De ware

Mijn vriend en ik zijn er heilig van overtuigd dat we elkaars ware liefde zijn en voor altijd bij elkaar zullen blijven.

Ik vroeg mij af, voor de meiden onder ons met een vriendje/vriendin, ervaren jullie dat ook zo? Of hebben jullie het idee dat de relatie op een gegeven moment ophoudt, omdat ware liefde niet bestaat óf omdat je jezelf in de toekomst met iemand anders ziet…

En voor de meiden zonder relatie: hopen/denken jullie de ware ooit te vinden?

Ik vind het lastig, want enerzijds weet ik niet zo goed of ik in het hele principe van ‘de ware’ moet geloven…
Maar om je vraag te beantwoorden. Ik ben nu 22 en mijn vriend en ik zijn al sinds mijn 17e samen. Wij zijn verloofd en wonen samen.
Waar ik om mij heen alleen maar stellen zien die uit elkaar gaan (soms na een aantal maanden, maar ook bijvoorbeeld na 2 of 3 jaar), heb ik het idee dat onze liefde alleen maar sterker en sterker wordt.
Dus ja, ik zie ons wel de rest van ons leven bij elkaar blijven ja.

Ik heb een heel lief vriendje waar ik het komende jaar zeker een toekomst mee zie, maar eigenlijk daarna niet meer. Ik doe dit jaar namelijk eindexamen en ga volgend jaar waarschijnlijk het huis uit en best een eindje uit de buurt wonen. (anderhalf uur ongeveer) Hij zit nu in de 5e (blijven zitten) en doet volgend jaar pas eindexamen. Niets is nog zeker maar mocht ik echt zo ver weg gaan wonen dan lijkt het me lastig bij elkaar te blijven. Heel jammer, maar misschien komen we later wel weer bij elkaar en ik denk dat het ook goed is ervaringen op te doen zonder elkaar.

Ik stel deze vraag trouwens, omdat ik heel wat vriendinnen heb die hun toekomst niet met hun huidige vriend zien. Als zij over het hele ‘huisje boompje beestje’ hebben, zien zij een hele andere persoon voor zich. Ik zelf vind dit een beetje raar… Dus daarom vroeg ik me af hoe iedereen het ervaart ahah.

Ik geloof wel in ware liefde en op dit moment ook wel in dat ik met mijn vriend ouder wil worden
mijn vriend daarentegen gelooft niet in dat mensen voor altijd bij elkaar kunnen zijn. Hij zegt dat het komt door zijn gescheiden ouders maar ik vind het gewoon stom :’)

Ik vind dat eerlijk gezegd raar. Misschien ben ik over-romantisch ingesteld, maar ik zie een huidige partner toch wel als een toekomstige partner zegmaar. Nu zijn mijn vriend en ik samen sinds mijn 17e en ik heb daar voor wel relaties gehad, maar niet zo’n serieuze als nu natuurlijk. Maar ook toen kon ik geen relatie aangaan met iemand als ik alleen maar ‘oh is nu leuk voor een paar weekjes/maandjes, maar verder boeit ie me niet’…

Ik geloof niet in ‘de ware’, in de zin dat ik niet denk dat er één persoon is die perfect is. Ik heb meer met het idee van ‘de ware voor het moment’. Mijn vriend is nu perfect voor me, en ik zie ons de komende tijd nog wel samen blijven. Maar of ik nu al kan zeggen dat ik mijn hele leven met hem samen wil blijven? Nee. Zolang het leuk is, is hij de ware; is het niet meer leuk, dan komt er wel weer een andere ware.

Huisje boompje beestje denk ik overigens nog helemaal niet aan, maar als ik ‘moet’, dan zou ik het nu in ieder geval alleen met mijn eigen vriend aandurven. Dus niet met een soort droombeeld van een man die ik nog moet ontmoeten.

