Ja dames! DE WAARHEID!
Goed. Gooi eerst al je vooroordelen over het Satanisme weg! Het heeft niks met bloed drinken en baby’s offeren etc etc te maken! Ik ben Satanistisch. Ik ben wel een beginneling, dus ik zal niet alle vragen kunnen beantwoorden, ben ik bang, maar goed, ik kan mijn vriend daarover wel raadplegen, aangezien hij ook Satanistisch is.
Note: Je hebt twéé vormen Satanisme. Je hebt de Satanen en de Satanisten. Ook wel de traditionele Satanisten en de moderne Satanisten. De éérste groep, satanen/traditionele satanisten, geloven wél in een Satan, maar dit is een zeer beperkte groep, vandaar dat ik zeg dat het met het ‘echte’ Satanisme, van Anton LaVey, stichter van het Satanisme, dit er niks mee te maken heeft.
Ik maak dit topic naar aanleiding van dit artikel: http://www.eo.nl/magazines/visie/artikel-detail/satansbruid-stapt-in-het-licht/
Note: NIKS UIT DIT ARTIKEL IS WAAR GELOOF HET ALSJEBLIEFT NIET
Op deze site staan ook slechte verhalen over Pagans en Wiccans, waar ook allemaal geen hol val klopt
Ik ga het proberen uit te leggen.
Satanistische mensen geloven niet in een Satan. Satan staat echter voor ‘tegenover’. Het is dus het tegenovergestelde van een religie, eigenlijk. Als je Satanistisch bent, geloof je in niks anders dan jezelf. Je bent verantwoordelijk voor jouw daden, jij bent de baas over je leven, jij bepaalt wat er gebeurt. Je bent als het ware je eigen ‘God’ (niet te letterlijk nemen plox)
Geen bloed drinken, baby’s offeren en ledematen rondslingeren dus :’) Ook spreuken en dergelijke zijn niet van toepassing.
Rituelen zijn er wel. Hoe dit precies gaat, weet ik ook niet, omdat er maar één ‘church of Satan’ is.
Ik weet wel dat een levend vrouwenlichaam, van een vrijwilliger wordt gebruikt als altaar, omdat het vrouwenlichaam een heilige status heeft binnen het Satanisme. Satanistische mensen zijn dus de laatste mensen die je een vrouw zult zien offeren :’). Ook zijn vrouwen en mannen in het Satanisme gelijk, waar ik zelf enorm voorstander van ben.
Ik ben op het moment bezig met het lezen van de Satanistische Bijbel (een vrij dun boek met de opvattingen over het Satanisme erin, dus eigenlijk niet vergelijkbaar met een Koran of een ‘echte’ Bijbel) en zoals meerdere Bijbels, moet je het allemaal niet te letterlijk nemen.
Het Satanisme word vaak geassocieerd met gothics en dergelijke, en voor mij heeft dit een duidelijke reden. Toen ik zelf gothic was, kreeg ik opmerkingen als ‘Satanist’ en dergelijke naar mijn hoofd gesmeten. Toen ben ik op zoek gegaan naar het Satanisme om te kijken wat het nou eigenlijk inhoudt, puur uit nieuwsgierigheid. En het is dus allemaal niet zo slecht als gezegd word.
Dit is trouwens het officiële Satanistische kruis:
http://www.satannet.com/forum/ubbthreads.php?ubb=download&Number=8949&filename=good2.jpg
Het is een ‘Brimstone’ of ‘Sulfur’
‘‘It’s the alchemical symbol for sulfur, as others have stated. Sulfur/Brimstone is associated with hell, hence, Satan. LaVey might have also chosen it because it vaguely resembles a Christian cross, to make it seem blasphemous- and as everyone knows, blasphemy is fun for the whole family.’’
Het is dus een beetje ironisch, maar tevens weer ‘tegenover’ religie.
Ook staat het voor de boom des levens.
Anton LaVey is trouwens de ‘stichter’ van het Satanisme, en degene die The Satanic Bible heeft geschreven.
Ik hoop dat ik het allemaal een beetje goed uit heb gelegd? Vragen stellen mag altijd!
Kom alsjeblieft niet aan met BLOED DRINKEN BABY’S OFFEREN BLABLA want dan negeer ik je gewoon.