de vriendengroep van mijn vriend

Hoi allemaal!

ik weet niet of ik dit goed bij liefde & boys past, sorry als die in een andere had gemoeten.
Ik heb een probleem, voor zover je het een probleem kan noemen.
Ik heb nu a een halfjaartje een relatie met een super lieve leuke jongen, en alles gaat goed.
Mijn vriend heeft een vriendengroep bestaande uit zijn 3 oude school vrienden, en aanhang (relaties van ruim 2 jaar). Zij zijn allemaal ook wel ouder. Ze waren altijd met zn 7en en met mij erbij nu 8. Mijn vriend en zij zijn heel erg close met zn allen, al heel lang. Ik heb ze een tijdje geleden voor het eerst ontmoet, en nu komt mijn issue.
Ik ben heel erg verlegen. De eerste keer was ik zo super zenuwachtig niet normaal. Heb bijna heel de avond zenuwachtig zitten lachen en bijna niks gezegd! Niet te vergeten de genante beginnersstuntelingen. Ze waren allemaal heel erg aardig hoor, maar ik voelde me gewoon helemaal niet op mn gemak. (is niet raar voor de eerste keer, ik weet het!)
Nu dacht ik dat het na die ene keer allemaal beter zou gaan, omdat ik dan wat ‘‘losser’’ word (zoals het normaal gesproken ook zou gaan), maar dat gaat het niet, de tweede en derde keer bleef ik nerveus en super stil. Heb ook het idee dat ze denken dat ik saai ben omdat ik zo stil en verlegen ben. Mijn vriend weet dat ik hier moeite mee heb, en hij probeert me ook te helpen maar de verlegenheid word er niet minder op.
Ik ben nu als nieuweling in hun groepswhatsapp gestopt en nu komt de december maand eraan. Ze willen van alles doen, sinterklaas, kerstmis, oud&nieuw etc.
Ze willen me er zo goed mogelijk bij betrekken maar ik hou me afzijdig en eerlijk gezegd zie ik er gewoon een beetje tegen op om met hun af te spreken.

Zijn er meiden die dit ook hadden? hoe hebben jullie het aangepakt?
Het lijkt misschien iets stoms maar ik zit er echt een beetje mee…

Liefs

Misschien dat je het moeilijk vind om in die close groep te vallen. Dat heb ik ook al eens gehad. Misschien is het een idee om eens met een van die meisjes alleen iets te doen, dat is niet zo overweldigend dan zes mensen die je nauwelijks kent… Je kan zo proberen ze appart te leren kennen. Met dat meisje dat je het leukst vind proberen iets te delen, een leuke belevenis, of gesprek. En dan zo langzaam in die groep binnenrollen, ipv. er in te vallen…
Het is maar een idee.
Hoop dat je er iets aan hebt :kissing:

Nodig voortaan een paar van jouw vriendinnen uit!
Ik bedoel als hij met al zijn vrienden zit, dan kan jij er ook wel met een paar zitten.

Oh wow, dit had ik zo’n beetje kunnen schrijven. Ik ga dit even in de gaten houden!

Dat zou ik niet doen aangezien het zijn vrienden zijn met aanhang.
Dan ga je daar niet doodleuk met een aantal vriendinnen zitten.
Misschien inderdaad een keer met die meisjes iets leuks doen zoals lunchen ofzo.
Dan ben je met wat minder mensen en misschien dat je dan wat minder zenuwachtig bent.

Ah wat lastig dat je hier zo mee zit! Ik heb er zelf nooit zo heel veel moeite mee dus misschien heb je er wel niets aan. Maar ik vind in ieder geval dat zijn vriendengroep en je vriend zelf ook wel veel moeite voor je doet om je erbij te betrekken, dus dat is al wel fijn! Ik zou verder maar eens proberen met 1 iemand van de groep wat meer in contact te komen en toch wel proberen een gesprekje te beginnen en dan gewoon eerst één op één, zodat het minder ‘eng’ is dan in een groep. En stap van het idee af dat ze je saai vinden, want volgens mij is dat helemaal niet zo! Het is normaal dat je even moet loskomen hoor, maar die vrienden van je vriend bijten echt niet :’) Veel succes!

