De vriend van mijn vriend

Hee meiden!

Ik heb sinds een half jaar een relatie met mijn vriend, ik noem hem voor het gemak even B. B heeft een vriendengroep waar J in zit. Ik studeer samen met J en nog een andere vriend uit die groep en via hun twee heb ik mijn vriend B ook leren kennen. B en J kunnen heel goed met elkaar, zo goed dat ze ook samen in een studenten huis wonen. J en ik hebben een jaar geleden best wel vaak gepraat (overigens puur vriendschappelijk), en ik heb hem toen het begon op te bloeien tussen B(we hadden een aantal keer gezoend) en mij ook verteld hoe leuk ik B vond en dat ik hoopte dat het wat zou gaan worden. Hij reageerde hier gewoon positief op. Toen we een week later in een kroeg stonden en we beiden wat glaasjes op hadden (J en ik) ging J een beetje lullig over B praten. Zo vertelde hij me uiteindelijk dat B nog maagd was en vroeg of ik dat wel wist. Deze vraag kwam nogal neerhalend over. Ik reageerde hier eerlijk op dat ik dat niet wist, maar dat dat me echt niks uitmaakte. Vervolgens volgden er nog wel eens wat opmerkingen van J over B tegen mij waarvan ik dacht: goh, wat lullig dat je dit over een goede vriend van je zegt.

Inmiddels hebben B en ik nu een half jaar iets en het gaat echt hartstikke goed! J spreek ik eigenlijk niet zo vaak meer (behalve als ik bij mijn vriend thuis kom), tot afgelopen nacht in een kroeg. Het was gewoon weer gezellig, want verder kan ik goed met J opschieten. Op een gegeven moment begint J ineens weer over B. Hij vertelde dat B zich z├│ anders gedraagt als ik bij hun thuis ben en dat B zich niet echt een houding tegenover mij kan geven of iets dergelijks. Ik vond dit zo raar, want ik kan me niet voorstellen dat B zich geen houding weet te geven aangezien we nu al best eventjes samen zijn. J en ik hadden beiden al een slokje op dus ik heb me er verder ook weinig meer van aangetrokken.

Vandaag ben ik meer erover na gaan denken dat ik dit wel een vreemde opmerking vind. Ik heb zo het idee dat J een beetje jaloers is op B, misschien omdat hij mij ook leuk vindt (dat weet ik natuurlijk niet zeker, maar soms heb ik dat gevoel wel een beetje) of omdat hij zelf ook wel een vriendin wil hebben.
Nu zit ik een beetje in een dilemma of ik mijn vriend hierover moet vertellen. B en J zijn hartstikke goed bevriend en ik wil sowieso niet gaan stoken in de vriendschap, al helemaal niet omdat ze ook samen in een huis wonen. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? het wel aan mijn vriend vertellen of gewoon de opmerkingen laten voor wat het is aangezien ik J toch niet zo vaak spreek?

Alvast bedankt voor jullie advies! :slightly_smiling_face:

Liefs

Hoi Soof, J is inderdaad een tikkeltje jaloers zou je denken, dit hoeft niet alleen jaloezie te zijn echter. Het kan ook zijn dat de oergevoelens van J opspelen op het moment dat hij je met B ziet, B lijkt me een aardige jongen en als je een classy lady wilt zijn/blijven blijf je trouw aan B, J is geen blijvertje!

Bedankt voor jullie reacties!

Voor J zou ik trouwens sowieso niet gaan. Hij is totaal niet mijn type en B is absoluut wel een blijvertje dus daar hoeft niet eens sprake van te zijn, haha!

Ik zou het niet via B laten gaan, maar wel bij J aangeven dat je geen behoefte hebt aan deze opmerkingen van hem.