De vlam is verdwenen

Beste dames,

Ik ben een jongen en weet dus niet of ik wel thuis hoor op deze forum. Maar ik heb het al op mannelijke geprobeerd en dat heeft me niet bepaald vooruit geholpen. Dit namelijk dat het probleem vooral bik haar ligt. Ik ben nogal ten einde raad en hoop dus dat jullie me kunnen helpen.

Ik en mijn vriendin zijn al 5 jaar samen . Binnen deze relatie zijn we na 3 jaar een half jaartje uit elkaar geweest. In deze periode hebben we beide een andere partner gehad . Nu moet ik wel zeggen ik ben 20 en zij is 19 dus we zijn al van jonge leeftijd samen.

De realtie loopt perfect ruzie hebben we bijna nooit we praten altijd als er iets is etc. . Nu vorige week zouden we gaan uiteten en voor we vertrokken zei ze we moeten praten. Ze begon erover dat ze dacht dat onze relatie ten einde liep omdat ze de aantrekking miste de drang om me vast te nemen. Hierna vertelde ze dat nu na 2 jaar ze de jongen zag waarmee ze gedurende onze pauze samen was en er iets bij voelde toen ze hem zag . Ze kon het gevoel niet plaatsen zei ze , maar ze dacht dat ze hem terug een beetje leuk vond. Ze zei met hem kon ik gewoon ook altijd goed praten over alles en er heerste een bepaalde aantrekking tussen ons en die mis ik tussen ons 2 zei ze. Het leek er beter om uit elkaar te gaan . Ze zei misschien heb ik wel een nieuwe relatie nodig om te voelen dat ik het bij jou beter had en komen we terug samen. Maar een nieuwe relatie kan ook betekennen dat ik me daar beter en dan is dit het einde van ons. Ik voelde me verschrikklijk toen ik dit hoorde. Want bij mij is die vlam er gwoon wel . Mijn hart slaat nog steeds een slag over als ik in haar ogen kijk . Ze zij we laten het vuur tussen ons gewoon rustig uitdoven en blijven erna vrienden.

Nu hier is een week over gegaan . We zijn in het weekend erop nog samen uit gegaan en ik heb nog bij haar geslapen die avond. De dag erna is een vriendin van haar langsgekomen en heeft ze daarmee en met haar moeder gepraat. Toen de vriendin die avond vertrok kreeg ik een sms of ik wou langskomen. Dus ik ben naar haar gegaan en toen zei ze dat ze op haar keuze terug kwam en dat ze toch bij me wou blijven. Ze had met haar vriendin gesproken en ze zei van ik zie een toekomst met jou dus waarom zou ik nu bij je weg gaan en jou kwetsen , mijn eigen kwetsen en erna die andere jongen weer kwetsen als ik terug kom bij jou ? Ze zei ik wil het opnieuw proberen. Wat wij hebben is gewoon te goed het is het niet waard zei ze , maar toch voel ik me er niet goed bij . Ze ligt welliswaar in de knoop met haar eigen. Ze weet niet goed wat ze wil .

Ik hou zoveel van deze dame en zou echt niet willen dat deze relatie stukliep. Daarom dat ik naar hier ben gekomen. Heeft iemand voor jullie goede raad voor mij om de vlam voor haar terug aan te wakkeren , haar terug de drang geven om me vast te nemen. Alsjeblieft dames ik ben ten einde raad :frowning_face:

Groetjes kenneth

Ze moet naar mijn idee gewoon leren begrijpen dat de intense verliefdheid op een gegeven moment overgaat in houden van?

Verder kan ik je niet echt helpen, het is haar keus.

Je mag hier idd eigk niets plaatsen. Dus ik zal je wat tips geven voordat het topic gesloten word. (Wat ik dnk dat gebeuren omdat je een jongen bent) Maargoed.

Ik begrijp dat het lastig is en je graag wat wil doen. Ik heb misschien enkele tips die jullie samen kunnen doen:

• Ga opnieuw daten! Gewoon daten zoals jullie hiervoor denk ik ook gedaan hebben.
  • Ga er op uit ( kan ook daten zijn)
  • Praat met elkaar want dit is heel belangrijk
  • Verras haar een keer met een weekendje weg, dagje relaxen of dineetje of iets waar zei van houd! Jij kent haar beter dan wij haar kennen.
    -Doe iets wat jullie “vroeger” ook deden!
  • Push en forceer niks!

Maar blijft wel jezelf!! Dat is belangrijk!

Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad en dat je nog snel meer tips krijgt!

lastig dit…
ik denk dat je het beste af kan wachten en zoveel mogelijk genieten van je meisje,
ik zou niet heel veel extra gaan doen als normaal maar laat wel merken dat je haar niet kwijt wilt!
je kan niets aan haar gevoelens veranderen, maar sommige meisjes zijn wel heel gevoelig wanneer ze complimentjes krijgen. laat haar anders lezen wat je hier hebt geschreven, dat zegt wel al heel veel.

