De vriendin van

Hallooo,
Ik zit dus de laatste tijd een beetje met iets in mijn maag. Altijd als ik uitga met mijn vriendinnen, stappen er allerlei leuke jongens op hen af. Soms dan stellen ze zich ook wel aan mij voor en soms negeren ze me volledig. Maar mijn probleem is dus: ik blijf altijd de vriendin van…
En die ene keer dat er een jongen op me afstapt is het een of andere dronken engert die op ieder meisje af zou stappen. Ik ben niet echt een typ dat dat zelf zou doen eigenlijk, maar ik snap niet waarom ze mij altijd overslaan. Kom ik zo onsociaal of afschrikwekkend over?

Misschien sta je er onzeker bij? Jongens vinden meiden die er zeker uitzien altijd wel leuker. En sta je dan maar een beetje bij en lach niet? Kan ook helpen om er wat vrolijker bij te staan. Ik snap dat het een beetje vervelend voelt, maar misschien worden je vriendinnen er wel knettergek van. Het is lastig te achterhalen waar het aan kan liggen. Misschien kleden je vriendinnen zich wat uitdagender. Vraag eens aan je vriendinnen waar het aan zou kunnen liggen. Die zien je en kunnen dan ook een keer op je letten :slightly_smiling_face:

Hoi, dat probleem heb ik soms ook wel…
Kan echt heel vervelend zijn, uiteindelijk kan de avond zo uitdraaien dat je de hele tijd tussen babbelende mensen staat en bijna niemand iets tegen jou zegt.
Maar het is niet omdat een jongen op een vriendin van jou afstapt, dat er niemand is die met jou zou willen praten. Je moet niet meteen denken dat je
afschrikwekkend bent hoor!

Wow, ben jij mij?

Misschien moet je meer open staat voor contact met jongens. Dit bedoel ik niet lullig hoor! Maar het kan zijn dat je misschien niet echt uitstraalt dat je ook wel wat aandacht wilt van jongens. Gewoon leuk lachen en je vrolijk voorstellen of stap zelf eens op een jongen af :slightly_smiling_face:. En je er ook niet teveel op focussen verder. Gewoon lol hebben met je vriendinnen, die jongen komt vanzelf wel!

Misschien kun je iets tegen je vriendinnen ervan zeggen? Dat ze er in ieder geval opletten dat niemand jou negeert, want jij hoort er net zo goed bij! En misschien hebben ze wel tips, dat je misschien er een beetje gesloten bij staat zonder dat jij dit in de gaten hebt ofzo :wink:

En als het om jongens gaat, sinds ik meer ‘los’ ga komen de jongens ook. Dus gewoon afwachten, lekker stappen en lol maken. Die jongens komen wel, en de meeste jongens vinden het juist tof als een meisje nog niet zoveel jongens heeft gehad.

Komt goed! :sob::muscle:

Heel erg bedankt allemaal, heb hier echt wat aan (:

ik snap echt précies wat je bedoelt !

bij mij is het altijd zo dat,
als mijn vriendinnen er die avond echt super leuk uitzien en ik voel me een beetje dikkig en mn haar zit stom, ik de hele avond “er maar een beetje bij sta”. mijn vriendinnen krijgen dan ook veel aandacht van jongens en ik word genegeerd en krijg nul aandacht.
als ik me aan het begin van de avond al lekker in mn vel zit en ik voel “dat ik er goed uit zie” (als je snapt wat ik bedoel, niet arrogant bedoelt) dan loop, dans en praat ik heel anders. dán krijg ik veel meer aandacht van jongens en doe ik ook gewoon gek mee met mijn vriendinnen.

soms zeg ik ook gewoon tegen mezelf "komop bella doe gewoon mee, zelfverzekerd lopen en dansen, gewoon mee praten en initiatief tonen. niet aanstellen!)

laat vooral je avond niet verpesten ! dat heb ik veel te vaak gehad !

Dat is dus een ook mijn probleem, ik heb ook gewoon een super avond met mijn vriendinnen en vind dat ik er goed uitzie en doe wat ik leuk vind enzo, maar er gebeurt gewoon niets. ):

ja irritant is dat… bij mij is het alleen wel zo dat (bijna) alle jongens die mijn vriendinnen ooit gezoend hebben niet echt de leukste, snuggerste en knapste jongens zijn… er zaten echt wel wat hele knappe bij, maar verder ben ik nou niet echt heel jaloers op de aandacht van die jongens. ik heb liever 1 hele leuke knappe jongen, dan 4 dommies. haha !

Ik heb een aantal jaar geleden hetzelfde meegemaakt dat al mijn vriendinnen benaderd werden door leuke en aardige jongens, maar ik bleef maar ‘de vriendin van’. Ik voelde me ontzettend onzeker omdat ik het idee had dat ik verbleekte naast mijn vriendinnen die er goed uit zagen, zowel tijdens het uitgaan als op school. Als ik terug kijk op die tijd dan weet ik dat het kwam omdat ik toen een best wel onzekere uitstraling had.

Misschien helpt het om met je vriendinnen te praten over hoe je je voelt (dat heeft bij mij een hoop geholpen). Zelfvertrouwen straal je uit en jongens merken dat op. Je kan ook zelf een keer op een jongen afstappen voor een praatje of iets dergelijks, jongens vinden het ook leuk als het initiatief van de ander komt! Het klinkt enger dan dat het eigenlijk is :slightly_smiling_face:

Herkenbaar, hoewel ik nou niet echt zit te wachten op aandacht van jongens tijdens het uitgaan.

Ik zou niet teveel aan jezelf veranderen. Degenen die ooit op je af zullen stappen zullen beter bij je passen dan de mensen die naar je vriendinnen gaan.

Ah, ik heb juist altijd het tegenovergestelde. Als ik uitga, word ik juist meestal aangesproken en niet mijn vriendin (als ik samen ga) en dan voel ik me altijd ontzettend lullig!

Oke, hier heb je niks aan. Maar ik merk inderdaad ook altijd dat uitstraling heel veel uitmaakt. Als ik me minder goed in m’n vel voel, komen er minder/geen jongens op me af, als ik me goed voel komen ze wel. Gewoon lachen en lol maken, en oogcontact zoeken!