de wind en je haar??

hooii allemaal,
ik moet s’ochtends naar school fietsen (een best groot stuk).
als ik dan fiets en er staat nogal wind en als ik dan aankom op school lijkt het net of er een bom is ontploft op mijn hoofd! :rage:

wat kan ik hier aan doen hellup hebben jullie tips??

turnstertje!

Ik weet niet of je steil haar hebt maar anders kun je een borstel meenemen en het op school snel voor de les nog even door borstelen.
Of op de fiets een staart in en dan de staart in je jas doen? Of anders gewoon je haar los in je jas doen. Zodat dat in ieder geval niet in de war waait.

een borstel meenemen :upside_down_face:

Wat ik altijd deed met een sjaal om me hoofd fietsen. Ziet er belachelijk uit, maar het werkt

In ieder geval in een staart, en als dat niet helpt een vlecht. En inderdaad een borstel meenemen, alleen als je krullerig haar hebt helpt dat soms niet echt omdat je krullen dan heel erg gaan pluizen (bij mij dan). En anders misschien een serum ofzo?

Je haar op de fiets in een knotje doen, en op school nog weer even doorkammen

Vrede sluiten met je rommelige haar

Inderdaad met een vlecht of een knot gaan fietsen, en anders je haar in je jas of sjaal doen.
Verder kan je misschien een borstel of een serum mee naar school nemen, zodat je haar wat minder gaat pluizen.
En als de bovenkant van je haar ook pluist, is het misschien een idee om een muts op te doen. Over een maand dan he, daar moet je nu nog niet mee beginnen hahaha.

Dit!

Bij harde wind heb ik mijn haar meestal in een stormbestendige knot gestoken of als het minder hard waait in een zijvlecht. Los dragen doe ik meetsal in de zomer als ik ga winkelen of wandelen bij rustig (wind vrij) weer. Mijn haar is dan ook begoorlijk lang, dus ik moet wel bij harde wind maatregelen nemen om een ontploft kapsel te voorkomen.

Je haren vastbinden in een staart/knot/vlecht en een borstel mee nemen naar school

een helm op doen :stuck_out_tongue:

ik doe altijd een staart in

Ik spuit er altijd een beetje haarlak in

was het bij mij maar ontploft haha. Mijn haar valt na zo’n rit altijd heel slap. Heb je een kam of borstel? Die zou ik dan meenemen en mijn haar fatsoeneren als ik aankom.

dat doe ik ook altijd haarlak extra strong

Ik doe mijn haar altijd in zo’n lage staart en dan doe ik die staart in mijn jas, het ziet er niet zo mooi uit maar als je op school nog even door kamt ( dat hoeft dan niet eens meer perse ) dan zit je haar gewoon netjes.