Debat, ik heb argumenten nodig!

Hallo allemaal!

Ik heb weer eens een debat op school en nu heb ik de stelling: Allochtonen die weigeren een inburgeringscurus te volgen moeten gekort worden op hun uitkering. Ik ben hier tegen.

Hebben jullie nog goede argumenten?

up!

welke heb je zelf al?

Ja ik dacht aan: Als ze geen uitkering krijgen dan zullen ze zelf maar aan geld moeten zien te komen wat leidt tot criminaliteit.

dat is wel een goeie ja.
misschien iets als:
nederlanders hoeven ook niet getest te worden op taalvaardigheid ect. voordat ze een uitkering krijgen.

Ja en in de imburgeringstoetsen staan meestal vragen in die niet eens de gemiddelde Nederlander zou kunnen beantwoorden.

Hmm ik zoek nu ff vragen op die gewoon onbenullig zijn en die ook echt in de inburgeringstoets zaten.

Pff ik kom maar neit op de site van de ib groep of www.inburgeren.nl Er staat dat de site het niet doet! Heeft iemand dat nog meer?

ik zou je een reactie willen geven… maar…

ja ik vind wel dat het handig is als mensen de inburgeringscursus volgen! anders zit je in een land dat geen nederlands spreekt…

maar de uitkering minderen vind ik wel extreem… (waarom uitkering, hebben die mensen geen baan)

sorry heel verhaal… beschouw dit maar als een UP

Hahaha ik vind ook dat mensen een inburgeringscursus moeten volgens hoor. :wink: Maar ik heb nou eenmaal deze stelling en eht feit dat ik er tegen moet zijn…

Wat was de oude naam van KNS?
Hoeveel vliegtax betaal je voor een vlucht van 2000 km vanaf Schiphol?
Met welke term (2 woorden) formuleert de rechter die een echtscheiding uitspreekt altijd de reden waarom de partners uit elkaar willen?
In welk land willen Willem Alexander en Máxima hun vakantieverblijf bouwen?
Wat is de naam van de periode waarin de media vaak onbelangrijke berichten opnemen bij gebrek aan belangrijker nieuws?
Bij welke stad hoort Hoog Catharijne?

Ik ga deze vragen gebruiken denk ik. Weten jullie het antwoord? Zo niet, dan heb ik goede vragen gekozen. =P

up

ik weet het antwoord niet op die vragen ^^

maar ik ben het niet eens met je stelling, zou verder ook niet weten welke argumenten je zou kunnen gebruiken.

Komen die vragen echt in een inburgeringscursus?

Ik zou niet alle vragen noemen in je argumentatie, dan wordt t langdradig. Eerder zoiets van: Het blijkt dat zelfs veel Nederlandse mensen de vragen van een inburgeringscursus niet kunnen beantwoorden. Neem bijvoorbeeld deze vraag: *voorbeeld*. Zou u daar het antwoord op kunnen geven? Nee? Hoe zou een allochtoon dat dan moeten beantwoorden?

zoiets :stuck_out_tongue:

hoog catherijne hoort bij Utrecht, en dat van die media is komkommertijd, of niet? :stuck_out_tongue:

was dat land niet
afrika
zuid afrika
zumba of rumba of zoiets?
ghehe