de 'vriend' van me vriendin is sarcastisch

Hey meiden.
Ik zit een beetje met een probleem,
Mijn vriendin heeft een soort scharrel, maar de jongen ging op een feest maar liefst 2x vreemd. Ze had het via via gehoord dus wist niet of het waar was, een andere vriendin en mijn vriendin zelf zijn toen naar die jongen gegaan om te vragen of het echt waar was, wat hij natuurlijk ontkende. Me vriendin begon te huilen en uiteindelijk vertelde hij de waarheid. Ze was er kapot van en ik heb me vriendin nog nooit zo verdrietig gezien. Nu een tijdje verder, heeft ze weer iets met die jongen. Maar die jongen doet echt zó sarcastisch (tegen elke meisje van onze vriendinnengroep) En ik weet zeker dat hij er helemaal niks van meent, omdat hij nogal bekent staat als een player.
Het probleem is dat mijn vriendin niet echt zoveel bezig is met jongens maar deze jongen toch echt helemaal te gek vind. Als hij dus verder wilt gaan, zegt zij zomaar ja. (ze vind de jongen té leuk om nee te zeggen)
Het doet me pijn dat die jongen mijn vriendin zo gebruikt…
Nu hebben we het haar al een keer duidelijk gemaakt maar werd ze heel boos, ik wil het nu weer vertellen maar dan zonder meteen ruzie te krijgen.
Dus heeft iemand tips om het op een rustige manier te vertellen? want dit kan zo echt niet langer…

Sorry voor me lange verhaal, ik hoop dat iemand de moeite neemt om het te lezen want ik zit er écht mee.
x

Ik vind het heel erg naar voor haar en ook voor jullie.
Maar ik heb eigenlijk geen verdere tips op dit moment.
Als mij wel iets te binnen schiet zal ik het meteen plaatsen.

Oke dankje, ja ik vind het ook…
vind het echt zo sneu, ze ziet het zelf niet in :frowning_face:
en het is aan mij de taak om het haar duidelijk te maken :expressionless:

niemand? :[

Nou ik heb altijd als ik iets wil vertellen aan mijn vriendinnen wat moeilijk gaat dat ik altijd begin met: Ik weet dat je dit misschien niet graag hoort… maar ik zit er al zo lang mee en het spijt me als ik je boos maak. Als je op zo’n manier begint heeft ze tenminste gelijk door dat je het voor haar doet en kan ze eigenlijk niet goed boos worden. Daarna moet je gewoon rustig uitleggen wat je precies vind van de situatie, met goede argumenten erbij. Ik zou ook zeggen van: Ja nu voelt het misschien wel kut aan, maar die jongen kan jou veel meer pijn doen als je iets doet waar je later spijt van krijgt. Als ze dan boos op je is, gewoon rustig blijven. Als ze verdrietig is moet je haar zo goed mogelijk proberen te troosten denk ik. En verder weet ik het niet, haha. Hoop dat je eruit komt iig, succes!

gwn gaan praten. maar ze moet eerst beloven of jij moet ff zeggen dat ze niet boos moet worden, en ff naar jou moet luisteren, hoe jij het bekijkt. anders laat je haar gwn en beseft ze het zelf, als het niet anders kan.

wow… ze lijkt een beetje op mijn vriendin xD de jongen had het uitgemaakt met met mijn vriendin, om een ander meisje te vragen… dat meisje wilde hem niet… dus ging hij weer terug naar mijn vriendin. echt zooo een klootzak, hij gebruikt mijn vriendin alleen maar voor de seks (ze gaf zelf toe dat hij een beetje seksverslaafd is)… ik zij tegen haar dat hij echt niks voor haar is en dat hij haar alleen maar gebruikt, zij luisterd natuurlijk niet >_>

naja terug op jou verhaal… je moet echt proberen om nog een keer met haar te praten, misschien met nog een andere goede vriendinnen van haar erbij? probeer haar een beetje rustig te houden zodat ze naar je luisterd… maar waarom word ze boos? want jullie willen haar alleen maar helpen toch? >_>

Maakt niet uit wat je zegt, ze zal toch doen wat zij wil. Als ie weer iets flikt bij haar, moet jij ervoor zorgen dat ze alle contact met hem verbreekt en dat er geen contact meer zal komen. Zo heeft ze tijd om over hem heen te komen.
Maar momenteel kan je niks doen, want ze is helemaal into him.

Ik snap heel goed dat het jou irriteert omdat het gaat om iemand waar jij om geeft, maar mindfucked zei et eigenlijk al… Je kan er niks aan doen! Als zij zo in haar wereldje zit met die jongen kan jij haar er moeilijk uithalen. Ik weet dat dit heel cru klinkt maar ik denk wel dat et het beste is: zeg tegen je vriendin, luister schat je weet dat ik heel veel om je geef, ik steun jullie relatie helaas niet omdat ik hem niet geschikt voor jou vind. Je verdient beter dan hem. Ik weet helaas zelf ook dat je het niet gaat uitmaken met hem en dan weet ik ook dat ik je niet kan stoppen, maar ik wil wel dat je weet dat ik hem nooit voor jou als vriendje wou omdat ik weet dat hij je pijn gaat doen.
Ik heb namelijk ook in zo’n situatie gezeten met een vriendin die met een of ander stuk uitgespuugde kauwgum ging… mja je kan haar toch niet stoppen. Ik heb haar gewoon de waarheid verteld en gezegd dat ze beter verdient dan een jongen die meisjes zwanger loopt te maken (was niet eens haar). Uiteindelijk is het alsnog uitgegaan. Dus waarschijnlijk gaat het vanzelf uit eventually…