De vriend van mijn vriend

Hee meiden!

Ik heb sinds een half jaar een relatie met mijn vriend, ik noem hem voor het gemak even B. B heeft een vriendengroep waar J in zit. Ik studeer samen met J en nog een andere vriend uit die groep en via hun twee heb ik mijn vriend B ook leren kennen. B en J kunnen heel goed met elkaar, zo goed dat ze ook samen in een studenten huis wonen. J en ik hebben een jaar geleden best wel vaak gepraat (overigens puur vriendschappelijk), en ik heb hem toen het begon op te bloeien tussen B(we hadden een aantal keer gezoend) en mij ook verteld hoe leuk ik B vond en dat ik hoopte dat het wat zou gaan worden. Hij reageerde hier gewoon positief op. Toen we een week later in een kroeg stonden en we beiden wat glaasjes op hadden (J en ik) ging J een beetje lullig over B praten. Zo vertelde hij me uiteindelijk dat B nog maagd was en vroeg of ik dat wel wist. Deze vraag kwam nogal neerhalend over. Ik reageerde hier eerlijk op dat ik dat niet wist, maar dat dat me echt niks uitmaakte. Vervolgens volgden er nog wel eens wat opmerkingen van J over B tegen mij waarvan ik dacht: goh, wat lullig dat je dit over een goede vriend van je zegt.

Inmiddels hebben B en ik nu een half jaar iets en het gaat echt hartstikke goed! J spreek ik eigenlijk niet zo vaak meer (behalve als ik bij mijn vriend thuis kom), tot afgelopen nacht in een kroeg. Het was gewoon weer gezellig, want verder kan ik goed met J opschieten. Op een gegeven moment begint J ineens weer over B. Hij vertelde dat B zich z├│ anders gedraagt als ik bij hun thuis ben en dat B zich niet echt een houding tegenover mij kan geven of iets dergelijks. Ik vond dit zo raar, want ik kan me niet voorstellen dat B zich geen houding weet te geven aangezien we nu al best eventjes samen zijn. J en ik hadden beiden al een slokje op dus ik heb me er verder ook weinig meer van aangetrokken.