Ik ga toch proberen je wat dingen te vertellen, voordat deze topic verwijderd word… Want als ik het lees vind ik het allemaal echt heel naar. Wat ik weet bij meiden is dat verliefdheid op een gegeven moment overgaat naar “houden van”. Je word volwassen en dan veranderd er ook iets in de houding van een relatie. Ik maakte het vaak snel uit met jongens omdat ik er helemaal niet aan toe was om me te binden en een serieuze relatie te beginnen. Ik vond de verliefdheid leuk, de vlinders in mijn buik en het zenuwachtige gevoel als je hem weer ziet… Het moment dat het overging naar een serieuze relatie ging ik me vervelen en raakte het al gauw uit. Het punt bij haar is, dat ze waarschijnlijk er nog niet zo goed raad mee weet. Kennelijk weet ze nog niet echt wat ze wil… Ik zit nu zelf ook al in een lange relatie en ik weet soms ook nog niet precies wat ik wil… Maar ik weet wel dat ik een toekomst met hem wil, en alleen hem. Toen ik verlieft werd op hem en verkering met hem kreeg en een serieuze relatie kreeg ging ik niet meer naar andere jongens kijken. Niemand was namelijk zo speciaal voor mij als hem. Soms kan een lange relatie vanaf jongs af aan, uitdoven omdat jullie nog zo jong waren toen jullie kregen en het idee om uit elkaar te zijn, heel raar is, en ook zeker niet leuk. Maar dit is wel het moment, en jullie komen ook op de leeftijd om te beslissen of jullie daadwerkelijk oud willen worden samen. Want dan kan je nog vechten voor je relatie. Maar dan kan ze niet zomaar dit soort dingen gaan roepen, want dan beteken jij als jongen kennelijk niet genoeg voor haar. Ik denk dat het wel belangrijk is dat je te weten komt hoe dat gesprek tussen haar en haar vriendin gegaan is, want je weet niet wat ze precies tegen elkaar gezegd hebben. Misschien heeft die vriendin haar wel overgehaald? Hoeveel moeite heeft het gekost om haar over te halen? Of kwam ze erachter dat die jongen waar ze toch wel wat gevoelens voor heeft, misschien haar helemaal niet meer wil op die manier. Je moet jezelf nu ook de vraag stellen, wil ik dit voortzetten met de kans dat ik over 2 jaar alsnog gedumpt word omdat zij weer iemand anders leuk vind… en op het moment dat dat kapot gaat, jij weer in beeld komt. Dat is niet eerlijk tegenover jezelf. Als je haar laat gaan, ookal hou je heel veel van haar, dan zal het heel moeilijk zijn aan het begin maar uiteindelijk zal je erover heen komen. Ze word niet zomaar verlieft op iemand anders als jij de ware voor haar bent. Als je toch besluit verder met haar te gaan omdat jouw gevoelens echt nog te sterk zijn voor haar (ik zou denk ik, mezelf kennende wel verder gaan in de relatie omdat ik waarschijnlijk niet sterk genoeg ben om er dan een punt achter te zetten)… Dan kan ik je ook nog wat tips geven. Wat mijn vriend doet, om het voor mij spannend te houden is mij verassen. Niet mij zoenen als ik het verwacht, niet mij een kusje geven als ik het verwacht… Maar juist op de momenten dat ik het totaal niet verwacht… Dan gaat mijn hard echt te keer. Wees spontaan en verras haar, zo blijft de vlam wel aan, want het kan soms wat vanzelfsprekend worden zo’n relatie… Je kan speciale dingetjes voor haar doen (dit moet natuurlijk niet geforceerd, want je moet het niet doen met de intentie: om de vlam weer aan te krijgen) nee je moet het doen omdat je het wil. Iets heel simpels ondernemen kan een meisje al heel leuk vinden. Zoals dat mijn vriend mij eens bij de arm had gepakt, en ik geen idee had waar we heen gingen en hij me trakteerde op een romantisch diner. Zorg ook dat je de leuke momenten samen hebt, gewoon bankhangen en een leuk filmpje kijken… Veel met elkaar communiceren en vooral wel jezelf blijven! Wat je ook nog kan doen, is een beetje hard to get spelen. Ze heeft jou namelijk in haar macht, omdat jij nog zoveel gevoelens voor haar hebt. Geef niet te makkelijk toe en laat haar maar zwoegen voor jullie relatie. Ze heeft echt lelijke dingen gezegd en ze heeft wat goed te maken. Ik hoop dat het je lukt! En als je nog advies wil kan je altijd vragen(:

Maak tijd voor haar! Maak tijd voor jullie samen en onderneem veel zodat jullie weer net zo close kunnen worden. En vooral veel blijven praten…

Ja jongens mogen niet, zoals je zelf weet.