De vriend van mijn vriendin heet haar geslagen

Ik weet niet zo goed wat ik hier nou mee moet.
Hun hebben al tijden een relatie met veel problemen,
maar nu heeft hij haar dus geslagen.

Normaal gesproken zou ik een jongen daar gewoon mee confronteren.
Maar hem niet, hij heeft een gun, is illigaal en gezocht in Duitsland voor ik weet niet wat.

Wat kan ik doen om haar te helpen?
Hem aangeven is niet echt een optie, dan wil mijn vriendin ook niet met me praten.

help.

wtf, dus hij is een crimineel ;o
wow eh, ik weet niet wat je kan doen, ik zou eigenlijk zeggen aangeven maar dat is dus geen optie.

Uh als ik dat meisje was dan zou ik gelijk bij 'm weggaan.
Moeilijke situatie.
Wat een luhl.

Ik zou niet eens met een crimineel willen in de eerste instantie <<

Als het verkeerd afloopt heb je spijt dat je niet naar de politie bent gegaan. Ik denk dat je even moet afwegen wat belangrijker is, die vriendin die niet meer tegen je praat, of dat er iets verschrikkelijks met dr gebeurt en dat jij er heel misschien wel wat aan had kunnen doen…
Als het allemaal goed afloopt is ze je dankbaar dat je er toch wat aan hebt gedaan! Uiteindelijk moet je het wel zelf beslissen, jij kent de situatie het best natuurlijk!
Heel veel succes, en meestal zegt je gevoel wel wat je moet doen :slightly_smiling_face:

ik zou haar ervan overtuigen hem wel aan te geven
wnt dit is geowon niet normala meer
je kan ook geen normale relatie hebben met zo iemand :S

Aangeven is voor mij ook niet echt moeilijk, mijn moeder is politie.
Maar als ik dat doe, gaat zei hem juist ‘beschermen’ en dan drijf ik haar dus weer terug naar hem.

Inderdaad ga ik haar proberen over te halen om bij hem weg te gaan.
Het vervelende is (ze is nogal naïef) ze is financieel afhankelijk van hem.
Tenminste dat denkt ze, ze kan makkelijk terug naar haar ouders.
Maar dat wil ze niet (heeft altijd extreme ruzie met dr ma enz).
Als ze niet terug gaat naar haar ouders, en op zichzelf gaat wonen kan ze haar school (havo) niet afmaken. Kan ze dan niet betalen.

Moet haar dus eigenlijk zien te overhalen om bij haar vriend weg te gaan,
en terug naar haar moeder te gaan.
Dat word wat.

Moeilijk… maar als jouw moeder bij de politie werkt heeft zij dan geen tips voor je? Ik denk dat politie wel vaker van deze dingen meemaakt en je moeder hoeft dan ook niet gelijk te handelen toch?
Succes in ieder geval!

( Persoonlijk denk ik idd dat je je vriendin verder van je af drijft en dat ze juist nog meer aan haar vriend gaat hangen als je haar vriend echt aangeeft. )

0Ik zou je vriendin blijven vertellen dat hij fout is, dat ze hem moet verlaten en dat ze hem niet nodig heeft. Als je het haar telkens blijft vertellen moet het toch wel tot haar doordringen. Verder zou ik niet impulsieve dingen doen zoals gelijk naar de politie, je weet nooit wat er kan gebeuren. Wel kan je het misschien met je moeder bespreken, je hoeft dan niet je vriendin te noemen, maar kan ook zeggen: “een vriendin van een vriendin van mij, haar vriend… maar ik ken dat meisje verder niet. Maar ik vind het wel erg, wat moet je in zo’n situatie eigenlijk doen?” En misschien kan je tegen de moeder van je vriendin vertellen dat je vriendin de steun van haar ouders goed kan gebruiken, maar dat je niet kan zeggen waarom.

Misschien kan je tegen je ma zeggen: Stel ik zou een vriendin hebben… en blablabla. Misschien weet zij een oplossing.
Hoe oud is dat meisje als ik het vragen mag, Havo niet kunne afmaken… De meeste zijn in 5havo 17.
En dan woont ze al bij d’r vriend?