De wereld draait alleen om haar.

-

Ik herken me een klein beetje in je verhaal (ken ook zat mensen die zo zijn). Wat ik uit je verhaal opmaak is dat je er nu ook klaar mee bent en er geen zin meer in hebt. Als ik jou was zou ik gewoon niet meer met haar omgaan. Er zijn genoeg mensen waarmee je wel goed kan praten, zulke mensen kosten alleen maar negatieve energie en ik denk dat je daar geen zin meer in hebt. Je hebt waarschijnlijk toch ook leuke andere vriendinnen? Waarom zou je je druk maken om haar? :slightly_smiling_face: Ik heb ook een paar vriendinnen laten gaan omdat ze me alleen maar naar beneden haalden. Je zou natuurlijk (als je echt gewoon nog vrienden met haar wil blijven) een gesprek met haar kunnen aangaan en er echt serieus over praten dat je het vervelend vind dat het vaak over haar gaat en dat je het gevoel hebt dat ze niet echt naar je luistert. Het is natuurlijk jouw keus!

Als je nog moeite in haar wilt steken, zou ik eens een goed gesprek met haar aanknopen. Maar je komt over alsof je geen zin meer in haar hebt, dan zou ik ook niet meer met haar omgaan, als ik jou was.

Nou zon vriendin heb ik ook hoor meestal alleen over paardrijden
Een keer zouden we naar de film gaan
Alleen m’n ma wou graag mee ik vond t goed
En zei ook dus ze kon alleen die week niet maar pas op dinsdag t was vrijdag
En toen ging zei met d’r ouders en toen zei ze
Ja wanneer gaan we dan ? Over een maand? M’n moeder kon gwn ff nie oke
Dus ja t gaat ook
Alleen over paardrijden en ze zegt nooit wat als ik t over dans heb
Nu heb ik haar een week nie gesproken
en we zouden gister bellen nou ging niet door ze ging film kijken
Vandaag precies t zelfde

Maar wat ik zou doen als ik jou was de waarheid vertellen!
Je kan niet echt iets anders doen je zegt dan gwn:

(Naam) ik vind t niet echt geweldig dat het vaak alleen over jou gaat
En ik wil graag mijn eigen keuzes maken

Als ze dat niet accepteerd dan is ze geen goeie vriendin

Ben het hier eigenlijk wel gewoon mee eens. Heb ook een keer gewoon en vriendin hiervoor afgekapt.

-