Ja vind ik ook hoor! Maar daarom vroeg ik mij af of ik samen met mijn vriend, één van de enige was die er zo over denkt.

Ik weet niet of ik echt in ware liefde geloof. Ik houd verschrikkelijk veel van mijn vriend en ik zie mijn leven niet zonder hem. Maar ik weet ook wel dat er nog zoveel kan gebeuren in ons leven en dat het anders kan lopen zoals we denken. Ik durf niet zo goed te zeggen of hij de ware is.

Vind ik ook. Ik weet nog dat een vriendin van mij zei dat het helemaal niet gek is als je 2 jaar een relatie hebt en geen toekomst met je vriend ziet. Ik snap dan echt niet wat je in hemelsnaam nog samen doet. Je bent toch samen een relatie aan het opbouwen, natuurlijk kijk je dan naar de toekomst. Naar mijn mening tenminste.

Lijkt mij ook ja… Ik zie het precies zo.

Neehoor, mijn vriend en ik denken er ook zo over, haha.
Maar ik kan me voorstellen dat het ook met je leeftijd te maken heeft. Ik bedoel, ik ben 22, wonen samen en ga trouwen, dan sta je toch anders in het leven dan iemand van 17 die net van de middelbare school komt enzo.

Ik wil liever niet aan de toekomst denken, ik laat het allemaal wel over me heen komen en probeer zo weinig mogelijk te verwachten :flushed:

Ik denk dat het maar net is wat je definitie is van ‘ware liefde’.
Als dat is dat er maar een persoon op aarde is waarmee je deze ware liefde kunt ervaren, dan geloof ik dat niet.
Als dat is dat je met een persoon helemaal klopt, en je hele leven bij die persoon blijft, dan geloof ik dat wel.

Ik geloof dat je de ware liefde zelf maakt. Ik geloof dat liefde in een zekere zin is aan te leren. Door op een bepaalde manier naar iemand te kijken of op een bepaalde manier over iemand te denk creëer je een liefde of samenhorigheid. Als beide partijen qua levensdoel en wensen bij elkaar aansluiten (iets waar compromissen voor gesloten moeten worden) dan kan je misschien spreken van een ware. Ik denk dat mijn vriend, waarmee ik volgend jaar ga trouwen, bijvoorbeeld de ware is voor mij. Omdat ik gelukkig met hem ben en ik altijd voor onze relatie wil vechten en het mooie is dat ik ook geloof dat hij dat voor mij zou doen.

Maar omdat ik nu met niemand anders zou willen zijn zegt nog niet dat ik uitsluit dat ik met een ander net zo gelukkig had kunnen zijn. Ik geloof niet in een ware. Dat zou de kansen op echt levensgeluk in de liefde namelijk onmogelijk maken. Maar ik geloof wel dat je van iemand de ware kunt maken, door samen aan je relatie te werken en ervoor te vechten.

Ik heb geen relatie gehad nog nooit maar ik geloof zo erg in ware liefde.
Als ik me opa en oma zie en hoe hij over haar praat, ik kan dan niet ontkennen dat het niet bestaat.
Als je je best doet en blijft vechten voor je relatie, dan kan het eeuwig duren denk ik.

dat is eigenlijk best nog een moeilijke vraag :slightly_smiling_face: ik geloof niet in ware liefde maar wel in ware vriendschap :grinning: Je kan dus volgens mij perfect je hele leven samen zijn met eenzelfde persoon maar daarom moet je niet altijd van die persoon houden op een passionele manier :slightly_smiling_face: vriendschap is ook een soort manier om van iemand te houden toch?

-

Mee eens!

Ik heb hier zelf een soort van hetzelfde topic over gemaakt en ik zal heel graag willen dat het de ware was mijn eerste liefde. Maar nu ik het zo zie, waarschijnlijk niet… Ook hoop ik heel erg dat de ware bestaat, wat alles makkelijk maakt, maar ik weet het gewoon niet.