Ik ben nieuw hier en me aangemeld, omdat ik merk dat vrouwen vaak als lustobject neergezet worden en ik hier echt last van heb. De lyrics/clips/films/media etc… Hierdoor vinden mannen/jongens het normaal om ongegeneerd en respectloos een vrouw na te roepen of erger nog(!) gewoon maar aan een vrouw te komen, zonder toestemming… En dus wil ik mijn laatste ervaring van vorige week delen.
Ik had een gewone werkdag en nam in de middag pauze om lekker in de zon te wandelen. Ik liep telefonerend (met vriend) langs de gracht in Utrecht. Komen er 3 jongens/mannen aan. 2 liepen er rechts van de straat, 1 liep er links. Mijn instinct zei: ‘ga maar links lopen’… Ik loop nietsvermoedend langs de jongen, die ineens stilstaat met armen gespreid en ‘ZOOOOOOOO!!!’ uitschreeuwt en me vervolgens in mijn billen knijpt. Dus ik draai me om en schreeuw: ‘Blijf van me af joh!!’ Waarop 1 van de 2 andere jongens roept: ‘Hij wilde alleen maar even lekker voelen!!’
Vervolgens had ik een gepikeerde vriend aan de lijn, die niets kon doen en voelde ik me vies, onveilig en betast.
Waar moet dit heen met de jeugd? Dit wordt naar mening alleen maar erger…