Ik herken dit ook wel een beetje, Je moet ook even aan iedereen wennen want die zijn allemaal nieuw, ik denk dat het vanzelf wel beter gaat, probeer niet te denken dat ze je raar vinden of vanalles denken, probeer te denken dat het alleen heel erg leuk is om nieuwe mensen te ontmoeten. Het is lastig omdat de groep erg close is, maar zo te horen doen ze wel hun best om jou erbij te voegen, probeer dingen met hun te doen, okal zit je ertegen op, maar dan gaat het vast en zeker goed komen! Succes :slightly_smiling_face:

Inderdaad, ik lees er wel uit dat ze hun best doen om je te betrekken dus niet om je af te zeiken, maar dan mag jij ook moeite doen. Voor je vriend is het ook fijn als jij overweg kunt met die mensen!

ik probeer echt moeite te doen, maar mijn verlegen persoonlijkheid werkt niet echt mee :’)

En dankjulliewel voor de reacties, ga er proberen wat mee te doen!

Ik had dit geschreven kunnen hebben! Na 2 jaar en half, ben ik nog altijd niet bevriend met die mensen en ben ik heel verlegen. Ik zeg op een avond zo’n 3 woorden, inclusief ‘Hoi’ en ‘Daaag’. :’) Het stomme is dat ik nu wel iets zou willen zeggen, maar ik vind het na zo’n lange tijd ook maar raar om daar mee te beginnen. Ze kennen me nu als het rare mens dat niets zegt, dus om nu sociaal te gaan doen…

Tips heb ik dus niet voor je, anders zat ik niet in deze situatie. :’)

Nee, dat begrijp ik dan ook wel weer. Dat heeft tijd nodig, het gaat bij mij nu ook beter omdat ik gewoon wat ouder ben. Je kunt ook overwegen om een berichtje in die whats-app te gooien in de strekking dat je echt wel moeite voor ze wil doen om ze te leren kennen, maar dat je dat lastig vind door je verlegenheid. Dan weten ze ook dat het niet zo is dat je ze niet aardig vind ofzo. Ideeetje hoor!

Ik zou die meisjes apart appen, iets van ‘hee het ligt niet aan jullie, maar ik word een beetje verlegen als er zoveel mensen zijn die ik niet ken. Zullen we anders een keer iets met alleen de meisjes gaan doen zodat we elkaar kunnen leren kennen?’

Gewoon typen en verzenden, ze reageren echt niet lullig want ze doen heel erg hun best om je erbij te betrekken

Je mag in ieder geval wel heel blij zijn dat ze jou erbij proberen te betrekken, want het gebeurt ook vaak dat de vriendengroep van je vriend helemaal niets met je te maken wilt hebben. Ik snap je probleem wel, toen ik net 15 was had ik ook een ouder vriendje met allemaal vrienden van rond de 20. Ik was toen super bang dat ze me allemaal kinderachtig vonden, dus zei ik telkens afspraken waar zij ook bij waren af. Maar ik zou gewoon eerlijk toegeven dat je soms verlegen bent! Je kunt er ook een beetje zelfspot van maken, ik zou dan al snel zeggen ‘haha zit ik weer te giechelen, jaa ik ben gewoon een beetje nerveus ofzo, vet raar’. Nouja in ieder geval succes :wink:

Dankjulliewel voor de lieve reacties!
Geeft me inderdaad weer een bevestiging dat ze het allemaal goed bedoelen en mij niet raar zullen vinden ofzo! Thanks daarvoor, beetje zelfvertrouwen kweken haha
dat hardop zeggen dat ik verlegen ben of iets in de app gooien durf ik denk niet, maar toch bedankt voor het advies :slightly_smiling_face:

Gewoon een keer met één meisje afspreken, met al de drie de meisjes tegelijk lijkt het me nog steeds eng, haha. Misschien gaat het dan wat beter.

