc

Voor- én tegenargumenten. En je hebt ook meteen goeie bronnen. Dus als je dat nou eens doorleest.

Edit: het kostte me in totaal 2 seconden om dit te vinden met google.

Jaa ik heb ookal gezocht op google en argumenten gevonden voor mezelf…
mr ik moet ook de mening van anderen weten, daarom dit forum, niet omdat julie zouden zoeken in mijn plaats hoor :slightly_smiling_face:
maar bedankt!

ja, dit is idd een goed argument :grin:
heb je er nog meer?

Wat ik me ook bedacht , is dat de spelletjes van tegenwoordig heel echt lijken en realistisch. Waardoor de handelingen noem ik het maar even , die de karakters uitvoeren in het spel snel worden nagedaan worden door de wat jongere spelers.
Als iemand weinig contact heeft met de buitenwereld dus niet veel vrienden heeft en telkens binnen zit , denkt die gene dan ook daadwerkelijk dat het spelletje dat ie speelt het echte leven is. Klinkt heel onrealistisch maar dat kan echt omdat de spelletjes wel realistisch zijn gemaakt.