De ''zogenaamde goede vriendin'' van mijn vriend. Help!

Hoi allemaal!

Mijn vriend waar mee ik al 2 jaar een relatie heb heeft een ‘‘vriendin’’ (sinds wanneer heet het vriendin als je elkaar alleen met uitgaan tegenkomt:P) sinds kort en ik krijg sterk het gevoel dat zij meer van hem wil. Ik weet dat het niet wederzijds is, want ik heb echt de meest betrouwbare vriend die er is! Maar toch zit het me niet lekker. Met uitgaan was ze constant bij hem( ik was die avond niet mee) en opeens duikt ze ook op feestjes op van onze vriendengroep waar zij niet eens bij hoort. Ik ben best wel jaloers aangelegd en mijn vriend knapt daar enorm op af. Ik heb me tot nu toe ingehouden, maar ik wil iets aan de situatie doen, want ben echt enorm bang dat zij haar slag probeert te slaan. Wat is jullie advies?
Alvast bedankt allemaal
Liefs

Ik denk dat je het er toch met je vriend over moet gaan hebben, hij weet er het fijne van en hij kan jou niet in onzekerheid laten zitten.

idd

Gister ben ik er over begonnen op een verjaardag waar zij ook was (tegen hem dan) en hij zei heel oprecht dat het gewoon een vriendin is en hij mij echt niet kwijt wil. We hebben de hele nacht nog gesmst daar na (allemaal kleffe lievie smsjes hihi, dat zit gelukkig goed). Kennen jullie het gevoel, dat je je vriend wel vertrouwd, maar de meisjes om hem heen niet? Als ik dat tegen hem zeg begrijpt ie dat echt niet:S maar dat is vast jongens eigen. Thanks girls

De blik die ze in haar ogen heeft klopt niet. Like she’s evil

Ja, dat gevoel ken ik zeker. Maar als je vriend heeft gezegd dat zij alleen een vriendin is en hij jou niet kwijt wil, dan is het toch goed? Misschien moet je er niet teveel aandacht aan besteden en gewoon genieten van jullie tijd samen. :slightly_smiling_face:

Mm, dat is denk ik het beste advies dat iemand mij in een lange tijd heeft gegeven haha! Het is ook puur mijn eigen onzekerheid:(
Dankjewel:)

ik snap echt helemaal wat je bedoelt, misschien moet je er met die vriendin van hem over praten.

Weet je wat het punt is, zij is geen vriendin maar zo noemt hij het! Ik ken haar verder niet. Ze waren ooit collega’s. I wanna strangle her:P
Ik denk dan echt ga lekker achter een vrijgezelle jongen aan ga daar ‘‘vrienden’’ mee zijn!

Jaaa inderdaad maar misschien bedoelt ze het helemaal niet zo.
en als je er met haar over praat en ze zegt dat ze je vriend heelmaal niet ziet zitten zie je zo wanneer ze liegt toch
en als zoiets zegt van jaa heb er problemen mee ofzo en dat dan tegen je vriend vertelt zou je vriend je jaloezie helemaal niet erg vinden en misschien ook meer afstand van die ´vriendin´ nemen

Weet ze van jullie relatie?

Dit is zo herkenbaar. Mijn vriendje had ook een ‘vriendin’ en maar te msne en ze wou zo graag met hem afspreken (ze noemde dat dan chillen)…

zoals E_kid al zegt, weet ze ervan?
Want als ze er niks van weet is het anders dan als ze wel weet dat jullie iets hebben.

Probeer je er niet zo druk om te maken, ik ging ook met een jongen om die toen nog een vriendin had en zijn vriendin was ook jaloers mij, en dacht ook dat ik hem van haar wou afpakken, maar dat is echt niet zo we waren echt alleen maar vrienden en er is nooit iets tussen ons gebeurd.

Ja, dat vroeg ik me ook af…
Anders probeer je met haar te praten?

Misschien weet je het al, maar deze situatie ligt helemaal aan jezelf. Jij bent (snel) jaloers, dat geef je al aan: dat is waarom je andere meiden niet vertrouwt. Bovendien is dat ook helemaal het probleem niet: zolang jouw vriendje niets doet bij andere meisjes, dan kunnen die meiden nog wel altijd zo leuk flirten met je vriendje maar daar doet hij dus niks mee. Geen probleem, toch?

Ik was ook altijd jaloers op een bepaald meisje dat altijd met mijn (ex)vriendje zat te flirten, overduidelijk, waar ik bij zat. Het grote probleem was alleen dat hij het nog echt leuk vond ook en haar wel aantrekkelijk vond. Hij heeft nooit wat gedaan, maar dat is de reden dat ik me er nooit echt prettig bij voelde.

wat een doos ;p…
weet ze trouwens dat jullie wat hebben…

Als ze ooit collega’s waren, had hij & zij togh ook allang haar kans gehad als ze wat van elkaar wilden?

Dat is niet jongens eigen, dat is gewoon een vreemde gedachtegang van jou. Als je je vriend vertrouwt is er niets aan de hand, want dan gebeurt er niets.

poeh ja dat gevoel ken ik maar al te goed… terwijl ik goed weet dat ie het nooit zou doen maar dan nog, kut gevoel.