De vrouw als lustobject en de man die als normaal ervaart

Ik ben nieuw hier en me aangemeld, omdat ik merk dat vrouwen vaak als lustobject neergezet worden en ik hier echt last van heb. De lyrics/clips/films/media etc… Hierdoor vinden mannen/jongens het normaal om ongegeneerd en respectloos een vrouw na te roepen of erger nog(!) gewoon maar aan een vrouw te komen, zonder toestemming… En dus wil ik mijn laatste ervaring van vorige week delen.

Ik had een gewone werkdag en nam in de middag pauze om lekker in de zon te wandelen. Ik liep telefonerend (met vriend) langs de gracht in Utrecht. Komen er 3 jongens/mannen aan. 2 liepen er rechts van de straat, 1 liep er links. Mijn instinct zei: ‘ga maar links lopen’… Ik loop nietsvermoedend langs de jongen, die ineens stilstaat met armen gespreid en ‘ZOOOOOOOO!!!’ uitschreeuwt en me vervolgens in mijn billen knijpt. Dus ik draai me om en schreeuw: ‘Blijf van me af joh!!’ Waarop 1 van de 2 andere jongens roept: ‘Hij wilde alleen maar even lekker voelen!!’

Vervolgens had ik een gepikeerde vriend aan de lijn, die niets kon doen en voelde ik me vies, onveilig en betast.

Waar moet dit heen met de jeugd? :hammer: Dit wordt naar mening alleen maar erger…

Alsof vrouwen dat niet doen. Mannen in ontbloot bovenlijf in reclames met kwijlende meisjes die ernaar kijken, girlscene die plaatjes post van mannen met sixpack en korte broekjes als een ‘lekkere hunk’ etc etc

Dat komt door mijn idee onder andere door een gebrek aan een normale opvoeding, en niet zo zeer door clips hoor :’). En heus niet elke ‘jeugd’ jongen is zo.

Ik snap wel wat je bedoelt. Helaas kan je er in zulke gevallen (als er niemand is om je te beschermen) niets aan veranderen, omdat je in je eentje nooit zomaar tegen drie jongens op kan. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het ongelooflijk asociaal is en dat zulke mannen eigenlijk wel aangepakt zouden moeten worden.

Heb jij ooit een vrouw een man opzettelijk zien betasten of naroepen op straat? Zal wel aan mij liggen, maar ik niet.

Naroepen wel, vaak zelfs. Hey je hebt een biggy billen!!1

Oke dat heb ik serieus nog nooit gezien :’) Maar dan nog, als je zelf al toegeeft dat je alleen hebt gezien dat mannen nageroepen werden door mannen en niet echt werden lastiggevallen, begrijp je toch ook wel dat dit probleem meer bij mannen ligt dan bij vrouwen?

Naroepen ben ik gewend, in me kont geknepen worden ook.
Maar tijdens het uitgaan zat er een keer een jongen aan mijn kruis, sorry maar dan heb je echt pech bij mij, dat heeft hij geweten ook want hij kreeg een aardige klap in ze gezicht.

Jongens zouden echt moeten oppassen met meisjes in de kont te knijpen. Het is mij nooit gebeurd en al was het wel gebeurd, ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik diegene heel geshockeerd aan zou kijken en dan echt heel snel weg zou lopen (en pas daarna heel boos zou worden), maar je moet net de verkeerde hebben en die slaat je echt zo op je bek :’) Dat gun ik ze echt.

Tuurlijk, je hebt altijd weer mensen die roepen “Ja, en die vrouwen dan!!11!!1!”
NEE. Dat is niet zo. Ja, we kijken naar foto’s van mannen, vinden het leuk, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een man werd nageroepen of betast. Ja, het gebeurt vast wel eens, maar dat is niet te vergelijken met hoe vaak dat bij vrouwen gebeurt. Bovendien zijn mannen vaak een stuk groter een sterker (dat is nou eenmaal zo). Als vrouw voel je je nou eenmaal veel meer bedreigd als je door een groep mannen wordt benaderd dan als je als man door een groep vrouwen wordt benaderd.