De ziekte van Pfeiffer

Hoi!!

Ik zag toevallig in een topic dat best veel meiden hier pfeiffer hebben.
Ik heb er ook last van. Ben er 4 maand geleden achter gekomen en toen werd
me verteld dat ik al veel antistoffen had… maar ik ben nog steeds kapot moe!
Ik heb ook vaak keelonsteking, wel 2 of 3 keer in de maand.

Ik vraag me af hoe dat bij jullie ging of gaat, pfeiffer.
Vind het wel leuk om ervaringen te delen.

Bye!!

jeetje wat k** zeg… weet je ook nog hoe lang je last had van de ‘’ na sleep? “” vind het bij
mij nu wel lang duren namelijk -.-

true !! thanks !

Ik zit nu 5 maanden thuis, ben echt een maand heeel ziek geweest, met maximaal 41 graden koorts, moest ik nog maar zelf bij de dokter zien te komen. Daarbij had ik eerst een voorhoofdholt ontsteking daarvoor kreeg ik antibiotica, waardoor ik nog veel zieker werd, zo ben ik ongeveer 2 weken wat doorgegaan, zat elk weekend bij de dokterswacht. Toen kreeg ik een keelontsteking, echt zoveel pijn heb ik nog nooit gehad! Ik werd getest op pfeiffer en had dat in zeer heftige vorm. Mocht dus geen antibiotica waardoor ik 2 weken zo erg keelontsteking had, wel kreeg ik tramadol en ubiprofen 600 voor de pijn. Dit was allemaal van begin september tot half oktober, was net met een opleiding begonnen, maar ben toen dus gestopt. Deze week begin ik mijn opleiding opnieuw, hoewel ik nog lang niet de oude ben. Mijn schildklier werkt nog veel te traag, waardoor ik snel moe ben en koud. Ook heb ik ontzettend veel spierpijn en rugpijn. Soms denk ik dat anderen me een aansteller vinden, maar ik kan echt zomaar ineens zo intens moe worden dat ik bijna zittend in slaap val. Ik slaap nu nog 12 uur op een dag en ben dan nog niet uitgerust. Dus ik hoop zo dat het met school wel goed komt!

Oh, en de dokter heeft mij ook verteld dat ik wss nooit weer helemaal de oude ga worden. Ik moet heel goed naar mijn lichaam luisteren, maar dat moet iedereen met pfeiffer. Doe je dit niet dan heb je kans op chronische vermoeidheid!

ik heb het ook gehad, wist het alleen niet! was wel altijd moe e.d.

ben laatst naar de dokter geweest omdat ik toen vaak moe was, heb toen bloed laten prikken en er kwam dus uit dat ik de ziekte van pfeiffer had. ben vorige week heel erg ziek geworden en heb toen echt de hele dag geslapen. na die dag werd ik wakker en ik was gewoon niet moe! ik kon zelfs niet slapen die nacht, terwijl ik eigenlijk altijd om 21.00 uur al zó moe ben.

de dokter zei tegen mij dat je roos vice ferro moet drinken, dat helpt je ook tegen moeheid. (mij heeft het iig wel geholpen) :slightly_smiling_face:

Ik heb een maand thuis gezeten met erge keelontsteking en toen ben ik gewoon maar weer mijn dagelijkse dingen opgepakt (incl. sporten en school) want mijn keelontsteking was voorbij. Ik heb nog een paar momenten gehad waarop ik me wel wat moe voelde maar verder heb ik er geen last meer van gehad.

Ik heb al in 3 andere topics mijn verhaal geschreven :") misschien kun je die andere topics ook lezen staan genoeg reacties in

was heeel erg moe, ben naar de dokter gegaan, bloed geprikt en die zij dat ik ook antistoffen voor pfeiffer in me bloed heb, en dat ik nu met de ‘nasleep’ bezig was, vond het zo raar dat ik gewoon pfeiffer had terwijl ik het niet heb gemerkt.

Heb t niet gehad, bij de een duurt t volgens mij weken, bij de ander maanden. Wisselt nogal.

Vraag me wel af: waarom heet je thyrax? :stuck_out_tongue:

Meestal heb je hier kans op als je niet naar je lichaam luistert, of dat je het niet weet en gewoon doorgaat zegmaar!

Ik heb er intotaal nu al 3/4 jaar last van…
En ik ben een maand niet naar school geweest volgens mij.

Een vriendin van me heeft het gehad. Die was na 6 weken weer volledig genezen.

Ik heb nu al een tijdje last van Pfeiffer, vanaf de zomervakantie al. Ik heb er nog steeds veel last val, ik ben heel erg moe en heb vaak hele erge keelpijn. Nu ging ik sinds december halve dagen naar school en omdat ik me steeds beter begon te voelen ging ik sinds midden februari nog iets meer naar school. Nu bleek het dus dat mijn lichaam dit nog niet echt aankon, met als gevolg drie weken lang erge keelpijn en nog ergere vermoeidheid dan ik eerst al had, dus ik ging een gesprek met mijn mentor aan of ik misschien weer wat minder uren mocht gaan volgen. Mijn mentor zei gewoon doodleuk ‘Nee, ik wil dat je deze uren blijft volgen.’ toen ik vroeg of ik de uren dat ik naar school kon misschien iets kon verminderen omdat mijn gezondheid erop achteruit ging. Het is nu al duidelijk dat ik het jaar over moet doen, aangezien ik meerdere maanden heb gemist. Weten jullie misschien wat ik moet doen? Naar mijn mentor luisteren en alle uren volgen die ik nu volg, ook al wordt mijn gezondheid er steeds slechter op of zal ik naar de teamleider/iemand anders gaan met mijn ouders om duidelijk te maken dat ik het echt niet aankan? :anguished:?

Bij mij duurt het nu al twee jaar. Ik ben ongelofelijk moe en uitgeput. totaaal geen energie.

Vorig jaar in mijn examenperiode werd er bij mij ook de ziekte van pfeiffer vastgesteld. Ik zat toen in mijn ‘piek’ en kon mijn examens dus niet meer meedoen. Meestal begint deze ziekte met een zware keelontsteking. Dit was bij mij ook het geval. Ik heb een maand op yoghurt en soep moeten leven. Ook was ik heel moe en kon ik met moeite de trap aflopen. Na twee maanden ging het gelukkig al veel beter met mij, maar ik merk nu toch nog altijd dat ik veel minder energie heb dan vroeger. Veel beterschap :slightly_smiling_face: