De Vlucht [verhaal]

[b]Hoihoi allemaal !

Ik had te veel inspiratie en fantasie en blabla, dus ik besloot om alles op te schrijven en er een verhaal van te maken. Ik zal het hier in stukjes posten, zeggen jullie dan of jullie het leuk vinden of niet en of jullie eventueel tips hebben ?

Ik had eerst een stukje geschreven als een soort van achterkant tekst, al denk ik wel dat hij behoorlijk kort is, maar ja :[/b]

Wat als je op school gepest wordt en thuis woont met een moeder en broer die je haten ? Als het enige waar je nog voor leeft je grote liefde is, die al een relatie met iemand anders heeft en er brieven zijn die je niet eens zou mogen krijgen laat staan beantwoorden ?

Je leest het in De Vlucht, een verhaal over de 15-jarige Tess van Doorn, een meisje die eindelijk iets waar maakt waar ze al maandenlang van droomt. Ze laat alles en iedereen achter om ongeveer 100 kilometer te lopen naar een beter leven.

Ik ben trouwens nog niet helemaal zeker over de titel, dus misschien dat ik die nog verander

Vind het een beetje cliché klinken, er zijn bovendien al 100 verhalen op girlscene die hier een beetje op lijken, maarja. sorry als ik een beetje bot overkom

Ik lees Jetje xx

Okay mja ik snap het.

Thanks, ik zal zo een stukje posten !

Er zijn heel veel verhalen op gs, en dan heb je altijd de kansdat het er op lijkt.
Probeer het dus zo orgineel mogelijk te schrijven, dan volgen er al snel mensen!

je kan het ook een andere draai geven het is dan net iets anders dan de rest en dan blijft het origineel toch?!!
:beer: :bowing_man: :beer: :bowing_man: :beer: :flushed: :flushed:

Eigenlijk vind ik het verhaal niet eens zo onorigineel. Ik ben benieuwd hoe je het gaat uitwerken :grinning:

Ik vind het wel interessant klinken :slightly_smiling_face: ben benieuwd jet!

die al een relatie met iemand anders heeft en brieven zijn die je niet eens zou mogen krijgen laat staan beantwoorden

Ik snap alleen deze zin niet helemaal??

Er moet nog een ‘er’ tussen volgens mij haha.

Ja, ik zal het veranderen ! Ik kwam inderdaad niet helemaal uit met die zin haha

Ik ben benieuwd :slightly_smiling_face:

Hoofdstuk 1
Daar stond ik dan in mijn kleine kamer. Ik kijk in de spiegel die tegen over me aan de muur hangt. Er gaan allerlei gedachten door mijn hoofd. ‘lelijk’ en ‘dik’ komen het meeste voor in mijn gedachtegang. Ik kijk naar mijn buik. Bah. De meiden uit mijn klas hebben een platte buik. Misschien moet ik maar eens gaan sporten ofzo.
Mijn benen dan ? Nee. Dik. Mijn broek zit veel te strak, ik ben dan ook een vet varken. Behalve veel te veel vet zie ik een meisje van vijftien jaar met donkerbruin haar tot iets over haar schouders. Bruine ogen, een grote neus en bolle wangen.Dat ben ik, Tess van Doorn. Eigenlijk Tessa, maar zo wil ik niet meer genoemd worden. Alleen mijn moeder en broer noemen me nog Tessa, al heb ik ze al vaak gezegd dat ik dat niet wil, ze luisteren niet. Op school noemt iedereen me gelukkig wel gewoon Tess, als ze me geen dikzak, lelijkerd of wat dan ook noemen. Mijn klas h3c is verschrikkelijk. Dit is het eerste jaar dat ik bij ze in de klas zit, ik ben blijven zitten. Vorig jaar had ik een leuke klas, best wel wat vriendinnen en ik werd niet gepest. Maar nu is alles anders. Er zijn maar twee mensen die een beetje normaal doen, Sophie en haar vriendje Stijn. Sophie is in alle opzichten perfect, echt waar. Ze is slank en heeft een mooi gezicht. Ze heeft blonde krullen tot halverwege haar rug en een gave kledingstijl.
Terwijl ik zo aan Sophie dacht voelde ik wat kriebeligs in mijn onderbuik. Wacht… Wat ? Dit zijn toch geen vlinders ? Hoe kan dat ? Ik val toch op jongens ? Ik dacht terug aan de jongens waar ik verliefd op was geweest. Vorig jaar Sam, en op de basisschool Bas, Lucas en Joost. Allemaal jongens. Het kan dus niet. Maar waarom dan dit ? Plotseling vloog mijn deur open

Het is vijftien i.v.p 15 :slightly_smiling_face:

Echte tienerproblemen, haha :slightly_smiling_face: Leuk!
Wat me alleen wel opvalt, is dat je een spatie zet tussen het laatste woorden van een zin en een vraagteken (ik val toch op jongens ?) > die spatie is niet nodig.
Verder? :wink:

Leuk, ik volg!

ik zal het veranderen !

Ja, als je je eraan irriteert kan ik er wel mee ophouden hoor, maar ik vind het mooier staan.