Maar je zei ook dat ze allemaal ouder zijn. De meisjes ook? Want ik ga ervan uit dat de jongens even oud zijn als je vriend, maar hebben die dan allemaal een vriendin die net zo oud zijn als zij zelf zijn? Of is je vriend echt de enige met een jongere vriendin?

Ik ben ook verlegen en heb hetzelfde gehad. Inmiddels voel ik me bij de meesten op mijn gemak en bij de anderen wat minder. Ik heb het opgelost door er voor mezelf niet zoveel druk op te leggen. Doordat zij voor mijn vriend zo belangrijk zijn, had ik steeds het idee of ik me moest bewijzen door te laten zien dat ik sociaal/leuk/aardig/grappig/spontaan etc was. Dat vergt zoveel energie. Onbewust ben je misschien de hele tijd bezig met hoe je overkomt, en daar word je vanzelf wel zenuwachtig van. Probeer gewoon te denken “nou en, ik ben verlegen, dat maakt niets uit”. En vaak kom je dan tot de conclusie dat het ook weinig uitmaakt dat je zo verlegen bent. Een beetje stuntelig was ik aan het begin ook, dat ik mezelf wel voor mn kop kon slaan om wat ik had gezegd bijv, maar uiteindelijk kan dat ook als schattig worden gezien.
Accepteer gewoon die verlegen kant van jezelf. Mensen vinden dat normaler en minder storend dan je denkt, en knoop anders eens een gesprekje aan met 1 persoon in plaats van in een hele groep wat te zeggen (dat laatste doe ik nog steeds niet)

Wat vervelend dat je er zo mee zit. Het lijkt me juist super gaaf voor je vriend dat zijn groep nu echt ‘compleet’ is.
Maar ik herken je verhaal heel erg… Ik heb dit ook heel erg gehad met de oude vriendengroep van mijn vriend, maar die lieten me ook totaal niet toe… Draaide gewoon hun rug naar mij toe op feestjes enzo. Fijn dat jouw vriend en zijn vrienden in ieder geval hun best doen. Heb je een idee waar die verlegenheid vandaan komt? Ben je bang dat ze je als ‘indringer’ zien? Misschien helpt het als je ze eerst in kleiner gezelschap leert kennen? Bijvoorbeeld samen met een stelletje iets af te spreken? Wellicht op een plek waar jij graag komt. Of probeer op zo’n avond eens een gesprek aan te knopen met een van de meiden die je aardig lijkt. Waarschijnlijk wordt het steeds makkelijker. En wees niet bang dat ze je saai vinden! Je bent nieuw en iedereen is anders!

Jaa dat bedoel ik precies!
ik leg inderdaad heel veel druk op wat zij van mij denken, en me wil bewijzen dat mijn vriend echt een leuke vriendin heeft, en geen saaie stille muis haha :’)

Maar bedankt voor de reactie, ga er wat mee doen!

Die meiden zijn allemaal ook wat ouder dan mij, niet ouder dan hun vriend (als je me nog volgt haha)
mijn vriend is dus de enige met een jongere vriendin

^^ Leeftijd hoeft niet per se iets uit te maken, probeer het niet als een bedreiging te zien.
Eigenlijk heeft mijn vriendengroep een meisje zoals jij erbij gekregen: een vriend uit mijn heeft een veel jongere vriendin gekregen. Iedereen ging er vanuit dat ze kinderachtig zou zijn, maar ze is juist heel volwassen. Ze is ook best wel verlegen en niet zo uitbundig, maar iedereen vindt haar leuk omdat ze zo lief en oprecht is en altijd moeite doet om erbij te zijn als we inderdaad zoiets als Sinterklaas organiseren :slightly_smiling_face:
Wees gewoon jezelf, ook als dat verlegen is, ze vinden je vanzelf leuk om wie je bent!