De vriend van mijn beste vriendin

Hey iedereen

Ik schrijf dit berichtje voor mijn beste vriendin omdat ik ook niet meer weet hoe ik haar moet helpen en misschien 1 van jullie tips heeft.

Mijn beste vriendin heeft al anderhalf jaar een vriend. Maar hij houd heel erg veel van gamen en dan ook vooral met z’n vrienden. Ook negeert hij haar altijd op whatsapp of reageert pas uren later terwijl hij wel gewoon iedere keer online komt. Hij heeft het altijd te druk met gamen of met vrienden en heeft nooit meer tijd voor haar om af te spreken.

Dit maakt haar tuurlijk heel erg verdrietig en dan komt ze naar mij toe maar ik weet ook niet meer wat ik moet zeggen om haar te helpen. Ze heeft al zo vaak geprobeerd met hem erover te praten maar dan zegt hij wel ik ga het veranderen maar er gebeurd niks.
Maar ze wilt hem absoluut niet kwijt! Wat moet ze nou doen?

Ik zou toch een ultimatum stellen, als ze er al over hebben gepraat en er steeds niks veranderd.

Communicatie is en blijft in dit geval de enige oplossing…

Als dat de situatie niet veranderd dan vrees ik dat er weinig mogelijk is, als hij niet wil veranderen dan moet hij misschien maar voelen wat zijn gedrag veroorzaakt (dus het uitmaken of iets).

Ik vind dat ze niets moet doen. Die jongen heeft ook een eigen leven en dat moet zij ook krijgen.

Ik vind niet dat we er erg goed over kunnen oordelen. Je zegt hij heeft nooit tijd voor haar, hij negeert haar altijd etc. Als dat letterlijk zo is, dan heeft ze dus eigenlijk ook geen vriend. :’)
Ik denk dat je het wat beter kan nuanceren. Wat is nooit tijd voor haar? 2x per week afspreken kan voor haar nooit tijd zijn, maar voor hem gewoon genoeg.

Laat ze er over praten, hoeveel ze van elkaar vragen, wat ze te weinig vinden, of te veel. En zeg je vriendin dat ze ook haar eigen ding moet doen als haar vriend eens met wat vrienden afspreekt, want dat is niet meer dan normaal.

Haha hmm. Naja bedankt voor de hulp anyways allemaal