De voedselbank

Ik had even een vraagje, geen idee of iemand het antwoord weet…

Ik studeer uit huis en krijg studiefinanciering, dus daar kan ik gewoon eten mee kopen, geen enkel probleem… Mijn ouders in tegenstelling leven met twee personen van een schamele 50 euro per maand voor voedsel… (als het niet minder is want ze zeggen mij niet alles)
Ik stelde voor om naar de voedselbank te gaan, mijn moeder beweert dat dat alleen voor mensen is die in de schuldsanering zitten…( zitten wij niet), maar dit klopt toch niet?

Wij voldoen trouwens wel aan de criteria van de voedselbanken.

Als jullie aan de criteria voldoen, mag je toch gewoon gaan? Maargoed ik heb er niet echt veel verstand van :stuck_out_tongue:

Op de site van de voedselbanken staat dit:

[i]Bedragen per 1 januari 2012:
Indien er aan leefgeld per maand minder overblijft dan het bedrag uit de navolgende formule komt
een gezin in aanmerking voor een voedselpakket:

Minder dan:

¤ 180,- voor één volwassene plus
¤ 60,- voor elke extra volwassene (personen van 18 jaar of ouder) plus
¤ 50,- per kind (ongeacht de leeftijd maar wel jonger dan 18 jaar)[/i]

Dus ja ze komen daarvoor in aanmerking. Ik weet niet waar ze verder hun geld aan uitgeven?
En het zou kunnen zijn dat je moeder dat beweert omdat de schaamte groot is. Ik hoorde dat de drempel om aan te kloppen bij de voedselbank erg hoog is…

Wij hebben trouwens ook vier huisdieren…
Mijn moeder is ook bang dat ze dan zeggen dat ze weg moeten…

Tja, om eerlijk te zijn snap ik dat dan nooit zo goed. Dan heb je zelf vrij weinig om van te leven, maar dan heb je wel 4 huisdieren die meestal veel geld kosten (hangt natuurlijk beetje af van het soort dier). Maarja, ik heb geen idee verder van de voedselbank dus upje voor jou

Nou we hebben drie katten en een hond… de katten betaal ik dan meestal ( die hadden we toen het goed ging en ik doe ze voor geen mogelijkheid weg) Als iemand zegt dat we ze weg moeten doen dan heeft degene echt geen hart naar m’n gevoel… maar okee ff terug opt onderwerp

ik wil zelf graag dat de hond weggaat… al zo vaak gezegd tegen m’n moeder, maar zij wil dat ie blijft… nja ik ben er op tegen… die drinkt echt euros naar binnen lijkt het, kan ik zo boos om worden dat ze hem dan niet weg doet…

Ja mee eens…dat kunnen ze wel gaan zeggen ja…Ik vind dat net zoiets als kettingroken en dat soort dingen, maar wel te weinig geld hebben…maja ligt er natuurlijk idd aan wat voor huisdieren.
En je kan toch altijd gaan!?

En ja tuurlijk dat van geen hart snap ik best, maar je kan altijd een goed huisje voor ze zoeken? Honden en katten zijn erg duur…Maar als jij ze betaalt is het jouw keuze natuurlijk :slightly_smiling_face:

Mijn oma was ook vrijwilliger bij de voedselbank, ze gaan je dan gewoon ‘screenen’, kijken of je er recht op hebt. Heb niet gehoord dat mensen hun huisdieren op moesten geven. Ik zou daar gewoon heen gaan, wie niet waagt wie niet wint!

^ precies.
ik heb 5 maanden maatschappelijke stage bij de voedselbank voor school gelopen.
als je je aanmeldt, heb je een heel traject, voordat je ook echt voedingsmiddelen mag ontvangen. Er komen nog mensen bij jou thuis, voor een intake gesprek etc. etc.

^ precies.
ik heb 5 maanden maatschappelijke stage bij de voedselbank voor school gelopen.
als je je aanmeldt, heb je een heel traject, voordat je ook echt voedingsmiddelen mag ontvangen. Er komen nog mensen bij jou thuis, voor een intake gesprek etc. etc.

Misschien dat ze daarom ook niet naar de voedselbank willen. Dan is het misschien of huisdieren of voedselbank.

Er zijn ook mensen met huisdieren die naar de voedselbank gaan. Je krijgt daar alleen geef voer voor ze. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.

http://www.hondenpage.com…655/diren-voedselbank.php

Ideeën voor een voedselbank voor dieren.

+1

We hebben deze diertjes al 6 jaar… toen we ze kochten (gered uit het asiel allemaal) was het thuis nog financieel goed… Maar als dan beide ouders ontslagen worden (ze zijn beiden 58 trouwens) dan krijgen ze gewoon geen baan meer en dan gaat het langzaam minder financieel… dus het is niet simpel ‘goh ik heb geen inkomen, laat ik een huisdier aanschaffen’.

Ik zou trouwens ook nooit mijn huisdieren weg doen om zo’n reden, dan zou ik zelf wel minder gaan eten.

Geen hart? Jij wil dat die katten blijven en je wilt de hond weg. Het voelt precies hetzelfde voor je moeder! Dus je spreekt jezelf een beetje tegen. Jij hebt dus ook gen hart. :x

En als het echt niet anders kan zouden de dieren wel weg moeten denk ik. Ken ook zon meisje die geen geld meer in de familie had. maar heeft ze wel een paard…

Het gaat niet alleen om minder, maar als je van 50 euro per maand leeft is het ook absoluut ongezond eten. Dat veroorzaakt ziektes en is in het algeheel ontzettend gevaarlijk voor je gezondheid…