De wereld op z'n kop

Ik zag net op het nieuws een filmpje over dat de aarde gaat kantelen.

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/laatste-videos-editienl/de-wereld-op-zn-kop
Ik weet niet of dit filmpje mag?

Eronder staat;
De aarde staat op het punt te kantelen. Maar wees gerust, dat gebeurt heel langzaam. Langzaam wordt noord, zuid en zuid, noord. De magnetische polen draaien dus om. Dat gebeurde in het verleden ongeveer eens in 200.000 jaar, maar nu is het al veel langer geleden, 780.000 jaar.

Veel mensen zien dit als een teken van de dag des oordeels.
Maar hoe zie jij het?

Het is blijkbaar vaker gebeurd dus waarom zou het nu inene de dag des oordeels zijn?

Je weet toch dat de magnetische polen al vaker gekeerd zijn hé? look at still breathing and shit… Dus maak je maar geen zorgen :wink:

Dit heb ik pas nog met aardrijkskunde gehad en het is een heel natuurlijk proces, dit is al zo vaak gebeurd en zal nog zo vaak gebeuren! Ik snap niet waarom mensen doen alsof dit een soort ramp is…

Gaan de seizoenen dan ook wisselen, ja toch?

ja volgens mij wel

Dit ja. Het heet magnetische ompoling en het is net zo normaal als de wereld die om zijn as draait. Als mensen dit zien als de dag des oordeel zijn ze gewoonweg gek.

Waarom zou dit moeten duiden op dag des oordeels?

Maar deze wisseling van het magnetisch noorden gebeurt al zo’n beetje sinds het begin van de aarde? Waarom gaan mensen het nu dan pas zien als een teken voor de dag des oordeels?

Omdat pas sinds zo’n 50 jaar zoveel kennis beschikbaar is voor iedereen. Vroeger wisten misschien alleen wetenschappers hiervan, nu kan elke leek het lezen op het internet en zijn ze meteen bang dat er iets gaat gebeuren.

“Op het punt” betekent trouwens wel nog een paar 1000 jaar lijkt me. Dus nee je bent niet opeens jarig in de lente.

Wij maken dit toch niet eens mee :stuck_out_tongue:
En ik snap ook niet waarom er opeens een ‘probleem’ van gemaakt wordt als het toch al miljoenen jaren aan de gang is

Als het maar warmer wordt.

Haha, en als het de dag des oordeels is merken we daar toch niks meer van :hammer:

Haha, ik moet zo hard lachen om die heerlijke positieve reacties :slightly_smiling_face:)

Dan zou ik in de lente jarig zijn. Lijkt me wel een stuk warmer dan in die koude herfst.

Jaaaa dan zou ik in de zomer jarig zijn, kan ik eindelijk feestjes geven. :beer:

Dan vieren we kerst in de zomer yeey!
(om maar even mee te doen met alle positiviteit hier, natuurlijk maken we dit niet meer mee)

Het zou pas interessant gaan worden als de zon van de ene op de andere dag nooit meer op zou komen.

Wat zou er dan met de mensheid gebeuren?