De whatsapp regels, wanneer wél en wanneer niet?

Heee meiden!

Pff, ik weet niet of er al een topic over is gemaakt, ik kon er in ieder geval geen duidelijke over vinden. Ik wordt er zo moe van dat er van die regeltjes zijn op whatsapp, ik snap ze dus nooit! Wanneer moet je nou niet, en wanneer moet je nou wel reageren?

Mijn situatie: Donderdag een onvergetelijk feest gehad, leuke jongen ontmoet en ermee gezoend. Hij wilde me mee naar huis nemen, maar ik heb geweigerd, wilde hem eerst beter leren kennen. Zo begon het whatsapp contact. Hebben nu 2 dagen een beetje gewhatsappt, maar hij deed er eerst een hele dag over om te reageren, maar begon later wel het gesprek. Nu hebben we vanochtend een ‘diep’ gesprek gehad van 2 uur, maar nu zeggen we allebei al 3 uur niks meer.

Ik vraag me nu dus af, wanneer het nou slim is om hem weer te whappen. Ik heb hier totaal geen ervaring mee, en wil het dit keer niet verpesten door juist te afstandelijk of te opdringerig over te komen want ik vond het echt een schatje! Hij is 20 en ik ben 17, weet niet of dat er iets doet, maar is er misschien iemand die dit whatsapp-proces wél goed snapt?! :slightly_smiling_face:

heel veel liefs en thanks xx

3 uur elkaar niet spreken is wel normaal hoor. :’). begin anders morgen aan het einde van de dag een gesprekje, vraag hem hoe zijn dag was en vertel wat over de jouwe. dan heb je ook weer nieuwe gespreksstof en wordt het niet saai.
er zijn overigens geen duidelijke regels voor whatsapp, gewoon niet te opdringerig overkomen maar laat ook niet alles van hem afhangen. verdeel het 50/50.

Haha ja ik snap dat 3 uur niet veel is, maar bedoel meer van: ben ik degene die nu weer iets moet zeggen? Hij zei als laatste ‘hahaha’. :wink:
Maar thanks, ik ga sws wachten met reageren!

Zijn er regels dan? Sjezus, die nieuwe sociale praktijken die de nieuwe technologieën met zich meebrengen vergemakkelijken de boel niet. Gewoon laten komen lijkt me. Doe zoals jij denkt dat je moet doen :slightly_smiling_face:

Ja er zijn toch wel soort regels haha, ik zoek gewoon advies hoe je het het beste kan aanpakken!

Uh nee. Er zijn geen regels :flushed: Je reageert gewoon wanneer jij het gevoel hebt dat het het beste is, niet meer en niet minder.
Daarbij vind ik persoonlijk dat je je aanstelt omdat jullie elkaar 3 uur ‘al’ niet hebben gesproken