DEBAT: Vluchtelingen in de EU moeten worden verdeeld a.d.h van welvaart in land

DEBAT STELLING: Vluchtelingen in de EU moeten worden verdeeld over de lidstaten aan de hand van de welvaart en het welzijn in een land.

Hoi allemaal!

Ik heb dus morgen een debat voor Nederlands en ik ben de tegen partij. Ik vind dus dat vluchtelingen in de EU niet moeten worden verdeeld over de lidstaten aan de hand van de welvaart en welzijn in een land.

Ik kan alleen niet op goede tegen argumenten komen. Of argumenten van de voorpartij te kunnen ontkrachten. Weten jullie er een paar?

Alvast bedankt xxxx

Dat dat niet geheel realistisch is aangezien de welvaart van bijv. Nederland en Duitsland nagenoeg gelijk is. Dat zou dus betekenen dat wij hetzelfde aantal vluchtelingen zouden krijgen, terwijl wij een veel kleiner land zijn.

Ik denk dat ze beter ergens kunnen zitten waar ruimte is. Gewoon grote kampen opzetten en dan dat ieder land een deel betaalt om dat te onderhouden.

Het beste indelen zodat ze kwetsbare groepen veilig zijn (denk aan christenen, homoseksuelen, transgenders )

Het liefst in landen dicht bij waar ze aankomen, dan hoeven ze niet 7 of 8 landen door.
Ik denk ook dat het makkelijker is om ze uit te zetten als blijkt dat ze a. uit veilige landen komen. B. zelf te maken hebben met de oorlog. C. crimineel gedrag vertonen.

Helemaal eens met Carmenneke.

Dit + plus naast het feit dat wij al velen malen kleiner zijn is onze bevolkingsdichtheid ook nog eens hoger dan dat van Duitsland.

Om dat argument te ondersteunen:

In Nederland wonen 406 mensen per vierkante meter, in Duitsland 227 per vierkante meter, dat scheelt toch bijna de helft.