Heeey, weet er iemand nog goede TEGEN argumenten voor deze stelling voor een debat:
‘Alle scholen in Nederland moeten alcoholvrij worden.’
Het telt zwaar mee en ik sta net voldoende.
Duuusss iemand argumenten die tegen deze stelling zijn?
Heeey, weet er iemand nog goede TEGEN argumenten voor deze stelling voor een debat:
‘Alle scholen in Nederland moeten alcoholvrij worden.’
Het telt zwaar mee en ik sta net voldoende.
Duuusss iemand argumenten die tegen deze stelling zijn?
Probeer argumenten VOOR te weerleggen en weerwoorden te bedenken. Probeer eens om onderzoeken te zoeken over alcohol. Met onderzoeken heb je hele sterke argumenten.
En je kunt bijvoorbeeld ingaan op het feit dat tabak niet verboden is, terwijl dat verslavender is dan alcohol.
Ik heb me niet verdiept in het onderwerp, maar ik zou inderdaad als ik jou was het advies opvolgen van Blubber. Wellicht zijn er onderzoeken geweest waar je ook cijfers uit kunt halen. Zijn er misschien andere landen waar dit verbod er wel is, werkt het daar? Wat zijn de percentage jongeren die de mist in gaan. Is er uberhaupt een relatie tussen school en alcohol?
Precies wat Blubber zegt inderdaad. Je betoog komt al veel beter over als je met resultaten uit onderzoeken aan komt. Daarnaast doen cijfers het ook altijd goed. Het lijkt misschien wel een lastige stelling om te verdedigen, maar er zijn zoveel onderzoeken gedaan naar alcoholgebruik onder jongeren dat je daar vast wel wat tegenargumenten kan vinden.
Was dat dan al niet zo? Bij ons werd standaard je biertje afgepakt als de congiërge het zag aangezien bij ons sowieso de regel was dat je geen alcohol op school mocht hebben
Verder, leer je dan niet dat je voor een debat onderzoek moet doen? Bronnen lezen en daaruit je argumenten halen. Ik kan nu wel wat uit mijn duim zuigen, maar daar heb je geen reet aan want als de andere partij slim is en ze vragen naar je bronnen en die heb je niet, worden je argumenten keihard onderuit geschopt
Als alle scholen in Nederland alcoholvrij worden, gaan kinderen juist meer alcohol nuttigen omdat dat een kick geeft. Iets doen wat niet mag wordt namelijk gauw gezien als stoer.
En trouwens hoe willen ze ervoor gaan zorgen dat alle scholen in Nederland alcoholvrij worden dan? Het tegengaan van het gebruik van alcohol onder jongeren is sowieso al lastig. Als het op scholen streng verboden wordt, drinken ze het wel ergens anders hoor. Oja als je ‘‘Uit onderzoek is gebleken’’ zegt dan komt dit vaak sterker over.
Moet je ook wel een bron hebben anders slaat het nog nergens op wat je zegt
Ik heb volgende week dinsdag ook een debat, dus we zitten in hetzelfde schuitje
Veel succes nog!
Welke stelling heb je? Jij ook veel succes!
Ik lach hier even van binnen om