De voedselbank

Ik had even een vraagje, geen idee of iemand het antwoord weet…

Ik studeer uit huis en krijg studiefinanciering, dus daar kan ik gewoon eten mee kopen, geen enkel probleem… Mijn ouders in tegenstelling leven met twee personen van een schamele 50 euro per maand voor voedsel… (als het niet minder is want ze zeggen mij niet alles)
Ik stelde voor om naar de voedselbank te gaan, mijn moeder beweert dat dat alleen voor mensen is die in de schuldsanering zitten…( zitten wij niet), maar dit klopt toch niet?

Wij voldoen trouwens wel aan de criteria van de voedselbanken.

Als jullie aan de criteria voldoen, mag je toch gewoon gaan? Maargoed ik heb er niet echt veel verstand van :stuck_out_tongue:

Op de site van de voedselbanken staat dit:

[i]Bedragen per 1 januari 2012:
Indien er aan leefgeld per maand minder overblijft dan het bedrag uit de navolgende formule komt
een gezin in aanmerking voor een voedselpakket:

Minder dan:

¤ 180,- voor één volwassene plus
¤ 60,- voor elke extra volwassene (personen van 18 jaar of ouder) plus
¤ 50,- per kind (ongeacht de leeftijd maar wel jonger dan 18 jaar)[/i]

Dus ja ze komen daarvoor in aanmerking. Ik weet niet waar ze verder hun geld aan uitgeven?
En het zou kunnen zijn dat je moeder dat beweert omdat de schaamte groot is. Ik hoorde dat de drempel om aan te kloppen bij de voedselbank erg hoog is…

Wij hebben trouwens ook vier huisdieren…
Mijn moeder is ook bang dat ze dan zeggen dat ze weg moeten…

Tja, om eerlijk te zijn snap ik dat dan nooit zo goed. Dan heb je zelf vrij weinig om van te leven, maar dan heb je wel 4 huisdieren die meestal veel geld kosten (hangt natuurlijk beetje af van het soort dier). Maarja, ik heb geen idee verder van de voedselbank dus upje voor jou