'De wereld is verrot'

Dit topic maak ik naar aanleidingen van het ‘Geen kinderen topic’ in ‘Liefde en Boys’.

Door middel van dit topic kwam ik er achter dat een (voor mij schrikbarend groot) deel van dat topic de wereld verrot vindt en er vanuit gaat dat minstens de helft van de mensen op aarde ongelukkig is.

Hoe denken jullie hier over?

Eerlijk gezegd vind ik het nogal een deprimerende manier om naar de wereld te kijken. Ik vind de wereld ook best wel mooi. Ja, er zijn heel veel vervelende mensen en er is heel veel onrechtvaardigheid, maar geluk zit in kleine dingen. Daarnaast denk ik dat ernstig zieke of arme mensen (mensen die het naar mijn mening het moeilijkst hebben) vaak wel gelukkig zijn.
Naar mijn mening is ontevredenheid over de wereld een beetje en welvaartsding.

Maar goed, genoeg over mijn mening… ik open dit topic omdat ik die van jullie wil weten.

Ik vind dat mensen gewoon echt veranderen nu. Iedereen denkt maar aan zichzelf.
Stel je vind een portefeuille met geld op straat, wat zou jij er mee doen?
Ik zou het persoonlijk terug brengen of aan de politie afgeven.

Ik denk dat de 90 kids de laatste generatie is met een beetje fatsoen.

Oh ben het zo met je eens! Er gebeurd heel veel op de wereld maar als dan mensen uit Nederland zeggen dat de wereld verrot is… Niet dat je niet mag meeleven met de wereld maar DOE er dan wat aan. Probeer het in ieder geval.

Ik vind de wereld en de mensen mooi. Niet altijd natuurlijk, maar het is maar net waarop je focust. Dat is wat je beeld bepaalt…

ik ben het met je eens… ikzelf zie alles heel positief in. soms moeten mensen leren om te genieten van de kleine leuke dingen. zo heb ik met de regen met een big smile op mijn gezicht gelopen en na een tijdje merk je dat mensen mee gaan lachen. een positievere wereld begint met een glimlach en niet met een chagerijnig hoofd.

ik heb het heus niet altijd makkelijk gehad, maar een positieve instelling is het halve werk.

Ik vind de aarde prachtig, maar de mensen erop verpesten het. Iedereen denkt alleen maar aan zichzelf en heeft totaal geen idee van normen en waarden voor andere mensen en voor de natuur

Ik denk dat het probleem er niet in zit dat de wereld niet goed is. Ik denk dat mensen heel graag zouden willen dat alles perfect is.
De laatste 50 jaar zijn veel mensen in het westen gewend geraakt aan het idee dat de wereld maakbaar is. En er dan iets gebeurt waardoor je erachter komt dat dat niet zo is, dan vinden mensen het vaak allemaal stom.
Mensen moeten de wereld eens niet zo perfect en rooskleurig willen zien. Ja, er is ziekte, en dood, en honger, en geweld, en oorlog. Maar dat hoort er ook gewoon bij, hoe vervelend het ook is.
Mensen weigeren te accepteren dat er ook vervelende kanten zitten aan het leven.

Precies. Het leven is niet perfect, maar daarom nog geen reden om er nog niet van te genieten!

Precies.

Iedereen? Dus jij ook niet? Je mag natuurlijk vinden wat je zelf wil maar ik ken toch best nog wat gemanierde mensen. :slightly_smiling_face:

Zo serieus was het waarschijnlijk niet bedoeld.

ik vind het vooral heel jammer dat de aarde verandert.
Als je weet dat het heel mooi kan zijn, waarom doen we dan niet meer ons best om dat zo te houden?

Weet je wat ik vooral zo apart vind?
Afgezien van de hoge wereldbevolking en het opraken van natuurlijk hulpbronnen leven we in feite in de beste tijd die de wereld ooit gekend heeft.
Het aantal doden dat ontstaat door oorlog en moord is dramatisch gedaald. En dan zijn de aantallen uit de Eerste en Tweede wereldoorlog meegerekend, ja.
Het hele idee van gemeenschapszin van vroeger etc. is veel te rooskleurig. Dat vroeger iedereen op je kinderen lette enzo, dat is veelal een nostalgische blik. Vroeger lette er niemand op je kinderen, die gingen gewoon mee werken. En als je rijk was had je een kindermeisje of iets dergelijks en zat je als kind al vanaf je 6e in het wapenhok of in de borduurkamer, afhankelijk van of je een meisje was.
Die haat tussen mensen en dergelijke was vroeger veel, maar dan ook veel erger. Denk maar aan de Inquisitie, om een voorbeeld te noemen.

Dus gekeken naar aantallen enzo, doen we het helemaal zo slecht nog niet.

Ik denk dat de 90 kids de laatste generatie is met een beetje fatsoen.

Mijn wereld is wel verrot, maar van veel andere mensen niet. Veel mensen zijn gelukkig en zeker niet de helft van de wereld is depressief.

Die mensen moeten niet zo zeiken :'D de mensen die de wereld verrot noemen zijn zelf gewoon verrot. Met een pessimistisch wereldbeeld kom je nergens.

En zonder kwaad is er geen goed. Dus zo’n hemel-achtige plek zou me doodsaai lijken.

Dit gewoon echt amen dit.

Ik ben wel gelukkig (: .

Ik vind wel dat de wereld verrot ja. Maar daarmee zeg ik niet dat ik weet niet hoeveel procent ongelukkig is.

ik weet niet. ik heb steeds het idee dat er een europese oorlog aankomt ofzo en dat het dan strenger wordt enzo. GOSH ik lees écht te veel boeken…